FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
DinandOffline
Totaal berichten: 114
Leeftijd: 87
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Apr 25, 2018 17:10    Onderwerp: lage ratings? Reageer met quote

hey

ik vraag mij af hoe het kan dat globaal over alle lost cities speler de rating veelal niet hoger komt dan 1600-1625 ik bedoel als je een rating hebt van 1650 sta je bijna meteen in de top 10!!

terwijl er toch ruim 350 actieve speler zijn, als ik dit vergelijk met go-ratings die varieren van 2650 rating tot 1550 rating met slechts 32 actieve spelers...

vroeg mij af waarom met lost cities het plafon van 1700 rating zo moeilijk is.

groet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel AIM Naam Yahoo Messenger MSN Messenger 

alarmschijfOffline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 24
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Wo Apr 25, 2018 19:34    Onderwerp: Reageer met quote

Geluksfactor.

1) de geluksfactor zorgt ervoor dat de beste speler kan verliezen van de slechtste. Dit zorgt ervoor dat de ratings minder ver uit elkaar gaan liggen.

2) doordat de minste speler nagenoeg 0% kans heeft om te winnen van de beste bij een abstract spel zoals go, raken veel mindere spelers gedemotiveerd. Hierdoor spelen zij niet of weinig. Hierdoor blijven alleen de hogere ratings over. Nieuwe spelers met een inactieve rating komen dan dus ook alleen maar hoge spelers tegen. Hierdoor wordt ook hun (in)actieve rating hoog, zelfs wanneer ze alles verliezen. Wanneer ze alles verliezen stoppen ze vaak snel, maar hebben ze wel de ratings van de andere speler een boost gegeven. Wanneer ze wel veel winnen hebben ze juist een nog hogere rating, waardoor de gemiddelde en maximale rating van de actieve spelers weer een boost krijgt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
DinandOffline
Totaal berichten: 114
Leeftijd: 87
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Do Apr 26, 2018 0:05    Onderwerp: Reageer met quote

dus ik had mijn eerste 15 spellen lost cities tegen de nummer 1 geplaatste speler moeten spelen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel AIM Naam Yahoo Messenger MSN Messenger 

alarmschijfOffline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 24
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Do Apr 26, 2018 13:05    Onderwerp: Reageer met quote

Niet per se.

Dat er een geluksfactor aanwezig is, betekend niet per definitie dat de kans dat je wint groot is.

Woordspel is bijvoorbeeld een spel waar je ook deels afhankelijk bent van geluk met letters. Toch zie je dat daar het verschil in ratings erg groot is; omdat het omgaan met (slechte) letters heel bepalend is. Hierdoor is de geluksfactor vrij klein.

Bij lost cities zijn kaarten juist heel doorslag gevend. Daar zitten zelfs de beste spelers slechts rond de 60% winst.

De kans dat je een potje wint van de beste speler is dus redelijk groot wanneer je er 15 keer tegen speelt. Maar 15x verliezen van de nr 1 (1700 rating) is altijd nog slechter dan 15 keer winnen van de nummer 200 (1500 rating). Dus het is ook wel belangrijk dat je zo nu en dan een potje wint.

Maar wil je na 15 spellen zo hoog mogelijk staan, is het niet handig om tegen spelers van 1300 rating te spelen, want zelfs bij winst zorgt dit niet voor een rating boven de 1500. Na 15 spellen is het nog steeds voor je rating niet handig om tegen veel lager gerangschikte spelers te spelen. Je krijgt er immers niets bij wanneer je wint, en zakt enorm wanneer je verliest.

Bij abstracte spellen is dit probleem minder, omdat de kans normaal gesproken nihil is dat je verliest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: