FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
lexos
BerichtGeplaatst: Do Mei 01, 2014 15:20    Onderwerp: Spel sneller verlopen Reageer met quote

Ik speel al sinds 2004 op jijbent. Met tussenpozen.
Ik wil zelf persoonlijk wel zeeslagtoernooien spelen, maar zelfs nu duren toernooien nog veel te lang. Zou het toernooi niet sneller laten verlopen door bijv. max 100 zetten mag doen ( Ieder 50). Ik denk dat het spel ook iets aanvallender wordt.
Zo ben je ook gelijk van af dat spelers expres defensief gaan spelen. En na ieder x aantal zetten te hebben gespeeld is het afgelopen. Wie de meeste punten overhoud wint het spel. Of remise als je evenveel punten hebt.

Misschien is dit al vaker besproken, maar ik was na een 10tal pagina`s wel zat om verder te kijken. Ik wil namelijk ook wel eens een toernooi spelen zonder dat het 5 jaar duurt.
Is dit te realiseren of is het bij voorbaat al aflopende zaak.
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 9861
Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Do Mei 01, 2014 15:37    Onderwerp: Reageer met quote

Dat gaat niet helpen. Ik heb even het toernooi gepakt dat het langst nu duurt in de poule fase en alle spellen zitten nog onder de 80 zetten.

Maar zowieso ben ik hier niet echt een voorstander voor. Ik betwijfel of het sneller gaat.
lexos
BerichtGeplaatst: Do Mei 01, 2014 15:56    Onderwerp: Reageer met quote

Sorry bram. Dit was voor veldslag bedoeld. Lijkt niet echt op elkaar he.
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 9861
Leeftijd: 49
Netherlands
BerichtGeplaatst: Vr Mei 02, 2014 8:42    Onderwerp: Reageer met quote

lexos schreef:
Sorry bram. Dit was voor veldslag bedoeld. Lijkt niet echt op elkaar he.

Voor veldslag is het helemaal geen goed idee. Dit is gewoon zo'n soort spel wat je niet binnen 50 wederzijdse zetten zou moeten willen afronden.
Vinnie
BerichtGeplaatst: Di Mei 06, 2014 15:30    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vroeg me al af hoe je dat doet, defensief spelen bij zeeslagje. Lijkt me niet helpen.

Voor veldslag denk ik niet dat je het spel er interessanter op maakt, het is dan juist een goed idee voor de zwakkere speler om alleen maar te verdedigen. De sterkere speler moet dan maar blind aanvallen of zich neerleggen bij een gelijkspel en geen van beide leiden tot een interessant potje.
Naar boven
MaarschalkOffline
Totaal berichten: 4
Leeftijd: 72
Netherlands
BerichtGeplaatst: Zo Apr 08, 2018 22:07    Onderwerp: van 6 naar 2 dagen bij Zeeslag Reageer met quote

Ik zou graag willen dat het aantal dagen van 6 naar 2 wordt terug gebracht dat zou heel wat leuker zijn en de snelheid bevorderen soms zit je 5 dagen te wachten voor je tegenstander een zet doet en dan weer 5 dagen wachten dit is best irritant.
groetjes van de Maarschalk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
DinandOnline
Totaal berichten: 114
Leeftijd: 87
Netherlands
BerichtGeplaatst: Zo Apr 08, 2018 22:29    Onderwerp: Reageer met quote

meerdere spellen kennen hetzelfde probleem neem nou go....
een spel kan daar wel uit 200-300 zetten duren (zeker als je tegen een zwakkerre speler speelt die nog van alles probeert in het spel), jijbent heeft dit redelijk goed opgelost door toernooi zetten te belonen met één dag teruggave na een zet.

de toernooi snelheid zoals jij het benoemd maarschalk zou slechts met 4 dagen ingekort worden.....
met andere woorden het heeft geen effect.

dat is net zoiets als klagen over de snelheid van de post bij correspondentie spellen Exclamation
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel AIM Naam Yahoo Messenger MSN Messenger 

MaarschalkOffline
Totaal berichten: 4
Leeftijd: 72
Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Apr 09, 2018 13:04    Onderwerp: Reageer met quote

Ben het er niet mee eens als ik 6 dagen niet gespeeld heb dan verlies ik dus met 2 dagen is dat ook dus ik moet zetten om in het spel te blijven dat wil in mijn gedachtegang de snelheid bevorderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
DinandOnline
Totaal berichten: 114
Leeftijd: 87
Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Apr 11, 2018 18:36    Onderwerp: Reageer met quote

jij snapt niet wat ik bedoel....

de meeste mensen die hun spellen op tijd spelen doen meestal 1 zet per spel per dag.....

Quote:
Welkom bij de Jijbent.nl kampioenschappen. Iedereen kan deelnemen aan deze kampioenschappen, als je echter geen betalend lid bent is de deelname beperkt tot 1 kampioenschap. Net als bij toernooien is de maximale speelduur gezet op 6 dagen, maar je krijgt voor elke zet maar 1 dag weer terug. Als je speelduur dus eenmaal voorbij is en je doet maar 1 zet op die dag, dan moet je de volgende dag weer zetten!

dus het toernooi word dan slechts met 4 dagen ingekort.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel AIM Naam Yahoo Messenger MSN Messenger 

Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: