Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Marsyl  Vip
Geregistreerd op: 30-1-2004 Totaal berichten: 389 Woonplaats: Spijkenisse Leeftijd: 53 Geslacht: Vrouw |
|
In het spel http://www.jijbent.nl/oware/show.php?gamenumber=1526789 komen we op een winststelling waarschijnlijk, maar ineens blijken er 50 zaden in het spel te zitten???? Ik kan in het teruggaan van het spel ook niet meer zien hoeveel stenen er dan in die zet totaal zijn geslagen??? (wel jammer, want ik dacht dat het eindelijk eens een remise zou kunnen worden.....) |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Glorfindel
Geregistreerd op: 8-10-2004 Totaal berichten: 2297 Woonplaats: Ermelo Leeftijd: 39 Geslacht: Man |
|
In de analyse-applet kun je zien hoeveel het echt zou moeten staan
@jwchess, bram: Blijkbaar ben ik niet de enige die de spelregels niet snapt  _________________ Er zijn twee dingen in het leven die belangrijk zijn om succes te hebben. 1) Vertel niet alles wat je weet. |
|
Naar boven |
|
 |
 |
bomzet |
|
ik had eerst ook problemen met de spelregels maar nu ik veel speel heb ik het eindelijk door maar dit is zeker raar 24-26??\
groeten bomzet |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Marsyl  Vip
Geregistreerd op: 30-1-2004 Totaal berichten: 389 Woonplaats: Spijkenisse Leeftijd: 53 Geslacht: Vrouw |
|
Glorfindel schreef: | In de analyse-applet kun je zien hoeveel het echt zou moeten staan
@jwchess, bram: Blijkbaar ben ik niet de enige die de spelregels niet snapt  |
Ik geloof dat ik toch de regels wel snap hoor maar de analyse ga ik zeker nog ff doen....... |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Glorfindel
Geregistreerd op: 8-10-2004 Totaal berichten: 2297 Woonplaats: Ermelo Leeftijd: 39 Geslacht: Man |
|
Eh ... dat bedoel ik niet
Ik had zondag een analyse-applet gemaakt, maar daarin zat een spelregelfoutje. Dus die heb ik dinsdag hersteld. Blijkt in de gewone Jijbent-pagina ook een foutje te zitten  _________________ Er zijn twee dingen in het leven die belangrijk zijn om succes te hebben. 1) Vertel niet alles wat je weet. |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Marsyl  Vip
|
Glorfindel schreef: | Eh ... dat bedoel ik niet
Ik had zondag een analyse-applet gemaakt, maar daarin zat een spelregelfoutje. Dus die heb ik dinsdag hersteld. Blijkt in de gewone Jijbent-pagina ook een foutje te zitten  |
gelukkig dan ik heb net de analyse laten lopen, en volgens mij zouden de stenen verdeeld moeten worden, het is nl 2 keer de zelfde stelling. Omdat de stand 22-23 staat voor mijn tegenstander en er nog maar 3 zaden te verdelen zijn, en de gene met de minste punten het overgebleven niet te verdelen laatste zaadje zou moeten krijgen, zou het dus idd toch gelijk moeten zijn geworden
Correct me if I'm wrong  |
|
Naar boven |
|
 |
 |
bram  Superadmin
Geregistreerd op: 7-5-2003 Totaal berichten: 10003 Woonplaats: Vianen Leeftijd: 53 Geslacht: Man |
|
Marsyl schreef: | In het spel http://www.jijbent.nl/oware/show.php?gamenumber=1526789 komen we op een winststelling waarschijnlijk, maar ineens blijken er 50 zaden in het spel te zitten???? Ik kan in het teruggaan van het spel ook niet meer zien hoeveel stenen er dan in die zet totaal zijn geslagen??? (wel jammer, want ik dacht dat het eindelijk eens een remise zou kunnen worden.....) |
Ergens denk ik wat fout gegaan... kan echter nu niet vinden waar.
Sorry  _________________ www.jijbent.nl |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Glorfindel
|
Marsyl schreef: | Glorfindel schreef: | Eh ... dat bedoel ik niet
Ik had zondag een analyse-applet gemaakt, maar daarin zat een spelregelfoutje. Dus die heb ik dinsdag hersteld. Blijkt in de gewone Jijbent-pagina ook een foutje te zitten  |
gelukkig dan ik heb net de analyse laten lopen, en volgens mij zouden de stenen verdeeld moeten worden, het is nl 2 keer de zelfde stelling. Omdat de stand 22-23 staat voor mijn tegenstander en er nog maar 3 zaden te verdelen zijn, en de gene met de minste punten het overgebleven niet te verdelen laatste zaadje zou moeten krijgen, zou het dus idd toch gelijk moeten zijn geworden
Bij herhaling van de stelling en een oneven aantal nog overgebleven zaden krijgt degene met de meeste zaden er 1 extra, dus wordt het nooit een gelijkspel  _________________ Er zijn twee dingen in het leven die belangrijk zijn om succes te hebben. 1) Vertel niet alles wat je weet. |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Marsyl  Vip
|
oei, in mijn voordeel de tekst zitten aanpassen jammer, dan klopt iig de uitslag wel. alleen snap ik nog steeds niet hoe het nu 24-26 kon worden, maar dat zal wel aan mij liggen  |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Glorfindel
|
bram schreef: | Marsyl schreef: | In het spel http://www.jijbent.nl/oware/show.php?gamenumber=1526789 komen we op een winststelling waarschijnlijk, maar ineens blijken er 50 zaden in het spel te zitten???? Ik kan in het teruggaan van het spel ook niet meer zien hoeveel stenen er dan in die zet totaal zijn geslagen??? (wel jammer, want ik dacht dat het eindelijk eens een remise zou kunnen worden.....) |
Ergens denk ik wat fout gegaan... kan echter nu niet vinden waar.
Sorry  |
Bram, kun je mij unrated uitdagen dan kunnen we het spel naspelen en ff kijken wat er mis gaat. _________________ Er zijn twee dingen in het leven die belangrijk zijn om succes te hebben. 1) Vertel niet alles wat je weet. |
|
Naar boven |
|
 |
 |
bram  Superadmin
Geregistreerd op: 7-5-2003 Totaal berichten: 10003 Woonplaats: Vianen Leeftijd: 53 Geslacht: Man |
|
Ik denk niet dat dat helpt, maar we proberen het wel! _________________ www.jijbent.nl |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Glorfindel
|
We kunnen allicht even kijken of het weer mis gaat  _________________ Er zijn twee dingen in het leven die belangrijk zijn om succes te hebben. 1) Vertel niet alles wat je weet. |
|
Naar boven |
|
 |
 |
kjavl Geregistreerd op: 19-12-2010 Totaal berichten: 414 Geslacht: Onbekend |
|
Glorfindel schreef: | Marsyl schreef: | Glorfindel schreef: | Eh ... dat bedoel ik niet
Bij herhaling van de stelling en een oneven aantal nog overgebleven zaden krijgt degene met de meeste zaden er 1 extra, dus wordt het nooit een gelijkspel  |
Waar vind ik dit in de spelregels terug?? (Dat van 1 extra bij oneven aantal overgebleven zaden bij herhaling van stelling)
Geldt deze regel nog en zo nee, wanneer en waarom is deze afgeschaft? |
|
Naar boven |
|
 |
 |
bram  Superadmin
|
Dat staat niet in de spelregels en geldt dus niet. _________________ www.jijbent.nl |
|
Naar boven |
|
 |
 |
kjavl Geregistreerd op: 19-12-2010 Totaal berichten: 414 Geslacht: Onbekend |
|
Oké bedankt voor het antwoord. |
|
Naar boven |
|
 |