FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
poshOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 7
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Vr Nov 03, 2017 13:55    Onderwerp: Automatisch meedoen Reageer met quote

goedemorgen, ~ ik speel veel en vaak backgammon.

Elke dag kijk ik of ik nog kan inschrijven voor nieuwe toernooien (soms 3 spellen 'te goed', soms 0 etc). Ik moet daarvoor steeds de DOE MEE-button aanklikken. Ik mis nogal eens een ronde omdat ik dan te laat ben en moet dan veelal lang wachten tot de 'wachtlijst' vol is met 28 spelers; bovendien is het iets wat je eigenlijk altijd in de gaten moet houden. Niet onoverkomelijk, wel onhandig.

Ik vroeg me af of er een mogelijkheid is om automatisch ingeschreven te worden voor een volgende ronde als ik 'tegoed' heb.

Hoor graag, thanx, Posh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
Jobbei99Offline
Vip
Vip
Totaal berichten: 19
Leeftijd: 19
Geslacht: Man
Gelderland
BerichtGeplaatst: Vr Nov 03, 2017 18:49    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou er zelf op tegen zijn omdat sommige mensen spellen (erbij) spelen waar je goed moet nadenken. een niet vip mag 5 een vip met een stel wel 20 en daar zit best veel verschil in. dus sommige vips vinden 5 te weinig en 20 weer te veel (zoals ik)
Naar boven
HoofdpijnOffline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 1296
Leeftijd: 57
Netherlands
BerichtGeplaatst: Vr Nov 03, 2017 19:42    Onderwerp: Re: Automatisch meedoen Reageer met quote

posh schreef:
Ik mis nogal eens een ronde omdat ik dan te laat ben en moet dan veelal lang wachten tot de 'wachtlijst' vol is met 28 spelers;

Het is maar wat je 'lang' wachten vind. Er starten bij backgammon meerdere toernooien per dag Wink
Naar boven
poshOffline
Vip
Vip
BerichtGeplaatst: Vr Nov 03, 2017 20:41    Onderwerp: automatisch mee doen Reageer met quote

Hallo Jobbei 99, dank voor je reactie.

Ik snap je argumentatie en dat geldt inderdaad voor sommige mensen, zoals je schrijft.

Er is bij backgammon een grote groep vaste spelers, ik kom ze steeds allemaal weer tegen. Die spelers willen dus blijkbaar graag weer steeds meedoen (net als ik).

Om reden dat het mijns inziens om een grote groep gaat, lijkt het mij een goed idee om een extra mogelijkheid te bieden om automatisch mee te doen. Wie dat wil vinkt dat aan, wie het niet wil (mensen zoals jij die niet overvoerd willen worden, helemaal goed), hoeft niks te doen en dan blijft het zoals het is.

Everybody happy zou ik zeggen Smile
Naar boven
poshOffline
Vip
Vip
BerichtGeplaatst: Vr Nov 03, 2017 20:44    Onderwerp: automatsiche mee doen Reageer met quote

Hallo Hoofdpijn, ~ dank voor je reactie. Byzonder beeldende foto heb je van jezelf geplaatst trouwens Smile

Hoewel je het niet letterlijk zegt, ben ik toch helemaal eens met wat je bedoelt: iedereen heeft over 'lang' zo z'n eigen gedachten. Jij en ik denken daar anders over. So be it.
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 9846
Leeftijd: 49
Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Nov 04, 2017 10:49    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind het idee op zich leuk, alleen de haalbaarheid is lastiger denk ik. Ik moet er even over nadenken.... en misschien moet er dan in ieder geval veel behoefte aan zijn.

Er zijn alleen diverse problemen. Het kan voorkomen dat je bv in een bijna oneindige loop terecht komt als er b.v. 50 spelers zijn die aan backgammon toernooi altijd willen deelnemen. Dat geeft gekke pieken en dalen. Plus wat doe je als iemand aan 2 altijd wil deelnemen, maar 1 start continue en de ander niet. Kortom: ik zie veel beren nog. Smile
poshOffline
Vip
Vip
BerichtGeplaatst: Za Nov 04, 2017 11:01    Onderwerp: automatsich meedoen Reageer met quote

Dank je, Bram, voor je antwoord.

Misschien ben ik niet voldoende helder geweest: ik doel op een soort "ja-ik-wil" button voor degenen die automatisch willen mee doen (ofwel, je moet duidelijk aangeven dat je dit wilt). Voor degenen die dat niet willen, blijft alles gelijk. Het gaat me niet om de snelheid cq. meer spelletjes spelen, het gaat me om het gemak dat je niet meer alert hoeft te zijn op inschrijving.

Jouw 2e issue zie ik niet zo, maar je eerste wel: er is idd. een risico dat elk spelletje al bij voorbaat vol loopt met 'vaste' spelers. Dat zou op te lossen zijn door het systeem zo te maken dat een speler niet 2x direct achter elkaar kan worden ingedeeld, er moet altijd ten minste 1 ronde tussen zitten.

Best, posh
Naar boven
VipbitchOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 842
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Nov 04, 2017 17:16    Onderwerp: Reageer met quote

Waarschijnlijk zitten die spelers binnen een paar dagen vol? Maar als er honderd zijn die dit aanvinken voor het zelfde toernooi, zullen er altijd een aantal zijn die nooit mee zullen doen of ook daar moet je weer een regel voor maken.
Ik heb hier niet zo heel veel kijk op maar als er nog meer zijn komen de 'losse' spelers dan nog wel aan bod?
poshOffline
Vip
Vip
BerichtGeplaatst: Za Nov 04, 2017 18:19    Onderwerp: automatisch mee doen Reageer met quote

dank Vipbitch (byzondere naam, zeg ........), zie reactie van Bram
Naar boven
DinandOffline
Totaal berichten: 75
Leeftijd: 87
Netherlands
BerichtGeplaatst: Zo Nov 05, 2017 4:03    Onderwerp: Reageer met quote

dit zou een leuke optie zijn, voor mij persoonlijk zou dit niet werken want ik speel veel verschillende spellen.

voor spelers die voornamelijk 1 spel spelen is dit een ideale uitkomst.

voor de argumentatie van jobbei99 is er een simpele tegenargument. dat iedere speler voor zichzelf bepaald of deze optie aanstaat. met andere woorden als je niet teveel toernooien wilt hebben. dan gebruik je deze optie gewoon niet.

om de gedachtegang van bram enigszins te versoepelen.
wiskundig gezien is een continue loop van vaste speler bijna onmogelijke omdat in die vaste groep alle spelers uiteindelijk een maximum van toernooien zal bereiken en daardoor geen nieuwe meer kunnen starten. buiten dat er zijn binnen de toernooien slecht's 8 spelers die doorgaan naar de volgende ronde. mocht deze haast onmogelijke loop toch ontstaan dan is deze toch wel handmatig te doorbreken?
voor jou 2e gedachte wanneer mensen aan 2 soort spellen altijd willen deelnemen. dit is te omzeilen in de zin door deze optie als éénmalig optie aan te bieden voor 1 spel. omdat het simpelweg weinig voordeel heeft om meerdere toernooien aan te vinken als automatisch meedoen.

het argument van vipbitch is ook makkelijk te omzeilen in de zin dat je voorrang geeft aan de spelers die zich als eerste hebben ingeschreven.
wat dus ook de mogelijkheid tot een oneidige loop weer verkleint.

dit moet dan wel als een eenmalige optie worden aangeboden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel AIM Naam Yahoo Messenger MSN Messenger 

poshOffline
Vip
Vip
BerichtGeplaatst: Zo Nov 05, 2017 10:40    Onderwerp: automatisch meedoen Reageer met quote

Dank je Dinand, voor je bericht en vooral voor het meedenken !
Naar boven
HoofdpijnOffline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 1296
Leeftijd: 57
Netherlands
BerichtGeplaatst: Zo Nov 05, 2017 11:48    Onderwerp: Reageer met quote

Dinand schreef:

het argument van vipbitch is ook makkelijk te omzeilen in de zin dat je voorrang geeft aan de spelers die zich als eerste hebben ingeschreven.

De spelers die als eerste zijn ingeschreven zijn toch altijd die spelers die automatisch worden ingeschreven?
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: