Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
p1973Offline
Megavip
Megavip
Totaal berichten: 140
Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Uk
BerichtGeplaatst: 04-09-2017, 22:51    Onderwerp: dubbel dubbel Reageer met quote

Wanneer je een woord op twee dubbele woordwaardes legt krijg je dan vier keer de woordwaarde? Volgens mij krijg je op dit moment slechts 2x de woordwaarde. Is dit juist?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
MarianneOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 89591
Leeftijd: 67
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: 05-09-2017, 8:21    Onderwerp: Re: dubbel dubbel Reageer met quote

p1973 schreef:
Wanneer je een woord op twee dubbele woordwaardes legt krijg je dan vier keer de woordwaarde? Volgens mij krijg je op dit moment slechts 2x de woordwaarde. Is dit juist?

Het antwoord vind je in de spelregels: https://www.jijbent.nl/spelregels/woordspel.php
Quote:
Als je in een woord 2x een woordbonus hebt, dan wordt die maar 1x gebruikt.

kjavlOffline
Totaal berichten: 413
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: 05-09-2017, 11:15    Onderwerp: Reageer met quote

Klopt, bij scrabble krijg je dan inderdaad altijd 4x woordwaarde, daarin heb je gelijk, p1973. Echter, zoals Marianne al aangeeft, bij woordspel op jijbent is dit niet het geval. Voor zover ik weet is jijbent de enige uitzondering op deze regel van verdubbeling. Wel begrijpelijk overigens, want met 8 letters is het veel gemakkelijker 2 roze of rode vakjes te bezetten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: