Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
EspressoOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 26
Geslacht: Man
Usa
BerichtGeplaatst: Di Sep 05, 2017 2:58    Onderwerp: dobbelschaken Reageer met quote

Dobbelschaken, waarbij een dobbelsteen bepaalt met wat voor soort stuk je moet spelen (er zijn toevallig 6 verschillende stukken: pion, paard, loper, toren, dame, koning) is minder een geluksspel dan je wellicht zou denken.

Uit het wikipedia artikel over dice chess haal ik dit:

The players roll only one die.
Pawns may move from the seventh to the eighth rank not only on a roll of 1 (when they promote to a piece of the player's choice), but also on a roll of 2, 3, 4 or 5 (when they can promote only to the piece specified by the roll).
There is no check or checkmate. Rather, the goal is to actually capture the king.

(dat artikel noemt ook de concurrent waar dit gespeeld kan worden, ik zal die naam niet noemen hier)

Ik heb het daar gespeeld vroeger, en vond het een heel aardig spel, met een geheel andere strategie dan bij normaal schaken!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: