FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
loenatiek
BerichtGeplaatst: Vr Dec 28, 2007 23:54    Onderwerp: promotie Reageer met quote

kan iemand mij vertellen waar ik kan vinden in welk stuk de speelstukken veranderen bij promotie??
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 9771
Leeftijd: 48
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Vr Dec 28, 2007 23:59    Onderwerp: Re: promotie Reageer met quote

loenatiek schreef:
kan iemand mij vertellen waar ik kan vinden in welk stuk de speelstukken veranderen bij promotie??

in de spelregels staat welke mogelijkheden een gepromoveerd stuk heeft. Gepromoveerde stukken hebben een cirkel om de letter van het stuk.
DinandOffline
Totaal berichten: 15
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Za Sep 02, 2017 3:38    Onderwerp: Reageer met quote

ik ben ook aan het kijken in het oefenprogramma in welke vorm de stukken promoveren.

zeggen dat je een gepromoveerd stuk kunt herkennen aan de cirkel om de letter van het stuk. dat is niet echt duidelijk maken welke bewegingen het stuk mag maken.
nu kom je pas tijdens het promoveren in het spel er pas achter wat het gepromoveerde stuk allemaal mag zetten Rolling Eyes

ik mis in de spelregels beetje de afbeelding was de legale bewegingen van een gepromoveerd speelstuk.
dus naast de afbeelding van de bestaande stukken ook een een afbeelding neerzetten van legale bewegingen van het gepromoveerde stuk.

verder heb ik zelf nog de vraag of een Gouden Generaal nog bijzondere talenten krijgt als hij de promotiezone bereikt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
pombeestOffline
Admin
Admin

Totaal berichten: 363
Leeftijd: 46
Geslacht: Man
BerichtGeplaatst: Za Sep 02, 2017 10:32    Onderwerp: Reageer met quote

Ik begrijp eerlijk gezegd de vraag niet. In de spelregels wordt toch heel uitgebreid uitgelegd hoe stukken kunnen bewegen? En als daar staat dat een gepromoveerde pion beweegt als een gouden generaal, dan kijk je toch bij hoe een gouden generaal beweegt en dan weet je het toch?

Antwoord op je tweede vraag: Een gouden generaal promoveert niet. Dat blijft een gouden generaal.
Naar boven
DinandOffline
Totaal berichten: 15
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Za Sep 02, 2017 23:12    Onderwerp: Reageer met quote

ja zo ver was ik wel, maar niet iedereen leest dat zo makkelijk. ikzelf heb een paar keer moeten lezen voordat ik de samenhang binnen de spelregel uitleg beetje helder had.

het is gewoon makkelijker voor het begrip om een voorbeeld plaatje ernaast te hebben
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: