FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
vitamientjeOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 154
Geslacht: Vrouw
BerichtGeplaatst: Zo Jul 10, 2016 13:50    Onderwerp: Reageer met quote

Vipbitch schreef:
vitamientje schreef:
Daar heb je helemaal gelijk in. Je hebt echter mijn punt gemist.

Nee hoor, je zit nu zelf in een 'wurg'positie. Jammer dan, heb je die mogelijkheid zelf nog nooit gehad om je tegenstander in te plaatsen? Ik wel, en ja helaas, ik zit nu ook eens vast. Verlammen van een speler is niet leuk? Tuurlijk wel je speelt vooral om te winnen, maar het is ook leuk om te zien hoe je tegenspeler er probeert uit te komen. Wees eerlijk, als jij degene bent die de kans heeft om het te doen (in een toernooi?) doe je het ook.

Niet voor mij denken. Nee, het gaat mij om het spélen, niet persé om het winnen. Als iemand helemaal klem zit geef ik een voorzet, gewoon om het voor beiden leuk te houden. Dat geldt voor alle spellen. De tijd van het genieten van stierengevechten in de arena heb ik al eeuwen geleden achter mij gelaten. Doe mij maar brood en een écht spel. Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
msssOffline
Totaal berichten: 98
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Vr Jul 15, 2016 10:36    Onderwerp: Re: Winnen............... Reageer met quote

vitamientje schreef:
Tja, zo kan het ook: er zijn 3 lege vakken. Tegenstander heeft 4 azen op stock gelegd, maar legt er niet één in het spel. Gaat zelf verder met dat ene rijtje, of wacht tot de trekstapel op is. (Niet) leuk! Sad Zal wel speltaktiek heten. Confused

Het is inderdaad tactiek. Als je dit spel goed wil spelen (om te winnen) dan moet je vooral je tegenstander frustreren.
Als je in een hopeloze positie komt, dan kan je opgeven (je tegenstander complimenteren en feliciteren) en een nieuw spel starten. En als je dit echt vervelend vindt, dan kan je beter niet meedoen aan een toernooi en een tegenstander opzoeken die het spel op dezelfde manier speelt als jij. Tegen iemand met een rating rond 1300 zal je niet bang hoeven te zijn voor een dergelijke strategie.

Bij andere spellen is het trouwens ook vaak de beste strategie om je tegenstander te frustreren. Bij BackGammon bijv. probeer je een achtergebleven steen van je tegenstander af te sluiten en bij egelrace ga je waar mogelijk op je tegenstander staan. Het hoort bij het spel. Vandaar misschien ook de naam van dit spel?
Naar boven
eddy.berwaertsOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 187
Leeftijd: 59
Geslacht: Man
Belgium
BerichtGeplaatst: Vr Jul 15, 2016 20:20    Onderwerp: Reageer met quote

ik begrijp dat gedoe over tactiek niet je hebt geluk met de gekregen kaarten of je hebt het niet !
Naar boven
YloreaOffline
Totaal berichten: 51
Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 9:13    Onderwerp: Reageer met quote

eddy.berwaerts schreef:
ik begrijp dat gedoe over tactiek niet je hebt geluk met de gekregen kaarten of je hebt het niet !

Nou, nee, zoals ik het zie zijn er twee manieren om kat en muis te spelen.
A) Je probeert zo snel mogelijk en zo constructief mogelijk je kaarten kwijt te spelen.

B) Je probeert te voorkomen dat je tegenstander kan spelen.

Als je op manier A speelt is het inderdaad vooral een kwestie van welke kaarten je krijgt en is het vooral een geluksspel.

(n.b. Ik ben mij er van bewust dat ik een beetje chargeer.)
Naar boven
msssOffline
Totaal berichten: 98
BerichtGeplaatst: Zo Jul 17, 2016 1:09    Onderwerp: Reageer met quote

eddy.berwaerts schreef:

Eddy, als beide spelers dezelfde tactiek hanteren, dat gaat het inderdaad vooral om geluk met de kaarten. Maar als je tegenstander jou een beetje helpt (en andersom niet), dan zal je het ondanks beroerde kaarten toch nog kunnen winnen.
Naar boven
VipbitchOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 827
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: Zo Jul 17, 2016 3:30    Onderwerp: Reageer met quote

msss schreef:
eddy.berwaerts schreef:

Eddy, als beide spelers dezelfde tactiek hanteren, dat gaat het inderdaad vooral om geluk met de kaarten. Maar als je tegenstander jou een beetje helpt (en andersom niet), dan zal je het ondanks beroerde kaarten toch nog kunnen winnen.

Ja er is een stuk tactiek. Maar Eddy heeft wel deels gelijk, zelfs als je tegenstander geen kaarten uitspeelt en je absoluut niet helpt kun je met wat geluk winnen.

15x goud 15x zilver 35x brons .... Ooit wordt het nog wat Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
oatvtOffline
Totaal berichten: 95
BerichtGeplaatst: Ma Aug 01, 2016 3:17    Onderwerp: Reageer met quote

Vipbitch schreef:
msss schreef:
eddy.berwaerts schreef:

Ja er is een stuk tactiek. Maar Eddy heeft wel deels gelijk, zelfs als je tegenstander geen kaarten uitspeelt en je absoluut niet helpt kun je met wat geluk winnen.

Als beide spelers elkaar niet helpen, duurt het spel lang genoeg om uit zo'n 'klem' te geraken. Dat lukt echter niet keer op keer en dus ben je in grote mate afhankelijk van de kaarten die je krijgt en met name van de wijze waarop je eigen stapel is opgebouwd. 2x een Q achter elkaar bijv. is dodelijk in gesloten potjes.
Er zijn meer spellen die zo werken natuurlijk (denk aan rummy), maar kat en muis kan zo enorm lang duren in zo'n gesloten spel, soms zonder dat er enige vorm van verbetering optreedt (of zelfs verslechtering) omdat je uiteindelijk ook je aflegstapel(s) moet blokkeren, dat het (voor mijn gevoel althans) een zeer langdradig, saai en ook frustrerend spel kan zijn.
Aangezien tactiek slechts beperkt mogelijk is (je kunt immers niet/nauwelijks kaarten in het vooruit zien) en je om te winnen vooral je tegenstander moet tegenwerken, zou het leuk zijn als het spel in ieder geval wat vlotter te spelen zou zijn. Daar lijkt het spel me ook juist voor bedoeld.

Misschien dat dit gezocht kan worden in de spreiding van de distributie van de kaarten? Ik had bijvoorbeeld bij 1 potje 8x een zeven bij de eerste 15 kaarten ofzo. Dat maakt dat zo'n spel dubbel dood bloedt: als je tegenstander geen helpende hand uitsteekt met gunstige voorzetjes, sta je aanvankelijk volledig passief om vervolgens later in het spel tegen het probleem aan te lopen dat de middenstapels nauwelijks voorbij de 7 komen, ook al zouden beide spelers het willen. Dit soort potjes heb ik nu al meermaals gespeeld.
Zo'n totale passiviteit zou eigenlijk niet mogelijk moeten zijn, al weet ik niet of dat is te voorkomen op een simpele manier.
Naar boven
p1973Offline
Vip
Vip
Totaal berichten: 127
Leeftijd: 43
Uk
BerichtGeplaatst: Ma Aug 01, 2016 11:14    Onderwerp: Reageer met quote

Begrijp ik het goed?

Het is onsportief Om te winnen. Je mag niet winnen door het moeilijk Te maken voor de tegenstander?
Naar boven
DinandOffline
Totaal berichten: 15
BerichtGeplaatst: Za Aug 26, 2017 20:07    Onderwerp: Reageer met quote

Riddle schreef:
Ik snap de frustratie wel, een spel moet leuk zijn en beide moeten gewoon spelen en niet iemand in een positie zetten waarin die niks meer kan, dat ontneemt de lol ervan, vind ik tenminste.
Natuurlijk speel je om te winnen maar gewoon normaal spelen en je kaarten leggen lijkt mij leuker en eerlijker winnen.

Maar dat is mijn bescheiden mening
Wink

mijn bescheiden mening is, iedereen vind winnen leuk. de ene doet er meer moeite voor dan een ander Rolling Eyes

zoals ik vind het zo nu en dan wel leuk om gewoon een koning op de aflegstapel te brengen, of meerdere Razz
Naar boven
simplythebest77Offline
Vip
Vip
Totaal berichten: 1044
BerichtGeplaatst: Di Aug 29, 2017 14:02    Onderwerp: Reageer met quote

oatvt schreef:
.................................................................................
Misschien dat dit gezocht kan worden in de spreiding van de distributie van de kaarten? ..................................................................................................

Ligt daar niet de kern van het probleem?

.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: