Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Opvakantie
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 17, 2017 15:32    Onderwerp: Inschrijven competitie en toernooien overzichtelijker maken Reageer met quote

Beste lezers,

Sinds kort ben ik na zeer veel fora door te hebben gespit erachter gekomen dat er ook domino in competitievorm wordt gespeeld op deze website.
Nu vind ik dat zeer leuk en ook zeer bevorderlijk voor het spelplezier.
Competitie op niveau is toch wel wat anders dan toernooien waarbij je in de praktijk toch vaak van dezelfde mensen wint en verliest. Dit kan naar mijn mening beter, via poules op niveau.

Dan moeten er echter wel deelnemers zijn! Ik begrijp ook volkomen dat er op 500 dominospelers slechts 24 mensen in zo'n competitie zitten. Dat zijn waarschijnlijk ook de enige spelers die van die competitie af weten. Grote namen met torenhoge rankings die ik geregeld tegenkom in reguliere toernooien ontbreken in de competitie. Ik ben er zeker van dat ze mee zouden willen doen, als ze van het bestaan af zouden weten.
Voor andere spelen lijkt dit ook het geval te zijn, waardoor de "erepoules" in de praktijk soeppoules lijken te zijn, en zelfs mensen zonder spelvaardigheden zo wel erg makkelijk hun bekertjes kunnen pakken.

Wat ik voorstel, is om onder de gewone inschrijving voor toernooien ook een "inschrijving voor competitie"-kop te maken. En de actieve fora die nu in waslijsten eronder worden weergegeven met dieptrieste topicnamen als "hoe kan dit", "dit werkt niet", "spellen duuren veeeels te lang" enzovoorts en toernooitopics van toernooien van jaren geleden eruit worden gehaald en enkel de belangrijke forums getoond worden.
Op deze manier maak je het ook wat aantrekkelijker om ernaar te kijken, en bereik je hopelijk op een makkelijkere manier de mensen die competitie willen spelen. Nu is het forum voor competitie-inschrijving een achterafforum dat je alleen tegenkomt als je er actief naar op zoek gaat: dit kan en moet gebruiksvriendelijker, wil je mensen actief houden.

Gemak bij toernooi-inschrijving moet altijd boven gezeur komen te staan naar mijn mening, want als mensen willen zeuren weten ze de fora maar al te goed te vinden heb ik gemerkt aan alle bestaande topics Wink

PS: een overzicht met persoonlijk actieve fora zou ook niet misstaan. Ik post geregeld dingen, maar krijg nooit bericht van reacties oid en vergeet daardoor vaak de antwoorden te checken. Is jammer, mensen besteden tijd en aandacht aan antwoorden en ik zou ze graag op een overzichtelijke manier terug willen vinden.[/b]
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: