FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
W84Me2WinOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 156
Geslacht: Man
BerichtGeplaatst: Ma Feb 02, 2015 13:22    Onderwerp: Reageer met quote

lexos schreef:
Het is en blijft een vreemde regel dat je maar 12 stenen per keer mag wegleggen. Dat is eigenlijk de rede dat ik dit niet speel. Dan is eigenlijk het groot gedeelte van het strategie al weg.

Je bedoelt de optimale strategie van pas pas pas pas pas pas pas pas en dan in 1x winnen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
HoofdpijnOffline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 1268
Leeftijd: 57
Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Feb 02, 2015 13:36    Onderwerp: Reageer met quote

Wees gerust lexos, diezelfde strategie is nog steeds heel succesvol.
Zie bijv de partijen in de finale van het kampioenschap 2011, passen tot ca zet 30 Crying or Very sad

Zie ook http://forum.jijbent.nl/viewtopic.php?t=15311 .
Naar boven
lexos
BerichtGeplaatst: Ma Feb 02, 2015 14:18    Onderwerp: Reageer met quote

W84Me2Win schreef:
lexos schreef:
Het is en blijft een vreemde regel dat je maar 12 stenen per keer mag wegleggen. Dat is eigenlijk de rede dat ik dit niet speel. Dan is eigenlijk het groot gedeelte van het strategie al weg.

Je bedoelt de optimale strategie van pas pas pas pas pas pas pas pas en dan in 1x winnen.

Als je alles op tafel gooit en je doet maar wat, omdat het anders saai is dan speel je niet omdat je wilt winnen. Als je alles op tafel gooit dan geef je je tegenstander zoveel meer kans om uit te gaan dat het net een loterij begint te worden. je weet immers niet wat je tegenstander heeft. Maar als je te lang alles opspaart kan je tegenstander weer uit. Dus het zegt niet alles dat je zomaar wint als je alles opspaart.
Maar om nou een regel te maken om max 12 stenen tegelijk weg te leggen gaat mij toch wel iets te ver.
Dan zou je het met meerdere spellen zo moeten doen, bijv. Kamertjeverhuur. Dat je alle hokjes verplicht moet pakken anders hebben de minder goede spelers geen schijn van kan, en dat is natuurlijk SAAI.
Naar boven
HoofdpijnOffline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 1268
Leeftijd: 57
Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Feb 02, 2015 18:53    Onderwerp: Reageer met quote

Zoals al uit de eerste reacties in de aangehaalde topic blijkt zijn hier al vele discussies over geweest. Misschien handiger om daarin, of een van de eerdere topics, een reactie te plaatsen.
Naar boven
lexos
BerichtGeplaatst: Ma Feb 02, 2015 22:18    Onderwerp: Reageer met quote

Neehoor het heeft geen zin, en ik wil er ook niet teveel over kwijt. het beleid zal er toch niks aan veranderen. Omdat het anders niet gezellig meer is.
Misschien maar een site welgezellig en nietgezellig maken. Zo kunnen mensen zelf bepalen of ze wel of niet gezellig willen doen.
Naar boven
puchOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 239
Leeftijd: 64
Friesland
BerichtGeplaatst: Wo Feb 22, 2017 11:40    Onderwerp: Reageer met quote

En Truus wint net van mij in 2 zetten. Ik begon met 12 stenen, zij 6, ik paste en zij ging uit. Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt, al heb ik inmidd ls gelezen dat het vaker voor gekomen is.

Maar toch, Truus, gefeliciteerd.

http://www.jijbent.nl/rummy/show.php?gamenumber=20864950
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: