Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
venaOffline
Totaal berichten: 57
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Zo Jul 31, 2016 13:16    Onderwerp: Reageer met quote

Dan ben je juist een stuk langer bezig en meestal zijn het overbodige extra partijen in de halve finale tussen de nummers 1 en 4 en de nummers 2 en 3. Dan kun je nog beter 2 poules van 5 spelers maken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
HoofdpijnOffline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 1387
Leeftijd: 61
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Zo Jul 31, 2016 16:36    Onderwerp: Reageer met quote

vena schreef:
Dan ben je juist een stuk langer bezig

Toernooien zijn verkleind omdat het te lang duurde voor ze volzaten, niet omdat de toernooien zelf te lang duurden. Met een extra halve finale erbij zal een toernooi ook zeker niet langer duren dan in de oude situatie.

vena schreef:
meestal zijn het overbodige extra partijen in de halve finale tussen de nummers 1 en 4 en de nummers 2 en 3.

Waarom zouden die partijen overbodig zijn, en waarom zou dat een probleem zijn ?
Voor herbie is het in ieder geval al niet overbodig, die vind het leuk om knock-out partijen te spelen.
Naar boven
DutchoakOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 68
BerichtGeplaatst: Za Sep 03, 2016 10:24    Onderwerp: Reageer met quote

Castello staaat op zes en zou ook terug kunnen worden gebracht
Naar boven
blondie.xxOffline
Megavip
Megavip
Totaal berichten: 239
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Do Sep 08, 2016 23:30    Onderwerp: Reageer met quote

De laatste tijd zijn er veel toernooien teruggebracht van 28 spelers naar 14 of zelfs 7 spelers.Nu zie ik dat met stad en land in de maand augustus maar liefst 21 toernooien zijn afgelopen. Een spel duurt daar volgens mij maximaal 12 zetten dus met 72 zetten heb je het toernooi gewonnen.
Een spel zoals egelrace (28 deelnemers) en andere spellen daar worden per maand 5/6 toernooien van gespeeld dus de verhouding is wel zoek op deze manier.
Ik stel voor om ergens een grens te trekken wat het minimum moet zijn om een toernooi terug te brengen, en als het dan weer boven een bepaalde grens uitkomt het spelers aantal verhogen.Dit zou je 1 keer per kwartaal kunnen doen zodat het niet te vaak veranderd.
Als het lastig is voor jijbent (te veel werk)om het bij te houden dan wil ik dat wel per kwartaal doen.
Naar boven
ChaosOffline

Totaal berichten: 1
BerichtGeplaatst: Vr Sep 09, 2016 11:02    Onderwerp: Reageer met quote

Dutchoak schreef:
Castello staaat op zes en zou ook terug kunnen worden gebracht

Ben het hier helemaal mee eens! Graag Castello nu en in de toekomst terugbrengen naar 7.
Naar boven
venaOffline
BerichtGeplaatst: Vr Sep 09, 2016 11:05    Onderwerp: Reageer met quote

Het ligt ook aan de snelheid van bepaalde spelers hoe snel een toernooi afgelopen is. Maar het zou wel handig zijn als er een duidelijke richtlijn is wanneer een toernooi met 7 of 14 spelers is
Naar boven
venaOffline
BerichtGeplaatst: Vr Sep 09, 2016 13:21    Onderwerp: Reageer met quote

Toernooien met 7 spelers kunnen ook sneller vol raken doordat er 1 of meerdere spelers zich voor elk toernooi van dat spel inschrijven. Dat kan het beeld vertekenen dat er toernooien met 7 spelers snel vol zitten en dat het ook met 14 spelers zo is. Dat hoeft dus niet zo te zijn.
Naar boven
VipbitchOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 900
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Okt 15, 2016 4:45    Onderwerp: Reageer met quote

Toernooien zijn niet terug gebracht naar 7 spelers voor de snelheid, enkel voor het tempo waar deze mee opstarten.
Als ik het goed heb was het indertijd hoofdzakelijk bedoeld voor met name de abstracte spellen, deze hadden best wel veel problemen om een toernooi vol te krijgen en dat was dus een goed plan.

Voorbeeld van de spellen die elk starten met 7 deelnemers;

Boer en Land start nu elke 2 dagen.
Safari start elke 1 á 2 dagen
Stad en Land start elke 1 á 2 dagen

Is dat de bedoeling? Dat een handjevol spelers extreem veel kansen hebben op een bekertje meer?

Van mij mogen ze die bekers hebben. Wat ik wil, en ik denk meerdere personen, is gewoon een kans op de (halve) finale en dat is met dit ongeordende systeem aardig klein. Een spel als Subulata doe ik niet meer omdat mijn tegenstanders dan allemaal domweg te sterk zijn, een toernooi voor bijvoorbeeld Safari sla ik over omdat ik soms goed ben en het toernooi vaak genoeg start. Voor mij hoeft die generalisering om er 7-persoons toernooien van te maken zeker niet, als ze wat
langzamer beginnen dan wacht ik liever dan steeds dezelfde spelers tegen toekomen.

Mensen die een bepaald soort spel graag spelen willen vanzelf graag dat hun soort toernooi vaak start. Ook al is het tegen steeds dezelfde spelers. Ik geloof niet dat dit systeem uiteindelijk goed is voor het oorspronkelijke doel, Ik geloof zeker dat er meerdere mensen zoals ik, als de standaard 'hoge' poppetjes mee doen haak ik maar weer af.

Blondie.xx heeft een goed punt. Breng toernooien die het hebben kunnen weer terug naar 14 of zelfs 28 spelers.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
kjavlOffline
Totaal berichten: 413
BerichtGeplaatst: Za Okt 15, 2016 7:51    Onderwerp: Reageer met quote

En ieder geval (nog belangrijker is):

de 7-toernooien verdienen een halve finale
én een finale.
Naar boven
venaOffline
BerichtGeplaatst: Zo Okt 16, 2016 23:00    Onderwerp: Reageer met quote

Als er veel sterke spelers aan een toernooi meedoen, dan is dat juist leuk als je zelf ook sterk bent.

Toernooien met 10 spelers in 2 poules van 5 spelers kan een handige tussenoplossing zijn. Dan tref je meer verschillende spelers en je hebt een halve finale in het toernooi. Dat kan een handige tussenoplossing zijn.
Naar boven
VipbitchOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 900
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Nov 26, 2016 4:28    Onderwerp: Reageer met quote

vena schreef:
Als er veel sterke spelers aan een toernooi meedoen, dan is dat juist leuk als je zelf ook sterk bent.

Sjuust. Dat probeer ik dus te zeggen. Jij doet zelden mee aan toernooien waar je niet zo goed in bent omdat je jezelf liever meet aan gelijke of iets betere spelers.
Er zijn er echter nog veel meer die liever aan toernooien mee doen omdat ze misschien(!) een kansje hebben en daar heel hard voor moeten vechten. En dan steeds de top 10 in een toernooi aan treffen is geen goede motivator.
Quote:
Toernooien met 10 spelers in 2 poules van 5 spelers kan een handige tussenoplossing zijn

Kan me niet voorstellen dat dit een verbetering zou zijn voor de 'mindere'' spelers. Het betekent enkel een wat gevarieerdere en ietwat meer werk vragende uitdaging voor de top.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
venaOffline
BerichtGeplaatst: Di Nov 29, 2016 0:24    Onderwerp: Reageer met quote

Vipbitch schreef:
vena schreef:

Sjuust. Dat probeer ik dus te zeggen. Jij doet zelden mee aan toernooien waar je niet zo goed in bent omdat je jezelf liever meet aan gelijke of iets betere spelers.
Er zijn er echter nog veel meer die liever aan toernooien mee doen omdat ze misschien(!) een kansje hebben en daar heel hard voor moeten vechten. En dan steeds de top 10 in een toernooi aan treffen is geen goede motivator.
Quote:
Toernooien met 10 spelers in 2 poules van 5 spelers kan een handige tussenoplossing zijn

Kan me niet voorstellen dat dit een verbetering zou zijn voor de 'mindere'' spelers. Het betekent enkel een wat gevarieerdere en ietwat meer werk vragende uitdaging voor de top.

Ik doe aan de toernooien mee waarvan ik de spellen leuk vind, dat staat los ervan of ik er goed in ben.

De spelers met een lage rating hebben al een voordeel op basis van TPR. Zeker bij spellen als Dobbelspel, Streetsoccer en ga zo maar door is dat een groot voordeel. Er zijn niet genoeg spelers voor zwakke en sterke toernooien, dus er is weinig aan te veranderen. Want dan zou het veel te lang duren voordat een toernooi vol zit, vooral bij de spellen die minder gespeeld worden.

De spelers die slechter in een spel zijn, zouden ook zich kunnen verbeteren door veel te oefenen als het ze dwars zit en ze er tijd voor hebben. Maar dat doet lang niet iedereen, wat ook begrijpelijk is. Maar dan heb je dus het risico dat je niet ver komt in een toernooi met veel sterke spelers.

Het aantal sterke spelers wisselt vaak per toernooi, dus regelmatig kijken bij de inschrijving een nieuw toernooi helpt ook. Dat is gewoon het beste om te doen in deze situatie.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Pagina 5 van 5

Ga naar: