Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
simplythebest77Offline
Totaal berichten: 1072
Geslacht: Man
BerichtGeplaatst: Di Sep 22, 2015 16:15    Onderwerp: Reageer met quote

genderen6 schreef:
Twaburov heeft natuurlijk helemaal gelijk terwijl Zoetersteeg heerlijk naief is. Ik durf te garanderen dat wanneer we partijen controleren er maximaal 5 spelers uit de top-50 overblijven. De top-50 zijn vrijwel zonder uitzondering spelers die schaaksoftware gebruiken. Ik heb wel eens wat onderlinge partijtjes van hun geanalyseerd en daarin was voor mij geen enkele twijfel dat het computerzetten waren(vond mijn software ook). Ik speel veel partijen op de club en voor de bond en ik heb maar zelden meegemaakt dat spelers constant zetten doen uit de top-5 keuzes van de computer, terwijl dat hier de normaalste zaak van de wereld is. Zelfs in correspondentieschaak gebeurt dit niet zo vaak. Wanneer iemand zich aangesproken voelt kan ik alleen maar zeggen: Klopt, jullie bedoel ik allemaal!

En dan nog niet meegerekend de spelers die zo slim zijn er af en toe "humane" cq onlogischer zetten tussendoor te doen ..

Het is natuurlijk wel zo dat als de verhoudingen zo liggen er maar weinig schakers er zich erg druk om zullen maken.

Dat zou bijvoorbeeld bij woordspel juist andersom kunnen zijn ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
kerre
BerichtGeplaatst: Di Okt 06, 2015 13:08    Onderwerp: computerschaak. Reageer met quote

Beste Bram, ik ben van Helena juist overgestapt naar "jij bent" omdat ik helemaal gek werd en wordt van de tegenstanders die alleen gebruik maken van een schaakcomputer programma bij ratings rond de 2200 begint het al, als je een clubschaker bent zoals ik heb je vrij snel die rating. Maar daarna begint het gedonder, de meeste tegenstanders spelen via Fritz of Houdini tegen je. Nu kun je er op twee manieren tegenaan kijken. Evengoed kun je er nog wat van leren !?en moet je verlies dan maar nemen en kijken hoe ver je nog komt.Ik heb te weinig tijd helaas om me in het controleren te storten. Succes. Als ik merk dat het bij "jij bent" uiteindelijk hetzelfde is ,als bij Helena ,jammer maar dan ga ik, voor mij "nieuwe openingen" uitproberen. Groet Kerre.
Naar boven
Zoetersteeg
BerichtGeplaatst: Di Okt 06, 2015 14:54    Onderwerp: Re: computerschaak. Reageer met quote

kerre schreef:
Als ik merk dat het bij "jij bent" uiteindelijk hetzelfde is ,als bij Helena ,jammer maar dan ga ik, voor mij "nieuwe openingen" uitproberen. Groet Kerre.

Het overgrote deel van de spelers hier speelt gewoon eerlijk. De 99% die ik eerder noemde is misschien een tikkeltje naïef maar >90% speelt zeker zonder computerhulp. Ik sta zelf nu op plek 45 (van 378 actieve spelers) op eigen kracht en ik denk/hoop nog wel iets te kunnen stijgen.
Naar boven
shogiguy
BerichtGeplaatst: Za Okt 17, 2015 0:54    Onderwerp: Re: Spellen controleren op computer gebruik Reageer met quote

bram schreef:
Op dit moment hebben we niet meer de mensen om spellen te controleren op computer gebruik terwijl er soms wel meldingen zijn of verdachte spellen.

Zijn er mensen die in een groepje van 2-3 af en toe spellen willen controleren en die de beschikking hebben over de juiste programma's en weten hoe dit te checken?

Laat het ons weten!

Ik heb geen programma's. Vermoed dat ze er wel zijn.
Wil graag meehelpen om dit probleem te tackelen.
Denk meteen aan gele kaarten en uiteindelijk rode kaarten.
Naar boven
TheTimmyOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 3994
Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Seychelles
BerichtGeplaatst: Ma Okt 26, 2015 13:17    Onderwerp: Reageer met quote

simplythebest77 schreef:
jr212 schreef:
Héél moeilijk te controleren.
Ik krijg meldingen van mensen die zelfs admins verdenken(eigenlijk beschuldigen)

Wat zouden de ervaringen van de vorige "Prog_Controle Cie" geweest zijn ?
Welk soort meldingen voerde de boventoon ?
Mogelijk interessant om eerst een analyse uit te voeren voordat men aan maatregelen gaat werken.

.

Vanuit de vorige progcie:
Progmeldingen kwamen vanuit verschillende spellen:
4 op een rij (alleen in de begintijd van de kampioenschappen, tegenwoordig beheersen de toppers het spel vrijwel perfect)
reversi
schaken
dammen
woordspel

In de begintijd van de progcom werd er gebruik gemaakt van een uitgebreid team, later is dat steeds smaller geworden, en uiteindelijk waren het een paar admins die de checks uitvoerden. Hierdoor bleven meldingen ook steeds langer liggen.

Bij woordspel is er vrij snel voor gekozen om hier niet naar te kijken, omdat dat geen doen is. En waar ligt de grens met een puzzelwoordenboek?

Het merendeel van de meldingen richtte zich uiteindelijk op reversi, schaken en dammen. Reversi bleek relatief eenvoudig te controleren. Het programma wat de meeste mensen gebruiken om vals te spelen, kan ook eenvoudig gebruikt worden om dezelfde mensen te controleren. Op basis van spelpatronen en statistiek vallen de meeste mensen eenvoudig door de mand. Hier blijf je vooral het probleem houden mbt mensen die af en toe een analyse gebruiken. Dit valt helaas niet te checken. Wat betreft de speler waar Tom op doelt: deze verdachtmaking lijkt me volledig terecht.

Schaken is een spel waar ik me de afgelopen jaren vooral mee bezig heb gehouden in de progcom. Hier is ook gebruik gemaakt van statistiek en spelpatronen, ook op basis van verschillende AI's. Vergelijking met KNSB rating en hoor en wederhoor zorgen meestal voor een vrij volledig beeld. Voor zowel schaken als reversi geldt ook dat diverse spelers hiervoor zijn aangepakt. Ook hier is het lastig om mensen eruit te halen die "een beetje" proggen.

Sites als jijbent draaien op vrijwilligers wat dit betreft. Ik heb dit jarenlang met veel plezier gedaan, en ook een hoop stront over me heen gekregen van mensen die niet gecontroleerd wilden en het niet eens waren met de sancties. Maar ach, als admin moet je een brede rug hebben. Alleen werd het met de jaren steeds lastiger om die controles te blijven doen, simpelweg door een gebrek aan tijd. En zoals je in dit topic ook ziet: mensen willen erg graag dat er gecontroleerd wordt, maar het lukt niet om dergelijke controleurs te vinden. Eerlijk gezegd ben ik bang dat je deze mensen pas gaat vinden als er een betaling tegenover staat, maar of dat de weg is die je in wilt slaan....
Ylorea
BerichtGeplaatst: Vr Okt 30, 2015 14:31    Onderwerp: Reageer met quote

Het is allemaal van voor mijn tijd, dat is duidelijk. Maar bij deze wil ik Timmy (en de andere progcie leden) alsnog bedanken voor hun inzet. Ik weet hoe ondankbaar het kan zijn om dit soort dingen te doen.

Om het verhaal van Timmy nog een beetje extra te compliceren zou je eigenlijk (als er weer een ProgCie komt) ook een aantal leden moeten hebben die boven verdenking staan. Voor mij zou dat (bij schaken) al heel snel betekenen dat het iemand moet zijn die op redelijk hoog niveau schaakt, maar hier op jijbent niet speelt, of in ieder geval niet hoog in de ranglijst staat.
Naar boven
Montoya
BerichtGeplaatst: Di Nov 10, 2015 22:52    Onderwerp: Reageer met quote

Wat wil je eigenlijk suggeren Genderen6.
Als ik zo je vraag aan **** lees dan heb ik het gevoel dat je hem verdenkt dat hij zijn partijen met damsoftware speelt op jijbent.
Ik vind het forum niet de plek om mensen verdacht te maken.
Je had hem/haar via een PB om uitleg kunnen vragen of Bram moeten mededelen dat je bepaalde partijen verdacht vindt, zo werkt dit in de
praktijk.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

Ga naar: