Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
W84Me2Win  Vip
|
Ik vraag me het volgende af: wie krijgt het dorp als je door een zet ervoor zorgt dat meteen 1 pagode van jezelf alsook 1 pagode van je tegenstander aan een dorp grenst (of allebei met een dubbele)?
Neem bijvoorbeeld onderstaand spel na zet 21 van wit (zwart aan zet):
http://www.jijbent.nl/qin/showusergame.php?gamenumber=18170016&turnnumber=41
Hier is nu de mogelijkheid om een blauw-rode tegel te plaatsen op a12 en b12. Als ik dat als zwart zou doen krijg ik dus 1 pagode aan het dorp linksonder, maar mijn tegenstander dus ook een witte pagode. Niemand heeft dan een meerderheid, aangezien het om de pagodes gaat en niet de grootte van het gebied. Wie krijgt het dorp? Of wordt er nog geen eigenaar toegekend? Aangezien het niet uitmaakt normaal gesproken wie de zet doet, lijkt me dat er geen eigenaar bepaald kan worden.
Ik had helaas geen blauw-rode tegel om te testen, en heb deze situatie nog nooit gehad volgens mij. Maar ik vraag het me hierdoor wel af. |
|
Naar boven |
|
 |
 |
ahuibers Geregistreerd op: 1-9-2006 Totaal berichten: 44 Woonplaats: Renswoude Leeftijd: 37 Geslacht: Man |
|
Volgens mij heb ik het wel een keer gehad, en meen me te herinneren dat ik de zet niet kon uitvoeren... Weet het niet voor 100 procent zeker. |
|
Naar boven |
|
 |
 |
bram  Superadmin
Geregistreerd op: 7-5-2003 Totaal berichten: 9996 Woonplaats: Vianen Leeftijd: 53 Geslacht: Man |
|
Ik weet het ook niet 100% zeker meer, maar ik denk dat de zet dan niet mogelijk is. Maar het zou ook maar zo kunnen zijn dat ik deze situatie niet heb ingebouwd of getest! _________________ www.jijbent.nl |
|
Naar boven |
|
 |
 |
W84Me2Win  Vip
|
We (ahuibers en ik) hebben het even uitgetest. Je kunt de tegel leggen, maar er wordt geen eigenaar toegekend.
Is eigenlijk ook het meest logisch, maar wel goed om het zeker te weten nu  |
|
Naar boven |
|
 |
 |
bram  Superadmin
Geregistreerd op: 7-5-2003 Totaal berichten: 9996 Woonplaats: Vianen Leeftijd: 53 Geslacht: Man |
|
W84Me2Win schreef: | We (ahuibers en ik) hebben het even uitgetest. Je kunt de tegel leggen, maar er wordt geen eigenaar toegekend.
Is eigenlijk ook het meest logisch, maar wel goed om het zeker te weten nu  |
Gelukkig  _________________ www.jijbent.nl |
|
Naar boven |
|
 |
 |
|