FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
anymous
BerichtGeplaatst: Di Jul 08, 2014 2:33    Onderwerp: vraagje Reageer met quote

Ik heb een spelletje tablut lopen op een andere website.

de vraag is:
Ik heb mijn zwarte pion op B2 de koning staat op C2...
nu is de vraag kan ik mezelf (mijn zwarte pion) op B1 zetten nadat de Koning op C1 is gaan staan, ik bedoel is dit geen zelfmoord omdat ik dan tussen de kroon en een vijandelijk stuk kom te staan.

Ik moet verder zeggen tablut heeft wel iets
Naar boven
VirtualChampOffline

Totaal berichten: 9
Leeftijd: 28
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Jul 08, 2014 19:31    Onderwerp: Reageer met quote

Houd er wel rekening mee dat er geen officiŽle, wereldwijd gereguleerde spelregels zijn voor tablut (zoals je wel hebt met bijvoorbeeld schaken of dammen), dus elke website kan zijn eigen regels hebben. Ik kan je alleen helpen met hoe het hier werkt:

- Een stuk wordt nooit geslagen als je hem zelf ergens neerzet. Je kunt die pion dus gerust naar b1 verplaatsen, of zelfs tussen twee witte pionnen in; hij blijft gewoon op het bord.
- Een koning kan nooit zelf direct meedoen met het insluiten. In de stelling met een zwarte pion op b2 en de witten koning op c2, zou wit met de zet pion naar a2 niet de zwarte pion eraf slaan. Ook als de zwarte pion al op b1 had gestaan, zou die er niet af worden geslagen na koning naar c1; echter, na witte pion naar c1 zou je hem wel kwijt zijn.

Mocht het op die andere site toch anders werken, dan heb ik je daarvoor gewaarschuwd. Als het fout gaat, is het niet mijn schuld. Razz Veel plezier met tablut, meer spelers kan het zeker gebruiken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
anymous
BerichtGeplaatst: Di Jul 15, 2014 6:17    Onderwerp: Reageer met quote

VirtualChamp schreef:
Houd er wel rekening mee dat er geen officiŽle, wereldwijd gereguleerde spelregels zijn voor tablut (zoals je wel hebt met bijvoorbeeld schaken of dammen), dus elke website kan zijn eigen regels hebben. Ik kan je alleen helpen met hoe het hier werkt:

- Een stuk wordt nooit geslagen als je hem zelf ergens neerzet. Je kunt die pion dus gerust naar b1 verplaatsen, of zelfs tussen twee witte pionnen in; hij blijft gewoon op het bord.
- Een koning kan nooit zelf direct meedoen met het insluiten. In de stelling met een zwarte pion op b2 en de witten koning op c2, zou wit met de zet pion naar a2 niet de zwarte pion eraf slaan. Ook als de zwarte pion al op b1 had gestaan, zou die er niet af worden geslagen na koning naar c1; echter, na witte pion naar c1 zou je hem wel kwijt zijn.

Mocht het op die andere site toch anders werken, dan heb ik je daarvoor gewaarschuwd. Als het fout gaat, is het niet mijn schuld. Razz Veel plezier met tablut, meer spelers kan het zeker gebruiken.

op de andere site werkt het gelukkig hetzelfde, andere vraag, kan ik ergens strategisch informatie vinden op het internet, google geeft niet meer aan dan geschiedenis... (het was het schaken voor de Vikingen)
Naar boven
WiebelWesOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 55
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Di Jul 15, 2014 11:17    Onderwerp: Reageer met quote

Hier misschien iets aan.....? http://web.archive.org/web/20080803202742/http://www.abstractgamesmagazine.com/tablut.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: