FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Naktrawee
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 30, 2014 19:40    Onderwerp: spel 17475130 Reageer met quote

Zet 16 zwart.

Zoals ik gewend ben wordt in deze situaties altijd de bonus het verste weg gepakt. Ik heb zo een aantal spellen verloren dat de bonus op 64 blijft staan voor mijn tegenstander - ik krijg 66 ipv 64. In dit geval dus anders. De bonus 32/33 blijft staan voor mijn tegenstander, terwijl ik erop speel dat die voor mij is.

In dit geval is dit bepalend voor het spel. Belangrijk vind ik dat het duidelijk moet zijn wat er gebeurt in deze situaties. Wordt in zulke gevallen de bonus/muurfiche altijd random gekozen of wordt altijd de bonus/muurfiche het verste weg gekozen?

In het laatste geval is dit een bug. Zo niet, dan is het een (dubbele) essentiele tekortkoming in het spel.
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 9868
Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 31, 2014 10:31    Onderwerp: Reageer met quote

Random. Dat is afgestemd met de auteur van het spel omdat de berekening om rekening te houden met wat het beste is voor de speler te ingewikkeld is.
Naktrawee
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 31, 2014 12:39    Onderwerp: Reageer met quote

Maar je kunt het toch zo instellen dat in deze gevallen altijd het muurfiche wat het verste weg ligt wordt gegeven? Dan is het een toegevoegde tactische mogelijkheid en dat maakt het spel interessanter.

Voor zover ik me kan herinneren is dit de eerste keer dat het dichtst bijzijnde muurfiche wordt gegeven.
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 31, 2014 15:27    Onderwerp: Reageer met quote

Naktrawee schreef:
Maar je kunt het toch zo instellen dat in deze gevallen altijd het muurfiche wat het verste weg ligt wordt gegeven? Dan is het een toegevoegde tactische mogelijkheid en dat maakt het spel interessanter.

Voor zover ik me kan herinneren is dit de eerste keer dat het dichtst bijzijnde muurfiche wordt gegeven.

Dat is helaas eigenlijk niet goed mogelijk met de huidige opzet. Want detecteren wat deze situatie is al heel erg lastig. Je moet het hier mee doen.
hoeksmarp
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 31, 2014 16:21    Onderwerp: Reageer met quote

Bram,

Hoe werkt het nu precies? Echt willekeurig? Of ga je de opties op een bepaalde manier af zodat je toch kunt voorspellen welke het wordt? In het laatste geval zou je dat in de spelregels kunnen noemen. Dan kunnen de spelers die dat graag willen het uitzoeken voor hun spelsituatie.

--Ruben
Naar boven
Naktrawee
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 31, 2014 17:21    Onderwerp: Reageer met quote

Ik lees op een forum dat bij het beschikbaar zijn van meerdere muurfiches, het systeem/spel zelf de zetten zo schikt dat alle muurfiches die binnen die worp gepakt kunnen worden ook gepakt worden, je hoeft dat niet zelf te tellen.

Dan moet het toch ook kunnen dat in zulke gevallen als deze standaard voor het eerste of laatste muurfiche gekozen wordt. Ik zie daar de moeilijkheid niet van in, het is hetzelfde principe. Misschien wil je dat als site niet om bv. het gokelement erin te houden.

Persoonlijk vind ik dat als je een mogelijkheid ziet om het spel te optimaliseren, je die moet benutten. Het is ook niet voor mijzelf, maar voor wat je als site biedt.

Misschien dat ik iets over het hoofd zie?
Naar boven
Naktrawee
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 31, 2014 17:35    Onderwerp: Reageer met quote

Is dit echt een random keuze van het spel om mij hier muurfiche 26/27 te geven ipv 32/33?

Als dat zo is, dan is dat qua programmering een stuk ingewikkelder dan gewoon een vaste keuze hanteren in zulke gevallen Think
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Apr 01, 2014 9:55    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij ben ik duidelijk genoeg geweest.
Berichten van afgelopen:   
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: