Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
W84Me2WinOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 156
Geslacht: Man
BerichtGeplaatst: Ma Nov 18, 2013 23:31    Onderwerp: Tegels die nog in het spel zijn Reageer met quote

Op dit moment vind ik het overzichtje van de tegels die nog in het spel zijn niet heel erg overzichtelijk en het is niet gesorteerd op tegeltype.

Zou het mogelijk zijn om de 6 verschillende tegels met aantallen te tonen, in plaats van letterlijk alle tegels? Bijvoorbeeld:

7x
9x

etc..

Het geeft misschien iets minder een gezelschapsspel-gevoel, maar het is dan wel erg overzichtelijk Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 9941
Leeftijd: 51
Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Nov 19, 2013 9:41    Onderwerp: Reageer met quote

Is aangepast. Goede suggestie!
LeoNL
Vip
Vip

Leeftijd: 9
Malawi
BerichtGeplaatst: Di Nov 19, 2013 11:09    Onderwerp: Reageer met quote

Op dit moment zie je bij “tegels over” een overzicht van de tegels die nog op de stapel liggen. Hierdoor kan je (zeker in het begin) uitrekenen welke tegels de tegenstander heeft. In dat geval lijkt het mij net zo handig om (zoals bij RozenKoning) de tegels van de tegenstander ook te laten zien.
Als het niet de bedoeling is dat je weet welke tegels de tegenstander heeft dan zou ik bij “tegels over” het totaal van de tegels op de stapel en de tegels van de tegenstander laten zien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Nov 19, 2013 11:54    Onderwerp: Reageer met quote

LeoNL schreef:
Op dit moment zie je bij “tegels over” een overzicht van de tegels die nog op de stapel liggen. Hierdoor kan je (zeker in het begin) uitrekenen welke tegels de tegenstander heeft. In dat geval lijkt het mij net zo handig om (zoals bij RozenKoning) de tegels van de tegenstander ook te laten zien.
Als het niet de bedoeling is dat je weet welke tegels de tegenstander heeft dan zou ik bij “tegels over” het totaal van de tegels op de stapel en de tegels van de tegenstander laten zien.

Je hebt gelijk. Het tonen van welke tegels over zijn mag dus niet en ga ik verwijderen.
W84Me2WinOffline
Vip
Vip

BerichtGeplaatst: Di Nov 19, 2013 12:26    Onderwerp: Reageer met quote

En als je de tegels van de tegenstander erbij telt in die aantallen, zoals Leo voorstelt? Is dat ook te veel informatie?
Dan kun je in ieder geval nog kansen inschatten.

Van de andere kant heb je dat met het fysieke bordspel ook niet (denk ik), dus zo is het ook wel goed.
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Nov 19, 2013 12:57    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind het beter zo Smile Net zoals in het echte spel.
jimok
BerichtGeplaatst: Ma Nov 25, 2013 23:39    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien kun je ipv tegels nog in het spel, tegels die gespeeld zijn op het bord aantonen.
Dan kan men aan de hand daarvan uitrekenen wat er nog komen kan.
Ik neem aan dat in het echte spel je op het bord kunt tellen welke tegels er gelegd zijn, hier online is dat moeilijk te zien naarmate het bord voller wordt.
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Nov 26, 2013 9:50    Onderwerp: Reageer met quote

jimok schreef:
Misschien kun je ipv tegels nog in het spel, tegels die gespeeld zijn op het bord aantonen.
Ik neem aan dat in het echte spel je op het bord kunt tellen welke tegels er gelegd zijn, hier online is dat moeilijk te zien naarmate het bord voller wordt.

humz... ik vind het eigenlijk geen goed idee.
W84Me2WinOffline
Vip
Vip

BerichtGeplaatst: Di Nov 26, 2013 13:23    Onderwerp: Reageer met quote

jimok schreef:

Dat is eigenlijk precies dezelfde informatie die je toont als de tegels nog in het spel, want zo moeilijk is het niet om 12 - aantal gebruikte tegels te berekenen Wink
Naar boven
oatvtOffline
Totaal berichten: 102
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Do Mrt 13, 2014 2:19    Onderwerp: Reageer met quote

W84Me2Win schreef:
jimok schreef:

Dat is eigenlijk precies dezelfde informatie die je toont als de tegels nog in het spel, want zo moeilijk is het niet om 12 - aantal gebruikte tegels te berekenen Wink

Niet helemaal. De enige manier om het nu namelijk te tellen is de zetten een voor een langs te lopen en te noteren hoeveel er van elke nog inzitten. Het tellen van de tegels kan richting het einde van het spel zeker een tactische rol spelen. Het panklaar aanleveren van de aantallen is niet nodig, maar op dit moment wordt het tellen wel heel erg lastig gemaakt. Het tonen van de randen van de gelegde tegels zou een mooie middenweg zijn denk ik.

Ik had deze discussie al eerder gezien, maar nu ik het wat vaker gespeeld heb, vind ik het toch wel een minpunt. Zeker als je op je mobiel online bent aangezien het doorlopen van de zetten vrijwel niet te doen is ivm het herladen van de pagina (iig op mijn mobiel).
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: