Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Hemelkat
BerichtGeplaatst: Ma Jul 23, 2012 15:06    Onderwerp: damslag kan niet? Reageer met quote

Misschien mis ik iets heel simpels, maar ik begrijp niet waarom ik in spel 14965893 niet met mijn damsteen een schijf van mijn tegenstander kan slaan. Zou iemand daar even naar kunnen kijken en me een reden kunnen geven? Of is het gewoon een foutje?

Alvast bedankt!
Naar boven
MadMac
BerichtGeplaatst: Ma Jul 23, 2012 16:01    Onderwerp: Reageer met quote

Dit komt doordat de regels van checkers net iets anders zijn dan die van dammen. Uit de spelregels:

Quote:
Bij het slaan moet een dam ook direct naast een steen van de tegenstander staan en na het slaan, mag een dam alleen direct achter een steen landen.
Naar boven
MarianneOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 90561
Leeftijd: 67
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Jul 23, 2012 16:02    Onderwerp: Re: damslag kan niet? Reageer met quote

Hemelkat schreef:
Misschien mis ik iets heel simpels, maar ik begrijp niet waarom ik in spel 14965893 niet met mijn damsteen een schijf van mijn tegenstander kan slaan. Zou iemand daar even naar kunnen kijken en me een reden kunnen geven? Of is het gewoon een foutje?

Alvast bedankt!

De spelregels van checkers zeggen:
Quote:
Met een dam mag je nu zowel vooruit als achteruit schuiven en slaan. In tegenstelling tot dammen, mag je hier alleen maar 1 vak vooruit of achteruit schuiven.
http://www.jijbent.nl/spelregels/checkers.php
dearborn57
BerichtGeplaatst: Wo Feb 26, 2014 14:28    Onderwerp: Re: damslag kan niet? Reageer met quote

Hemelkat schreef:

Alvast bedankt!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: