Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
MysterymanOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 22
Geslacht: Man
BerichtGeplaatst: Do Jul 18, 2013 16:48    Onderwerp: Remise maar toch verliezen! Reageer met quote

Ik speel momenteel de halve finale in het schaaktoernooi tegen Pietje21 (tournooinummer: 65495)
Pietje21 en ik (Mysteryman) hadden allebei bij aanvang van deze halve finale evenveel TPR-punten (ik geloof : 2197)

Nu hebben we de eerste partij remise gespeeld (spelnummer: 16510425), en nu heeft Pietje21 ineens 3 punten TPR méér dan ik!

Inmiddels zijn we een tweede remise overeengekomen, en voilá: Pietje21 heeft weer 3 punten TPR méér gekregen dan ik. Hij staat nu dus 6 punten voor op mij.

Ik snap niet dat Pietje21 per remise 3 TPR-punten méér krijgt dan ik, want ik heb een lagere rating dan hij. Dus hoe kan dit, is mijn vraag?

Mysteryman
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
Edje_Kadetje
BerichtGeplaatst: Do Jul 18, 2013 17:49    Onderwerp: Reageer met quote

Pietje heeft in de poulefase een punt meer gehaald dan jij (en in de kwartfinale evenveel), dus bij een 4-4 heeft hij in totaal meer punten gehaald dan jij, dus zal hij doorgaan.
Naar boven
HoofdpijnOffline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 1354
Leeftijd: 60
Netherlands
BerichtGeplaatst: Do Jul 18, 2013 17:49    Onderwerp: Reageer met quote

Pietje heeft in de voorgaande rondes iets meer punten gehaald, dat is het verschil.

Als je met de muis boven TPR gaat staan zie je wat de TPR wordt bij een 4-4 gelijkspel.

Meerdere discussies hierover, volgens mij is dit er ook een http://forum.jijbent.nl/viewtopic.php?t=11441

Edje_Kadetje schreef:
Pietje heeft in de poulefase een punt meer gehaald dan jij (en in de kwartfinale evenveel), dus bij een 4-4 heeft hij in totaal meer punten gehaald dan jij, dus zal hij doorgaan.

Gaat niet altijd op. Ligt mede aan het verschil in startrating, alleen het verschil in behaalde punten is niet het enige dat de TPR bepaald.
Naar boven
MysterymanOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 22
BerichtGeplaatst: Do Jul 18, 2013 19:34    Onderwerp: Reageer met quote

Een heel gedoe nog dat TPR puntensysteem, maar dankzij de link die Hoofdpijn gaf snap ik het nu wel.

Bedankt voor de reacties, en zeker voor de link!
THX,

Mysteryman
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: