Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
DoubleD
BerichtGeplaatst: Vr Jan 21, 2011 17:12    Onderwerp: Nog een ideetje Reageer met quote

Is het mogelijk, om bijvoorbeeld enige gang te krijgen in gewonnen stellingen, om iets toe te voegen waarbij je een ALS-variant kan opgeven?
Je tegenstander ziet dit uiteraard niet, maar ik kan dan opgeven dat ALS mijn tegenstander die of die zet doet (logische dameruil, vluchten naar enige vrije veld oid) dan doe ik DIE zet. Wanneer je tegenstander daadwerkelijk de gekozen zet doet, volgt jouw zet automatisch, wanneer je tegenstander iets anders doet gaat het spel gewoon verder zoals gebruikelijk is.
Eventueel met mogelijkheid om zelfs meerdere zetten achter elkaar in te geven of verschillende varianten?

idee? is dit mogelijk?
Naar boven
gandalf
BerichtGeplaatst: Za Jan 22, 2011 17:53    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Double de als je dit zou willen zou het dan niet een soort computerschaak worden in plaats van een party tussen mensen? het zijn nog steeds de mensen die de computer programmeren Very Happy
Naar boven
ArchangelskOffline

Totaal berichten: 100
Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Jan 22, 2011 22:19    Onderwerp: Reageer met quote

Geen idee of het uitvoerbaar is, maar ik vind het een heel goed idee.
Bevordert inderdaad de snelheid van partijen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
DoubleD
BerichtGeplaatst: Ma Jan 24, 2011 10:38    Onderwerp: Reageer met quote

gandalf schreef:
Beste Double de als je dit zou willen zou het dan niet een soort computerschaak worden in plaats van een party tussen mensen? het zijn nog steeds de mensen die de computer programmeren Very Happy

Deze snap ik niet helemaal gandalf. Het blijft toch een partij tussen twee mensen? Alleen als er een zettenreeks(je) aankomt dat onvermijdelijk lijkt, dan schiet het enigszins op. Ik lees nog wel eens ergens dat spelers zich storen aan anderen die in een verloren stelling heel lang doorspelen. Je kan zo de duur enorm verkorten als je iemand enkel nog mat hoeft te zetten... Een ruil van zware stukken op een open lijn kan nu in een dag in plaats van in 2 en halve week... en dan blijft het toch een spel tussen speler en speler?
Naar boven
Euwe
BerichtGeplaatst: Ma Jan 24, 2011 13:44    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind het ook een goed idee. Het is trouwens een gebruik dat bij regulier correspondentieschaak al jaren wordt toegepast (zelfs al ver voor de komst van de computer) om snel door de opening heen te komen. Dit gaat trouwens wel eens mis. Zo hoorde ik een keer van de partij 1. d4 Pf6 2. c4 g6 waarbij de zwartspeler bij deze laatste zet opgaf op iedere tegenzet 3... Lg7 te spelen. Wit, ook niet de beroerdste, speelde dus prompt 3. Lh6

Groeten,

Hans
Naar boven
Yilan
BerichtGeplaatst: Do Mrt 31, 2011 20:11    Onderwerp: Reageer met quote

Goe plan. Op chess.com zit-ie ook, één serie zetten vooruit voor de gewone leden, een paar series tegelijk voor de betalende abonnees. En dat werkt best leuk, vooral in geval van zetdwang.
Naar boven
jeroenleiden
BerichtGeplaatst: Ma Apr 04, 2011 13:31    Onderwerp: Reageer met quote

Dit zou ik in een spel als codekraker ook fijn vinden, wanneer ik weet dat er nog 2 codes mogelijk zijn zou ik die andere wel alvast willen opgeven om automatisch te laten spelen.
Of bij mijnenveger, als ik een bom weet te vinden en de speler die niet kiest wil ik die wel automatisch spelen.
Naar boven
MaCoPi
BerichtGeplaatst: Ma Apr 04, 2011 13:40    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zie hier voor stad en land nog wel een leuke optie in, daar heb je ook vaak genoeg dat je tegenstander maar 1 zet kan doen.
Naar boven
Snifter
BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2012 9:43    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien leuk om dit draadje omhoog te halen? Er is blijkbaar ooit een balletje opgegooid om gang te krijgen in stellingen die gewonnen zijn. Helaas is hier niet echt een reactie van admins op gekomen? Is het mogelijk om te kijken naar opties om een zettenreeks af te geven?
Of is dit gewoonweg niet gewenst?
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: