FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
cplatinck
BerichtGeplaatst: Ma Mei 07, 2012 18:50    Onderwerp: waarom moet ik passen Reageer met quote

http://www.jijbent.nl/tweeeet/show.php?gamenumber=14671374

waarom moet ik in beurt 31 passen?
Naar boven
HoofdpijnOffline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 1332
Leeftijd: 59
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Mei 07, 2012 19:07    Onderwerp: Reageer met quote

Omdat het mannetje al op een nest zit, denk ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 9894
Leeftijd: 50
Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Mei 07, 2012 21:01    Onderwerp: Reageer met quote

Hoofdpijn schreef:
Omdat het mannetje al op een nest zit, denk ik.

Klopt idd, en we kijken maar 1 zet vooruit voor automatisch passen en niet zoveel als mogelijk ivm de complexiteit.
oatvtOffline
Totaal berichten: 102
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2012 12:32    Onderwerp: Reageer met quote

Die complexiteit ervan heeft tot gevolg dat niet-VIPpers meer zetten kwijt zijn (is te overzien natuurlijk, maar wel ietwat overbodig Smile ) en dat je niet gelijk doorkunt zetten?
Ik heb namelijk een spel waarin nu nog één vogel erg achter is gebleven, terwijl de overige 3 vogels al binnen zijn. Na elke zet met de actieve vogel en na elke pas met de vogel die reeds binnen is, moet ik terug naar MijnOverzicht om vervolgens weer naar het spel te gaan. *

*overigens kan het zijn dat alleen ik dit probleem heb. Wellicht maakt het anderen niet uit als ze eerst steeds naar een ander spel heen gaan namelijk Smile
Naar boven
Hendrie42
BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2012 13:13    Onderwerp: Reageer met quote

oatvt schreef:
Na elke zet met de actieve vogel en na elke pas met de vogel die reeds binnen is, moet ik terug naar MijnOverzicht om vervolgens weer naar het spel te gaan. *

*overigens kan het zijn dat alleen ik dit probleem heb. Wellicht maakt het anderen niet uit als ze eerst steeds naar een ander spel heen gaan namelijk Smile

Zodra je past, en je blijft in het spel, dan kun je klikken op de * in je zettenlijst, dan ga je door naar de zet die je moet doen zonder dat je terug hoeft naar het speloverzicht.
Naar boven
Vinnie
BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2012 13:32    Onderwerp: Reageer met quote

Is het echt zo complex? Je hoeft dit alleen maar te checken nadat er een eerste keer gepast is toch, dat doe je al. Vervolgens moet je wel extra acties uitvoeren, maar het alternatief (wat er nu gebeurt) is dat de gebruiker een aantal extra pagina's moet opvragen om de pas handmatig te kunnen doen. Dus voor die pagina bespaar je wel, maar qua totale load toch niet.
Naar boven
oatvtOffline
Totaal berichten: 102
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2012 15:11    Onderwerp: Reageer met quote

Hendrie42 schreef:
Zodra je past, en je blijft in het spel, dan kun je klikken op de * in je zettenlijst, dan ga je door naar de zet die je moet doen zonder dat je terug hoeft naar het speloverzicht.

Ah ja, dat was ik in mijn enthousiasme tijdens het typen van het bericht vergeten.

In mijn situatie waarbij nog slechts 1 actieve vogel in het spel is, haal je echter wel (zoals Vinnie al aangeeft) tot drie keer extra de volledige pagina op:
* doe zet met actieve vogel (tegenstander past automatisch, want beide vogels zijn binnen)
* klik op sterretje voor actieve beurt
* klik op pas
* klik op sterretje voor actieve beurt
* doe zet met actieve vogel

Maar ik heb er geen verstand van, ik vond het alleen opmerkelijk en counterintuitive. Vandaar de melding Smile
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2012 19:05    Onderwerp: Reageer met quote

oatvt schreef:
Die complexiteit ervan heeft tot gevolg dat niet-VIPpers meer zetten kwijt zijn

Nee hoor, het passen in dat geval kost je geen zet.
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2012 19:06    Onderwerp: Reageer met quote

Vinnie schreef:
Is het echt zo complex? Je hoeft dit alleen maar te checken nadat er een eerste keer gepast is toch, dat doe je al. Vervolgens moet je wel extra acties uitvoeren, maar het alternatief (wat er nu gebeurt) is dat de gebruiker een aantal extra pagina's moet opvragen om de pas handmatig te kunnen doen. Dus voor die pagina bespaar je wel, maar qua totale load toch niet.

Totale load idd niet, maar het doorrekenen is best zwaar en heftig en erg foutgevoelig omdat het recursief gebeurt. Ik doe dat liever maar 1 zet diep. Plus dat de huidige structuur/framework eigenlijk alleen maar 1 zet overslaan goed toelaat.
finchyOnline
Supervip
Supervip
Totaal berichten: 270
Leeftijd: 32
Seychelles
BerichtGeplaatst: Vr Jul 20, 2012 19:43    Onderwerp: Reageer met quote

Kan er ook niet een check ingebouwd worden dat de beurt meteen naar de goede vogel gaat als er nog maar 2 over het bord mogen lopen?

In dit soort situaties is dat iig wel handig... Wink

http://www.jijbent.nl/tweeeet/show.php?gamenumber=14943341
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: