FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jeroen63
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 21, 2012 13:21    Onderwerp: Eindspel met Toren tegen twee adviseurs Reageer met quote

Weet iemand of en hoe je een eindspel met een toren tegen twee adviseurs afgedwongen kan winnen? Ik heb zojuist een partij tegen Jimok remise gegeven omdat ik niet zag hoe het moest.
Naar boven
TwaburovOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 337
Leeftijd: 28
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 21, 2012 14:31    Onderwerp: . Reageer met quote

Als je op je 2nalaatste zet, in plaats van je toren naar het midden te spelen, je koning 1 stap naar links zet, heeft hij 3 mogelijkheden.

1.Zijn koning naar rechts. Dan win je een adviseur door Tg10+ Ke9 Td10 en volgende zet Txd8.
2.Zijn adviseur f8-e7. Dan: Tg10+ Kd9 Tg9 en volgende zet Txe7
3.Zijn koning naar d9: Tg10 en zet verwisseling naar 1 van bovenstaande varianten.

Ik kan niet direct bewijzen dat je wint als je 1 adviseur wint, en ook niet dat je in een willekeurige stelling kan winnen, maar ik heb een sterk vermoeden van wel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel MSN Messenger 
Jeroen63
BerichtGeplaatst: Do Mrt 22, 2012 2:46    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zie het; ik hoop dat ik deze stelling onthoud. Dank!
Naar boven
TwaburovOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 337
Leeftijd: 28
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Do Mrt 22, 2012 10:08    Onderwerp: . Reageer met quote

Probeer vooral de technieken te onthouden: tempodwang(ervan gebruik maken dat hij bijna niks kan doen, en dus af en toe liever wil passen), met je koning een lijn afsnijden of druk zetten op bepaalde lijn. En ook met je toren lijnen afsnijden en 1 adviseur proberen op te halen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel MSN Messenger 
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: