FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
hoeksmarp
BerichtGeplaatst: Di Okt 11, 2011 8:51    Onderwerp: Inzet van muurfiches Reageer met quote

Ik zat na te denken over hoe de muurfiches worden ingezet. Dat gebeurt nu automatisch zodat je zoveel mogelijk punten pakt, ik kan me echter voorstellen dat het voordeliger kan zijn om een nieuw muurfiche te pakken in plaats van een paar punten extra. Deze mogelijkheid mist nu in het spel.
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 9868
Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Okt 11, 2011 8:56    Onderwerp: Re: Inzet van muurfiches Reageer met quote

hoeksmarp schreef:
Ik zat na te denken over hoe de muurfiches worden ingezet. Dat gebeurt nu automatisch zodat je zoveel mogelijk punten pakt, ik kan me echter voorstellen dat het voordeliger kan zijn om een nieuw muurfiche te pakken in plaats van een paar punten extra. Deze mogelijkheid mist nu in het spel.

Die afweging is er helemaal niet. Punten zijn namelijk altijd vast en bepaald, enige wat automatisch is dat wij op basis van de vaststaande punten zoveel mogelijk muurfiches pakken voor degene die aan de beurt is!
jimok
BerichtGeplaatst: Di Okt 11, 2011 11:08    Onderwerp: Re: Inzet van muurfiches Reageer met quote

bram schreef:
hoeksmarp schreef:

Die afweging is er helemaal niet. Punten zijn namelijk altijd vast en bepaald, enige wat automatisch is dat wij op basis van de vaststaande punten zoveel mogelijk muurfiches pakken voor degene die aan de beurt is!

@ hoeksmarp
of bedoel je het inzetten van muurfiches die al veroverd zijn?
dat gebeurt alleen automatisch bij de eindscore berekening, tijdens het spel zul je ze zelf in moeten zetten.
Naar boven
hoeksmarp
BerichtGeplaatst: Di Okt 11, 2011 12:07    Onderwerp: Reageer met quote

Ik bedoel wanneer er bijvoorbeeld twee torens worden afgemaakt in een beurt en je een verdubbelaar van punten inzet op een van de torens. Nu wordt automatisch de grootste toren gekozen, terwijl het misschien maar 2 punten kan verschillen en het kiezen van de kleinste toren een muurfiche kan opleveren.
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Okt 12, 2011 12:25    Onderwerp: Reageer met quote

hoeksmarp schreef:
Ik bedoel wanneer er bijvoorbeeld twee torens worden afgemaakt in een beurt en je een verdubbelaar van punten inzet op een van de torens. Nu wordt automatisch de grootste toren gekozen, terwijl het misschien maar 2 punten kan verschillen en het kiezen van de kleinste toren een muurfiche kan opleveren.

Ja daar hebben we voor gekozen voor de eenvoudigheid, dat is afgestemd met de auteur en zal ook niet worden gewijzigd.
jimok
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2012 22:52    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.jijbent.nl/carcassonne/show.php?gamenumber=14396562&turnnumber=20

zet 10 van zwart,
hier heeft zwart toch de keus om op 17 of 21 een muurfiche te innen,
echter wordt er automatisch geselecteerd op muurfiche 17, waardoor 21 beschikbaar blijft voor wit...
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Netherlands
BerichtGeplaatst: Do Mrt 15, 2012 8:59    Onderwerp: Reageer met quote

klopt. Ik weet dat het intelligenter zou kunnen, maar dat is te complex om uit te voeren, de huidige manier is afgestemd met de auteur.
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: