FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
de-ik--ki-edOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 399
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Okt 11, 2011 8:21    Onderwerp: Aanmelden 2e real-time 4-op-een-rij-toernooi Reageer met quote

Welkom bij het 1e real-time 4 op een rij toernooi!

Concept:
Zoals de naam al zegt, is dit toernooi anders dan andere gebruikerstoernooien. Dit toernooi wordt niet turn-based gespeeld, maar gewoon met echte tijd en een klok erbij op www.bordspel.nl. Voor een partij gelden de volgende regels:
1. Tegenstanders spreken met elkaar een tijd af, waarop ze tegen elkaar spelen op bordspel.nl
2. Er word gespeeld op een 8x8 bord
3. Het speeltempo is 5 minuten per persoon per partij zonder bonustijd per zet.
4. De partij wordt publiek gespeeld (optie op bordspel.nl). Voor de (halve) finale(s) is het leuk als je ook het moment waarop spelen in het U&S-topic post, zodat belangstellenden kunnen meekijken.
5. Analyse applets zijn NIET toegestaan tijdens de partij
6. Pas als je alle partijen tegen een persoon hebt gespeeld, zo snel mogelijk de uitslagen posten.

Deelnemers:
Het toernooi wordt in principe gespeeld met 32 deelnemers. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Als na twee weken blijkt dat de inschrijving niet heel hard loopt, kan dit deelnemer aantal verlaagd worden naar 24 of16 deelnemers.

Speelschema:
Het ziet er misschien wat ingewikkeld uit, maar het valt best mee. Het toernooi bestaat uit twee fases.

Fase1: Dit is de poulefase. Hierin worden de 32 deelnemers verspreid over over 8 poules (A t/m H). De verdeling over de poules wordt gemaakt op basis van de rating op jijbent. Iedere deelnemer speelt een keer met rood en een keer met geel tegen ieder ander uit de poule. Winst van een partij levert 2 punten op, remise 1 en verlies 0. Wordt een partij (zonder dat er een goede rede bij de organisator wordt gemeld) niet binnen de vastgestelde tijd gespeeld, krijgen beide spelers 0 punten.

De twee spelers met de meeste punten gaan door. Bij gelijk aantal punten krijgt diegene met de laagste startrating de hoogste klassering. Hebben de na het opmaken van de rangschikking de nummers 2 en 3 evenveel punten. Spelen zij een play-off (zie laatste alinea van dit stuk). Dit betekent dat een play-off altijd maar tussen twee mensen kan gaan.

Fase 2: De 16 overgebleven spelers beginnen aan de knock-out fase. Deze bestaat uit 1/8finales, kwartfinales, halve finales en finales.
1/8 finale: Hierin spelen de deelnemers een keer met rood en een keer met geel tegen elkaar (2 partijen in totaal dus). Hebben ze dan evenveel punten, spelen zij een play-off.
kwartfinale/ halve finale: Hierin spelen de deelnemers twee keer met rood en twee keer met geel tegen elkaar (4 partijen in totaal dus). Hebben ze dan evenveel punten, spelen zij een play-off.
finale: Hierin spelen de deelnemers drie keer met rood en drie keer met geel tegen elkaar (6 partijen in totaal dus). Hebben ze dan evenveel punten, spelen zij een play-off. De winnaar van de finale is ook winnaar van het toernooi en de verliezer is runner-up.
Het hele speelschema ziet er zo uit:

Play-off:
In de play-off wordt bij gelijk eindigen tussen twee personen uitgemaakt wie doorgaat. De play-off bestaat hooguit uit 3 partijen. Als een partij een winnaar kent, is die automatisch door. Alleen bij een gelijkspel wordt een tweede partij gespeeld. eindigt ook deze in een gelijkspel, alleen dan wordt de allesbeslissende derde partij gespeeld:
partij 1: Diegene met de hoogste TPR (in de poulefase is dit dus diegene met de laagste startrating en in de knock-outfase zal de organisator van tevoren aangeven wie dit is) mag kiezen welke kleur hij/zij heeft. Kent deze partij een winnaar eindigt de play-off dus.
partij 2: Hierin wordt met omgekeerde kleuren gespeeld als in partij 1. Kent deze partij een winnaar eindigt de play-off dus.
partij 3: Deze partij wordt gespeeld met dezelfde kleuren als in partij 1. Ook hier geldt dat de winnaar van de partij ook de play-off wint, maar eindigt deze partij in een gelijkspel, gaat de GEEL-speler door.

Tijdplanning:
De eerste ronde duurt twee weken in principe. Daarna duren de rondes elk een week.

Hoe doe je mee?
Gewoon even een berichtje achterladen of mij een pb sturen. In de volgende post komt de deelnemerslijst. Als je op Bordspel.nl een andere naam gebruikt dan op jijbent.nl, zet dat er dan even bij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
de-ik--ki-edOffline
Vip
Vip

Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Okt 11, 2011 8:32    Onderwerp: Reageer met quote

Deelnemerslijst:

1. DikkieD
2. Blah
3. Darkgrumly
4. Richardvd35
5. Fluz
6. Marleen112
7. Scarmi
8. Daluna
9. Pipo Papfles
10. Eempie
11. Badi
12. Kingardi
13. Roeltje00

Laatst aangepast door de-ik--ki-ed op Di Feb 14, 2012 23:44, in totaal 10 keer bewerkt
Naar boven
richardv35Offline
Vip
Vip
Totaal berichten: 38
Leeftijd: 49
Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Okt 12, 2011 13:15    Onderwerp: Reageer met quote

zes ik doe graag mee
Naar boven
Daluna
BerichtGeplaatst: Do Okt 13, 2011 22:36    Onderwerp: Reageer met quote

Ik doe ook wel mee Very Happy
Naar boven
de-ik--ki-edOffline
Vip
Vip

Netherlands
BerichtGeplaatst: Do Okt 13, 2011 22:43    Onderwerp: Reageer met quote

Hartstikke leuk. Jullie staan genoteerd!
Naar boven
badi
BerichtGeplaatst: Za Okt 15, 2011 5:00    Onderwerp: aanmelden Reageer met quote

Hallo,

ik doe ook mee Smile
Naar boven
de-ik--ki-edOffline
Vip
Vip

Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Okt 15, 2011 22:28    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk, je staat erbij Smile
Naar boven
roeltje00
BerichtGeplaatst: Ma Okt 17, 2011 16:33    Onderwerp: Reageer met quote

ik ben van de partij!!!
Naar boven
de-ik--ki-edOffline
Vip
Vip

Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Okt 18, 2011 10:03    Onderwerp: Reageer met quote

Staat genoteerd Very Happy
Naar boven
motions1984Offline

Totaal berichten: 942
Leeftijd: 35
Zuidholland
BerichtGeplaatst: Vr Jan 13, 2012 13:01    Onderwerp: Reageer met quote

Ik doe niet mee aan het toernooi, maar is ElitePhoenix niet overleden in december?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger 
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: