FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Hendrie42
BerichtGeplaatst: Zo Okt 10, 2010 9:45    Onderwerp: Reageer met quote

Die toren of huis verdubbelaars kun je hier ook per 2x inzetten. Alleen de bonustegel voor het krijgen van een extra beurt kan maar 1 keer.
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 9871
Leeftijd: 50
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Zo Okt 10, 2010 10:06    Onderwerp: Reageer met quote

Hendrie42 schreef:
Die toren of huis verdubbelaars kun je hier ook per 2x inzetten. Alleen de bonustegel voor het krijgen van een extra beurt kan maar 1 keer.

klopt helemaal.
myfairladyOffline

Totaal berichten: 567
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Nov 17, 2010 20:17    Onderwerp: Reageer met quote

betreft spel 11924397.
situatie die ik nog niet eerder meemaakte:
heb een tegel die ik niet kan aanleggen, ik sta op 60 punten, tegenstander op 30; bestaat de mogelijkheid om een beurt over te slaan (zoals bv bij egelrace) of ben ik nu genoodzaakt het spel op te geven en dus te verliezen ???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
MarianneOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 84807
Leeftijd: 65
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Nov 17, 2010 20:27    Onderwerp: Reageer met quote

myfairlady schreef:
betreft spel 11924397.
situatie die ik nog niet eerder meemaakte:
heb een tegel die ik niet kan aanleggen, ik sta op 60 punten, tegenstander op 30; bestaat de mogelijkheid om een beurt over te slaan (zoals bv bij egelrace) of ben ik nu genoodzaakt het spel op te geven en dus te verliezen ???

De tegel die je nu in je bezit hebt kun je aanleggen in het midden van het speelveld ter hoogte van muurtegel 74/75. Als je daar met je muis overheen gaat zul je zien dat het geel oplicht.
jimok
BerichtGeplaatst: Wo Feb 02, 2011 18:28    Onderwerp: Reageer met quote

kwam er net achter dat bij een zet van mijzelf, tegenstander 2 bouwprojecten compleet maakt. 1 met 4 puntwaarden en 1 met 2 puntwaarden...tegenstander stond op 4 punten van een bonustegel, puntentelling telt eerst de 2 punten en dan de 4 punten waardoor tegenstander de bonusfiche mist...

mijn vraag; wordt dit opzettelijk zo ingecalculeerd?

http://www.jijbent.nl/carcassonne/show.php?gamenumber=12309305

zet 11 zwart
Naar boven
Hendrie42
BerichtGeplaatst: Wo Feb 02, 2011 19:22    Onderwerp: Reageer met quote

Voor jezelf wordt de meest optimale telling gebruikt voor het krijgen van bonusfiches, en voor je tegenstander de minst optimale (dus als jij de punten zelf aanlegt). Althans, dit heb ik eerder eens gelezen, volgens mij was dat een post van Bram, maar ik kan dit niet meer vinden.
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Feb 02, 2011 20:33    Onderwerp: Reageer met quote

staat in de spelregels: Als er in een beurt tegelijkertijd meerdere tellingen plaatsvinden, dan wordt eerst de telling van de speler aan de beurt gedaan en voor hem wordt het optimaal aantal muurfiches gepakt. Daarna vindt de telling van de tegenstander plaats en voor hem wordt het minst mogelijke aantal muurfiches gepakt.
Feen
BerichtGeplaatst: Zo Aug 14, 2011 3:33    Onderwerp: Reageer met quote

bram schreef:
staat in de spelregels: Als er in een beurt tegelijkertijd meerdere tellingen plaatsvinden, dan wordt eerst de telling van de speler aan de beurt gedaan en voor hem wordt het optimaal aantal muurfiches gepakt. Daarna vindt de telling van de tegenstander plaats en voor hem wordt het minst mogelijke aantal muurfiches gepakt.

In dit spel pak ik 2 muurfiches (op 43 en op 65). Dat is ook het optimaal aantal muurfiches. Welke fiches er gepakt worden heb ik echter geen keus in. Ik had immers ook de fiches op 57 en 65 kunnen pakken. Is er een regel die een voorkeur aangeeft welke muurfiches opgepakt worden?
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Netherlands
BerichtGeplaatst: Zo Aug 14, 2011 18:05    Onderwerp: Reageer met quote

nee...
finchyOffline
Supervip
Supervip
Totaal berichten: 269
Leeftijd: 31
Seychelles
BerichtGeplaatst: Wo Nov 02, 2011 15:15    Onderwerp: Reageer met quote

bram schreef:

En hoe gaat dat als er meerdere mogelijkheden zijn om muurfiches te pakken? Ik kan me voorstellen dat je de fiches wil laten liggen die moeilijk (of niet) te pakken zijn voor je tegenstander...

Laatst aangepast door finchy op Wo Nov 02, 2011 17:56, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Nov 02, 2011 17:49    Onderwerp: Reageer met quote

finchy schreef:
bram schreef:

En hoe gaat dat als er meerdere mogelijkheden zijn om muurfiches te pakken? Ik kan me voorstellen dat je de fiches wil laten liggen die moeilijk (of niet) te pakken zijn voor je tegenstander...

random.
finchyOffline
Supervip
Supervip
Totaal berichten: 269
Leeftijd: 31
Seychelles
BerichtGeplaatst: Wo Nov 02, 2011 17:57    Onderwerp: Reageer met quote

Oh, mijn vraag was dezelfde als de laatste zie ik nu...

Is het niet mogelijk om altijd het verste muurfiche te pakken als er keuze is? Die is in ieder geval optimaal als de tegenstander tussen de twee fiches in staat die je kan pakken. Bovendien kan je dan in ieder geval voorspellen wat er gaat gebeuren.
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Netherlands
BerichtGeplaatst: Do Nov 03, 2011 12:33    Onderwerp: Reageer met quote

finchy schreef:
Oh, mijn vraag was dezelfde als de laatste zie ik nu...

Is het niet mogelijk om altijd het verste muurfiche te pakken als er keuze is? Die is in ieder geval optimaal als de tegenstander tussen de twee fiches in staat die je kan pakken. Bovendien kan je dan in ieder geval voorspellen wat er gaat gebeuren.

nee.
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Pagina 7 van 7

Ga naar: