FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast
BerichtGeplaatst: Vr Apr 29, 2011 22:14    Onderwerp: Reageer met quote

Jimok is weer anoniem rofl

Voor de duidelijkheid, als het dier vooruit geblokkeerd is. 1e optie is linksom, naar rechts de 2e optie en als laatste indien alles geblokkeerd is achteruit.
Heb ik dit zo goed? Ik haal dat nog al eens door elkaar Embarassed
Naar boven
HoofdpijnOffline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 1324
Leeftijd: 59
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Vr Apr 29, 2011 23:11    Onderwerp: Reageer met quote

Anonymous schreef:
In spelregels leveren de winstcriteria vaak een uitzondering op voor de eerder beschreven regels van een speelronde. In veel spellen, zo ook bij dit spel, betekent het dat niet alle onderdelen van een de speelronde worden uitgevoerd. Dat kan uit de winstcriteria-regels blijken, hoeft niet al bij de beschrijving van speelrondes vermeld te worden.

Zelf verzonnen ? Laughing Wink

Maar goed, het is in ieder geval aangepast.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
Hendrie42
BerichtGeplaatst: Za Apr 30, 2011 7:32    Onderwerp: Reageer met quote

Anonymous schreef:
Jimok is weer anoniem rofl

Voor de duidelijkheid, als het dier vooruit geblokkeerd is. 1e optie is linksom, naar rechts de 2e optie en als laatste indien alles geblokkeerd is achteruit.
Heb ik dit zo goed? Ik haal dat nog al eens door elkaar Embarassed

Ehm, nee Neutral

Geblokkeerd door een boom is links, door iets anders rechts. En als de kant waar het beest op wil draaien geblokkeerd is probeert ie 90 graden de andere kant op, anders 180. Als die kant ook geblokkeerd is draait ie wel maar beweegt ie niet. Rolling Eyes Wink
Naar boven
FC.Cwali
BerichtGeplaatst: Za Apr 30, 2011 8:48    Onderwerp: Reageer met quote

--- Als een dier niet geblokkeerd wordt: dan beweegt ie 1 vak vooruit.

--- Als een dier geblokkeerd is aan de voorkant en aan z'n linker- OF z'n rechterzijde: dan draait ie een kwartslag en beweegt naar het vrije vak.

--- Als een dier geblokkeerd is in alle richtingen behalve achter hem: dan draait ie zich om en beweegt naar het vrije vak.

--- Als alle 4 vakken rond een dier zijn geblokkeerd: dan draait ie zich om (180 graden) maar loopt niet.

--- Als een dier is geblokkeerd door bos en de vakken aan beide zijdes zijn vrij: dan draait ie (90 graden) en beweegt naar links.

--- Als een dier is geblokkeerd door iets anders (dus niet door bos) en de vakken aan beide zijdes zijn vrij: dan draait ie (90 graden) en beweegt naar rechts.

--- Uitzondering: De schildpad en krokodil worden niet geblokkeerd door meren, de eekhoorn en aap niet door bos. Zulke vakken zijn gelijk aan grondvakken voor deze dieren.

((De reden dat de dieren bij bomen in een andere richting gaan (linksaf ipv rechtsaf) is dat de dieren anders snel in 'loopings' terechtkomen.))
Naar boven
VipbitchOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 858
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Apr 30, 2011 15:20    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Geblokkeerd door een boom is links, door iets anders rechts.

Nou snap ik in elk geval waarom ik er soms naast zit Laughing Dank allebei!
ElitePhoenix
BerichtGeplaatst: Za Apr 30, 2011 19:10    Onderwerp: Reageer met quote

En wat nou als een dier wordt geblokkeerd door een eekhoorn in het bos? Geldt dan het dier of het bosje?
Naar boven
FC.Cwali
BerichtGeplaatst: Za Apr 30, 2011 19:28    Onderwerp: Reageer met quote

Hmm, goeie vraag. Ik denk ... ik weet het niet. In deze spelregels staat bos het eerst, maar in de bordspelregels staan dieren en de rest het eerst als blokkade. Ik denk dat Bram die volgorde heeft geprogrammeerd en dus het dier (in je voorbeeld de eekhoorn) bepaalt dat het bewegende dier rechtsaf gaat. Maar ik weet het niet. Dat ik hier niet eerder aan heb gedacht ... heeft iemand het in een partij gezien? (In het bordspel zou ik gevoelsmatig er van uit gaan dat het bos bepalend is, de eekhoorn zit binnen het bosvlak.)
Naar boven
jimok
BerichtGeplaatst: Za Apr 30, 2011 19:30    Onderwerp: Reageer met quote

ElitePhoenix schreef:
En wat nou als een dier wordt geblokkeerd door een eekhoorn in het bos? Geldt dan het dier of het bosje?

mijn logica zegt;
een dier dat wel het bos in mag, maar wordt geblokkeerd omdat er al een dier in het bos zit, die draait rechts want het is dan geblokkeerd door het dier...

een dier wat niet het bos in mag, die is ten alle tijde geblokkeerd door het bos, of er nu wel \niet een ander dier in rust..dus draait links
Naar boven
ElitePhoenix
BerichtGeplaatst: Za Apr 30, 2011 19:34    Onderwerp: Reageer met quote

FC.Cwali schreef:
Hmm, goeie vraag. Ik denk ... ik weet het niet. In deze spelregels staat bos het eerst, maar in de bordspelregels staan dieren en de rest het eerst als blokkade. Ik denk dat Bram die volgorde heeft geprogrammeerd en dus het dier (in je voorbeeld de eekhoorn) bepaalt dat het bewegende dier rechtsaf gaat. Maar ik weet het niet. Dat ik hier niet eerder aan heb gedacht ... heeft iemand het in een partij gezien? (In het bordspel zou ik gevoelsmatig er van uit gaan dat het bos bepalend is, de eekhoorn zit binnen het bosvlak.)

Ja, ik heb het gezien, maar ik ben vergeten welke kant ie opging. Mad
Naar boven
HoofdpijnOffline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 1324
Leeftijd: 59
Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Apr 30, 2011 19:53    Onderwerp: Reageer met quote

ElitePhoenix schreef:

Bedoel je de situatie aan het eind van zet 7 in dit spel ?

http://www.jijbent.nl/safari/show.php?gamenumber=12771566&turnnumber=13

Dier gaat naar links.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
FC.Cwali
BerichtGeplaatst: Za Apr 30, 2011 20:13    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, kennelijk gaat het dan om het bos, vind ik mooi.
Naar boven
jimok
BerichtGeplaatst: Za Apr 30, 2011 20:18    Onderwerp: Reageer met quote

Hoofdpijn schreef:
ElitePhoenix schreef:

Bedoel je de situatie aan het eind van zet 7 in dit spel ?

http://www.jijbent.nl/safari/show.php?gamenumber=12771566&turnnumber=13

Dier gaat naar links.

en als het nu een aapje of eekhoorn is wat het bos in wil waar al een dier in zit? dan zou deze naar rechts moeten...
Naar boven
VipbitchOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 858
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Jun 06, 2011 15:56    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
en als het nu een aapje of eekhoorn is wat het bos in wil waar al een dier in zit? dan zou deze naar rechts moeten...

Zou je inderdaad denken, maar ook dan gaat het dier naar links. Net gezien Razz
hoeksmarp
BerichtGeplaatst: Ma Jun 06, 2011 16:41    Onderwerp: Reageer met quote

Vipbitch schreef:
Quote:

Zou je inderdaad denken, maar ook dan gaat het dier naar links. Net gezien Razz

Dat lijkt me dan een bug. Admin?
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 9886
Leeftijd: 50
Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Jun 06, 2011 18:29    Onderwerp: Reageer met quote

Wat mij betreft is het dan nog steeds een bos en draait die dus linksaf. Maar idd de spelregels zijn daar voor een andere interpretatie vatbaar..

Cwali?? Wil jij aangeven wat het moet zijn?
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 2 van 5

Ga naar: