FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jimok
BerichtGeplaatst: Wo Dec 29, 2010 17:47    Onderwerp: irritatie bij taktische zetten Reageer met quote

ik speel net een kwartfinale waarbij tegenstander zich enorm irriteert en geen begrip heeft wanneer ik een horige vlakbij zijn 'bouwproject' plaats om taktische redenen, nadat ik ernaast nog een extra horige deed plaatsen gaf deze persoon spontaan 2 spellen op met bijbehorende tekst....

wil alleen aangeven dat carcassonne toch echt taktisch gespeeld hoort te worden, anders is het wie de beste tegels trekt die wint...kan ook best leuk zijn, maar als je je opgeeft voor een toernooi, verwacht dan wel dat er competitief gas gegeven wordt..

p.s. dit lijkt een beetje een 'deje vu' , eerder iets vergelijkbaar gelezen over 'passen' bij rummy, en bij streetsoccer 'muurtje opstellen' na een voorsprong.. Razz
Naar boven
MarianneOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 84388
Leeftijd: 65
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Dec 29, 2010 17:53    Onderwerp: Re: irritatie bij taktische zetten Reageer met quote

jimok schreef:
ik speel net een kwartfinale waarbij tegenstander zich enorm irriteert en geen begrip heeft wanneer ik een horige vlakbij zijn 'bouwproject' plaats om taktische redenen, nadat ik ernaast nog een extra horige deed plaatsen gaf deze persoon spontaan 2 spellen op met bijbehorende tekst....

wil alleen aangeven dat carcassonne toch echt taktisch gespeeld hoort te worden, anders is het wie de beste tegels trekt die wint...kan ook best leuk zijn, maar als je je opgeeft voor een toernooi, verwacht dan wel dat er competitief gas gegeven wordt..

p.s. dit lijkt een beetje een 'deje vu' , eerder iets vergelijkbaar gelezen over 'passen' bij rummy, en bij streetsoccer 'muurtje opstellen' na een voorsprong.. Razz

Inderdaad, daar was al een topic over: http://forum.jijbent.nl/viewtopic.php?p=380650#380650
Daar schreef ik:
Marianne schreef:
Er staan al zoveel topics op allerlei fora die bol staan met ergernissen, over: geen succes wensen bij het begin, geen feli aan het eind, jokers vasthouden, met 12 stenen tegelijk uitgaan, niet sportief spelen, etc. etc. etc. etc. dat ik deze sluit.
Krijgen we nu straks een topic vol ergernissen bij het Carcassonne forum omdat mensen zich ergeren aan het feit dat hun zo zorgvuldig bij elkaar gebouwde huis, toren, weg, weiland met marktkramen door een ander wordt afgebouwd??

Mensen, erger je toch niet zoveel aan het gedrag van een ander, maar speel toch gewoon je spel. Daar kom je hier toch voor??? Geef een ander geen kans om dat plezier te verzieken, door je te ergeren aan het gedrag van een ander dat jou niet aanstaat.
Kom op mensen, waar gaat het eigenlijk over???? Shocked

Hurricane_Power
BerichtGeplaatst: Wo Dec 29, 2010 17:55    Onderwerp: Reageer met quote

Kom op ! De hele charme van dit spel is toch elkaar te saboteren ! Het is toch de bedoeling van zulke spellen om interactiviteit te brengen tussen spelers. Dat houdt dus in ambitieuze projecten van je tegenstander proberen te neutraliseren of over te nemen !
Naar boven
MadMacOffline

Totaal berichten: 515
Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Kiribati
BerichtGeplaatst: Wo Dec 29, 2010 18:00    Onderwerp: Reageer met quote

Ach ja, niet te druk om maken. Als ze dan ook nog opgeven, dan denk ik altijd maar dat het me weer zetjes scheelt en je meer tijd over houdt voor de voor jou leuke spellen Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
deugenietjeOnline
Megavip
Megavip

Totaal berichten: 241
Leeftijd: 33
Geslacht: Vrouw
Groningen
BerichtGeplaatst: Wo Dec 29, 2010 19:05    Onderwerp: Reageer met quote

jimok, ik vind dat je het gewoon mag doen en dat diegene zich niet moet aanstellen, hij kan blijkbaar niet tegen zijn verlies

ik doe het zelf ook hoor, als ik merk dat een pad te lang wordt van tegenstander

Update 07-03-2019

10-03-2019: 3737 zetten gedaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
DoubleD
BerichtGeplaatst: Ma Jan 03, 2011 9:31    Onderwerp: Reageer met quote

Dan kan je je overal wel aan gaan ergeren he?

Kan ik mij wel gaan zitten ergeren dat mijn tegenstander met schaken de stukken probeert te slaan die ik juist wil gebruiken om hem mat te zetten... moet dan ook maar verboden worden Very Happy
Idee van zo'n spel is toch dat je die ander dwars zit zodat je kan winnen...
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: