Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Hurricane_Power
BerichtGeplaatst: Za Nov 13, 2010 21:26    Onderwerp: Reageer met quote

Diadem schreef:
Ja want verder praten in een 5 jaar oud topic is echt te prefereren over een nieuw schoon topic. Kansloos dit.

Ja, dat is waar... en de argumenten van toen hebben over de jaren ook aan slagkracht gewonnen. Maar hoe zou jij zo'n verandering dan concreet zien gebeuren ? Ik zie maar 2 opties en die hebben alletwee wat nadelen.

Een extra optie bordgrootte zal een verwateringseffect hebben op de populariteit en meer dan 2 types (het zijn misschien geen verschillende types in de strikte zin maar goed) is misschien wel wat overdreven.

In geval van verandering van bordgrootte ga je ook heel wat mensen ontmoedigen. Het duurt langer, het spel wordt onoverzichtelijker enz..

Een derde probleem is misschien de ratings ? Behouden of resetten ?

Voor mij maakt het overigens niet zoveel uit wat er gebeurd. Ik heb nog niet het gevoel dat ik op het einde van de leercurve zit voor dit spel Razz
Naar boven
Diadem
BerichtGeplaatst: Za Nov 13, 2010 21:59    Onderwerp: Reageer met quote

Vervangen zou mijn voorkeur hebben. Beide kan ook, maar ik zou dan iig de kampioenschappen alleen op de 10x10 doen.

Ik weet trouwens niet of 10x10 het beste formaat is. Misschien is dat wel 9x10 of 9x9. Zou even goed over moeten worden nagedacht.
Naar boven
Pipo_papflesOffline
Totaal berichten: 343
Leeftijd: 32
Geslacht: Man
Belgium
BerichtGeplaatst: Zo Nov 14, 2010 13:27    Onderwerp: Reageer met quote

10x10 is in verhouding met 8x8 geen gigantisch verschil. Het geheel blijft even. Hoewel er véél meer mogelijkheden zijn en bepaalde openingen die op een 8x8 wel werken daar niet zullen werken, hebben de toppers automatisch een gigantisch voordeel op andere spelers. ( het is hier vermoedelijk bij perfect spel ook winst voor rood, alleen is het natuurlijk veel moeilijker om dan het perfecte spel te benaderen... maar is dat dan weer niet een kwestie van tijd?)

9x9 en vooral 9x10 hebben volgens mij bij perfect spel niet rood als winnaar.

Mijn beperkt inzicht op 9x9 zegt gelijkspel bij perfect spel.

En 9x10 is in theorie in het voordeel van de beginnende speler... (maar 9x 10 is bijna een heel nieuw spel... Het zou echt te veel verwarring zaaien om 8x8 in 9x10 te veranderen...)

Lijkt me moeilijk om tegen iemand, die er misschien wel jaren over heeft gedaan om het niveau te bereiken dat hij nu heeft, te zeggen dat er een totaal andere bordgrootte komt waardoor al die kennis soms zelfs in je nadeel zou kunnen werken, want bepaalde bekende patronen zullen op andere borgroottes fouten zijn...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel MSN Messenger 
Slapstick
BerichtGeplaatst: Zo Nov 14, 2010 14:21    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind dit een interessante discussie. Ik ken 4r nu een jaar en in dit jaar ben ik van leek een redelijke subtopper (4r plek 20-25, 4t plek 10-15) geworden. Ik heb daarvoor ook veel gespeeld en geanalyseerd. Voor de echte top kom ik nog tekort, dus voor mij is er op dit moment nog uitdaging genoeg en ik ben ook nog lang niet uitgeleerd.

Om zoiets ingrijpend te doen als de bordgrootte te veranderen is het goed te kijken naar de wensen van alle spelers. En als ik dit topic nalees zijn het vooral de top 5-10 spelers die erg verlangen naar een wijziging omdat het te saai wordt (dit is volledig te begrijpen). Is het dan wenselijk om iets te wijzigen als maar 10 spelers dit willen?

Persoonlijk zou ik het een uitdaging vinden als de bordgrootte veranderd, ben benieuwd of ik het in hetzelfde tempo als de topspelers onder de knie krijg. Maar ik denk dat er veel spelers van mijn niveau er niet zo over denken.

Ik zou graag willen weten hoe andere niet-toppers hier over denken.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Pagina 6 van 6

Ga naar: