FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je priv berichten te bekijkenLog in om je priv berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
SirJim
BerichtGeplaatst: Di Jul 21, 2009 0:36    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad, analyseren zou of moeten kunnen inclusief de allereerste haai-plaatsing of zodra alle haaien zijn geplaatst, tenminste, dat lijkt me logischer dan zoals nu...
...aan de andere kant, het is ook best een voordeel op zich om de eerste haai te mogen plaatsen, dus misschien houdt dat het spel wel iets spannender dan wanneer er incl. de allereerste plaatsing al geanalyseerd kan worden.
Ik twijfel Eh?
Naar boven
svenrOffline

Totaal berichten: 106
Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Cuba
BerichtGeplaatst: Do Nov 05, 2009 12:00    Onderwerp: Reageer met quote

ok, en WAAR is die applet ?!?!? Rolling Eyes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
MarianneOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 80749
Leeftijd: 63
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: Do Nov 05, 2009 12:04    Onderwerp: Reageer met quote

svenr schreef:

Is alleen beschikbaar voor VIPs en hoger.
Zie: http://www.jijbent.nl/vip.php
svenrOffline

Totaal berichten: 106
Leeftijd: 47
Cuba
BerichtGeplaatst: Do Nov 05, 2009 12:15    Onderwerp: Reageer met quote

Marianne schreef:
svenr schreef:

Is alleen beschikbaar voor VIPs en hoger.
Zie: http://www.jijbent.nl/vip.php

ah..

Alsof die het nodig hebben ? (meer spellen = meer ervaring )
Ik vind sowieso (heeft een andere speler al bericht) dat zulke hulp programmaatjes het competatieve karakter "verziekt". gewoon oneerlijk.
Juist het zelf uitvinden wat de beste tactiek moet zijn is de lol van het spel.

enfin.
Als de analyse applet ook voor De Beer is Los bestaat dan ben ik gelukkig het bewijs dat men er niet teveel waarde aan moet hechten. Razz
Naar boven
HoofdpijnOffline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 1268
Leeftijd: 57
Netherlands
BerichtGeplaatst: Do Nov 05, 2009 14:05    Onderwerp: Reageer met quote

svenr schreef:
enfin.
Als de analyse applet ook voor De Beer is Los bestaat dan ben ik gelukkig het bewijs dat men er niet teveel waarde aan moet hechten. Razz

Bij seasim maakt het een enorm verschil, wel of geen analyse applet.
Naar boven
Vinnie
BerichtGeplaatst: Ma Nov 09, 2009 21:10    Onderwerp: Reageer met quote

De beer is los is een beetje een ongelukkig voorbeeld, want daar kan je helemaal niet bij analyseren... als die er wel was en je zou kunnen zien wat er achter de kaartjes zit dan zou er denk ik geen bewijs zijn dat ie niet helpt Smile
Naar boven
SirJim
BerichtGeplaatst: Di Nov 10, 2009 22:59    Onderwerp: Reageer met quote

Hoofdpijn schreef:
Is waar, je hoeft vanalles niet te onthouden, dat doet het (of de?) applet voor je, heel relaxt Very Happy .
Maar uit de opmerking die
svenr schreef:
... Ik vind ... dat zulke hulp programmaatjes het competatieve karakter "verziekt". gewoon oneerlijk.
Juist het zelf uitvinden wat de beste tactiek moet zijn is de lol van het spel. ...
lijk ik te lezen, dat svenr denkt, dat het applet een soort computer-tegenspeler is, maar dat is in ieder geval niet het geval. Je bedenkt zowel jouw eigen mogelijke zetten als de mogelijke zetten van jouw tegenspeler. De ene persoon is beter in het meerdere zetten vooruit denken dan de ander. Met het applet is mijns inziens met name dt verschil opgeheven.
Maar of je nu met of zonder applet speelt, het gaat om hoe je het spel beheerst. Hoe meer spellen je gespeeld hebt, hoe meer trucjes je leert kennen, en hoe sneller je ziet wat (ook op de langere termijn) slecht of gevaarlijk viswater is, en ook hoe beter je aanvoelt waar en wanneer je een risico(otje) kan nemen Wink
Naar boven
HoofdpijnOffline
Supervip
Supervip

Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Nov 11, 2009 13:25    Onderwerp: Reageer met quote

SirJim schreef:
Hoofdpijn schreef:
Is waar, je hoeft vanalles niet te onthouden, dat doet het (of de?) applet voor je, heel relaxt Very Happy .

Ik ben overigens wel een tegenstander van de applet, omdat bijv. het verschil in inzicht hoe een spel zich gaat ontwikkelen er nu helemaal uit is gehaald. En dat zou volgens mij toch een van de dingen moeten zijn die de uitslag bepaald.
Naar boven
Vinnie
BerichtGeplaatst: Wo Nov 11, 2009 14:16    Onderwerp: Reageer met quote

SirJim schreef:
lijk ik te lezen, dat svenr denkt, dat het applet een soort computer-tegenspeler is, maar dat is in ieder geval niet het geval. Je bedenkt zowel jouw eigen mogelijke zetten als de mogelijke zetten van jouw tegenspeler. De ene persoon is beter in het meerdere zetten vooruit denken dan de ander. Met het applet is mijns inziens met name dt verschil opgeheven.

Ik denk dat hij met zn opmerking over competitiviteit en oneerlijkheid vooral de situatie bedoeld waarin de een wel en de ander geen analyse-applet gebruikt. Hij is immers geen vip en kan hem dus niet gebruiken. Aangezien je het met Hoofdpijn eens bent dat de applet een enorm verschil maakt moet je het daar toch ook mee eens zijn.

Als je allebei de applet kan gebruiken dan is het niet oneerlijk en verandert het ook niets aan het competitieve karakter, maar het veranderd wel wat je aan het doen bent. Het heeft dan een stuk minder van doen met een spelletje spelen en meer met het oplossen van een puzzelboekje.

Ik zit op jijbent omdat ik spelletjes wil spelen, maar om competitief mee te doen moet je bij sommige spellen aan het puzzelen gaan, dat is jammer.

Als je in het echt een potje 4 op een rij doet dan zit er ook geen analyse-applet naast en dan is het gewoon een heel ander spel. En dat is dan een simpel spel.
Naar boven
SirJim
BerichtGeplaatst: Zo Nov 15, 2009 21:26    Onderwerp: Reageer met quote

Vinnie schreef:
Ik denk dat hij met zn opmerking over competitiviteit en oneerlijkheid vooral de situatie bedoeld waarin de een wel en de ander geen analyse-applet gebruikt. Hij is immers geen vip en kan hem dus niet gebruiken.
Maar van de vip-noodzaak wist hij dus in eerste instantie niet Wink ... svenr vroeg eerst naar waar het applet te vinden was, wat mij het idee gaf dat hij het wilde uitproberen c.q. nieuwschierig was, en er dus niet tegen was. Pas n Marianne's antwoord kwam svenr met de opmerking over competitiviteit en oneerlijkheid, wat hij leek te willen verduidelijken met "Juist het zelf uitvinden wat de beste tactiek moet zijn is de lol van het spel.". Ik ben van mening dat je zowel met als zonder applet zlf uitvindt wat de beste tactiek moet zijn (Het applet is dus geen Seasim-computer). Dus als je je erover opwindt dat anderen het applet kunnen gebuiken en jij niet, dan hoef je jezelf in ieder geval niet wijs te maken dat je tegenspeler mt applet niet hoeft na te denken over de zetten. Da's het enige dat ik wilde aangeven.
Kun je je er inderdaad altijd nog over opwinden dat de tegenspeler mt applet bij het vooruitdenken van de zetten bijvoorbeeld niet hoeft te onthouden hoe en waar de visscholen zicht ontwikkelen.

Vinnie schreef:
Aangezien je het met Hoofdpijn eens bent dat de applet een enorm verschil maakt moet je het daar toch ook mee eens zijn.
Tja, dat is het verschil tussen gratis en niet gratis. Het staat ook vermeld bij de status-uitleg van VIP etc. Dus echt oneerlijk vind ik het verschil tussen wel of niet gebruik kunnen maken van een applet niet.
Bovendien is het best mogelijk om zonder gebruik van applet te winnen van iemand die het applet wl gebruikt, hoor Wink . Een partijtje Seasim verandert namelijk (bijna) constant, je blijft aan het afstemmen. Dus al zou je tot het einde hebben uitgedacht, het blijft slechts en van de vele wegen naar Rome. Dus je kan puzzelen wat je wilt, pas bij de laatste zet (of misschien laatste ronde) weet je pas wat het laatste puzzelstukje is en waar die geplaatst gaat worden. Tot die tijd zal het te puzzelen plaatje blijven veranderen, en kun je dus slechts anticiperen op wat je op dat moment van het plaatje kan zien Smile
Maar goed, off Seasim-topic:
voorstel applets-wijziging: wellicht kunnen applets automatisch worden gedeactiveerd bij het spelen tegen niet-vippers?!... en eventueel een handmatige deactiveermogelijkheid, zodat je - bij aanvang van een partij - samen met je tegenspeler kan besluiten om wel/niet gebruik te kunnen maken van bijbehorend applet gedurende het potje?!
Naar boven
HoofdpijnOffline
Supervip
Supervip

Netherlands
BerichtGeplaatst: Zo Nov 15, 2009 22:31    Onderwerp: Reageer met quote

SirJim schreef:
Een partijtje Seasim verandert namelijk (bijna) constant
Dat maakt juist het voordeel van het gebruik van de applet zo groot.

Speel met de applet het spelletje een groot aantal zetten op de meest logische door en je krijgt sneller door of groepen vissen groot worden die dat eerst niet leken te worden (of omgekeerd). Of je krijgt opeens door dat de beurt om als 1e te zetten bij een bepaalde zettenreeks verandert (en dat je dus iets anders moet verzinnen). Met de applet heb je deze dingen veel eerder door en kun je er dus al rekening mee houden terwijl je zonder wat langer met het verkeerde been plan doorgaat.
Daarnaast hoef je met applet zelf niet meer te tellen, wat bij spelen zonder applet vrij lastig is als je veel zetten vooruit bekijkt. En dus heb je eerder door dat bij een bepaald verloop je tegenspeler of jij als eerste op 23 uitkomt, of dat er ergens een verschil van 10 ontstaat.

Natuurlijk moet je ook met de applet een bepaald inzicht hebben, alleen met de applet en veel geduld is er veel minder inzicht nodig (een beetje als een schaakcomputer, die door brute rekenkracht tot hele goede resultaten komt).
Winnen zonder blijft natuurlijk mogelijk, fouten zullen altijd gemaakt worden, alleen met applet zul je er veel minder maken.

Voor een spel als camping lijkt me een applet zelfs het einde van dat spel.
Naar boven
HoofdpijnOffline
Supervip
Supervip

Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Sep 01, 2010 17:49    Onderwerp: Reageer met quote

Foutje in de analyse applet van seasim (die ik dacht ik al eerder aangemeld heb gezien maar niet meer kan vinden).

Als je de applet gebruikt in de beginstelling dan staat er direct dat een van beide gewonnen heeft.
Als je klikt op 'Niew spel' dan kun je wel haaien plaatsen maar als je na het plaatsen de eerste zet doet dan wint die speler direct omdat de ander op 0 staat (denk ik). En dus kun je niet verder spelen.
De levens zouden op 7 moeten staan in de beginstelling.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

Ga naar: