FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Edje_Kadetje
BerichtGeplaatst: Vr Mei 18, 2007 21:16    Onderwerp: Reageer met quote

Bestaan er openingsboeken voor Codekraker dan?
Naar boven
MrSmileOffline
Totaal berichten: 171
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Mei 19, 2007 10:13    Onderwerp: Reageer met quote

10 zetten is natuurlijk onzin. Hoeveel zetten de opening duurt ligt maar net aan het soort en spel en ook nog eens aan hoe dat spel verloopt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
FlyingDonutOffline
Totaal berichten: 46
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Do Nov 05, 2009 11:53    Onderwerp: Reageer met quote

Een optimale strategie betekent niet minimalisering van het aantal zetten dat je nodig hebt om de code te kraken, maar maximalisering van de kans om het spel te winnen. Het lijkt alsof dat equivalente doelen zijn, maar dat is niet zo. Als je alleen het aantal zetten dat je nodig hebt minimaliseert, dan houd je geen rekening met je tegenstander.

Stel bijvoorbeeld dat er voor de tegenstander nog maar een code mogelijk is en voor jou nog vijf. Als er een code is die niet meer tot de mogelijkheden behoort waarmee je in 1 beurt kunt beslissen welke van de vijf goed is, dan minimaliseer je daarmee het aantal zetten dat je nodig hebt. Je winstkans is dan echter 0.
Naar boven
jimok
BerichtGeplaatst: Do Nov 05, 2009 13:23    Onderwerp: Reageer met quote

FlyingDonut schreef:
Een optimale strategie betekent niet minimalisering van het aantal zetten dat je nodig hebt om de code te kraken, maar maximalisering van de kans om het spel te winnen. Het lijkt alsof dat equivalente doelen zijn, maar dat is niet zo. Als je alleen het aantal zetten dat je nodig hebt minimaliseert, dan houd je geen rekening met je tegenstander.

Stel bijvoorbeeld dat er voor de tegenstander nog maar een code mogelijk is en voor jou nog vijf. Als er een code is die niet meer tot de mogelijkheden behoort waarmee je in 1 beurt kunt beslissen welke van de vijf goed is, dan minimaliseer je daarmee het aantal zetten dat je nodig hebt. Je winstkans is dan echter 0.

ik ben heel slecht in codekraker, maar als je een mogelijkheid beperkt van 1 op 5 naar 1 op 4, dan stijgt je winstkans toch van 20 naar 25%(mits je aan de beurt bent) ?
Naar boven
GroeneveldOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 3310
Leeftijd: 56
Solomon_islands
BerichtGeplaatst: Do Nov 05, 2009 13:49    Onderwerp: Reageer met quote

jimok schreef:
FlyingDonut schreef:

ik ben heel slecht in codekraker, maar als je een mogelijkheid beperkt van 1 op 5 naar 1 op 4, dan stijgt je winstkans toch van 20 naar 25%(mits je aan de beurt bent) ?

als je wat beter wilt worden,kan je je aansluiten bij Samen-Sterk

daar zitten veel goede codekrakers,die je zeker
kunnen helpen,om flink wat beter te worden

Groeneveld
een van de plv-captain Samen-Sterk
Naar boven
TheTimmyOffline

Totaal berichten: 3985
Leeftijd: 35
Seychelles
BerichtGeplaatst: Za Nov 07, 2009 22:05    Onderwerp: Reageer met quote

Waaronder ook Glorfindel Wink
GroeneveldOffline
Vip
Vip

Solomon_islands
BerichtGeplaatst: Za Nov 07, 2009 22:33    Onderwerp: Reageer met quote

maar ook een 10-tal anderen

Smile
Naar boven
Vinnie
BerichtGeplaatst: Za Nov 07, 2009 22:56    Onderwerp: Reageer met quote

Hij geeft niet eens een hint dat ie beter zou willen worden... hij merkt gewoon op dat hij er niet goed in is. Ik ben bijv. niet goed in schaken en wil er ook niet beter in worden. Daarnaast lijkt me, zelfs als hij het zou willen leren, een team joinen een wat grote stap daarvoor. Op deze manier kan je in elke thread wel je team promoten en dat lijkt me niet de bedoeling.
Naar boven
GroeneveldOffline
Vip
Vip

Solomon_islands
BerichtGeplaatst: Za Nov 07, 2009 23:51    Onderwerp: Reageer met quote

Vinnie schreef:
Hij geeft niet eens een hint dat ie beter zou willen worden... hij merkt gewoon op dat hij er niet goed in is. Ik ben bijv. niet goed in schaken en wil er ook niet beter in worden. Daarnaast lijkt me, zelfs als hij het zou willen leren, een team joinen een wat grote stap daarvoor. Op deze manier kan je in elke thread wel je team promoten en dat lijkt me niet de bedoeling.

ik zei alleen dat ALS die beter wil worden,hij lid KAN
worden van Samen-Sterk
niet dat hij perse bij ons team moet komen
om beter te worden

Wink
Naar boven
eraseme
BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2009 21:55    Onderwerp: spychologisch Reageer met quote

Er is nog een andere factor, de psychologische.
Volgens mij worden bepaalde kleuren meer gekozen (vooral geel).
Rood (fout,stop,aggressie) en zwart (dood) zijn negatieve kleuren in onze samneleving.
Groen (goed) , geel (licht en warmte) en blauw (lucht, zee, toekomst) daarentegen zijn positieve kleuren.
Dubbel geel (en dan vooral G..G.) komt naar mijn idee meer voor.
Naar boven
jimok
BerichtGeplaatst: Zo Nov 22, 2009 8:55    Onderwerp: Reageer met quote

Groeneveld schreef:
Vinnie schreef:

ik zei alleen dat ALS die beter wil worden,hij lid KAN
worden van Samen-Sterk
niet dat hij perse bij ons team moet komen
om beter te worden

Wink

ik gaf inderdaad aan dat codekraker niet mijn spel is, ondanks dat ik mij een opmerking deed maken over winstpercentage....wat teamuitnodigingen betreft heb ik er voor vele ( alle) bedankt tijdens spelletjes. Mad
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Pagina 4 van 4

Ga naar: