Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rekerman
BerichtGeplaatst: Za Nov 14, 2009 0:46    Onderwerp: Meerslag met een Dam Reageer met quote

Geachte dammers, ik heb een vraag over meerslag met een Dam. Als je dam (bijvoorbeeld) op veld 4 staat en er staan 2 stukken van de tegenpartij op veld 18 en 22, aaneengesloten dus, mag je ze dan in 1 x slaan ? Ik heb diverse spelregel-sites bekeken, maar nog geen duidelijk antwoord gevonden. Dus mag dat ?
Naar boven
GroeneveldOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 3352
Leeftijd: 58
Geslacht: Man
Solomon_islands
BerichtGeplaatst: Za Nov 14, 2009 0:51    Onderwerp: Re: Meerslag met een Dam Reageer met quote

Rekerman schreef:
Geachte dammers, ik heb een vraag over meerslag met een Dam. Als je dam (bijvoorbeeld) op veld 4 staat en er staan 2 stukken van de tegenpartij op veld 18 en 22, aaneengesloten dus, mag je ze dan in 1 x slaan ? Ik heb diverse spelregel-sites bekeken, maar nog geen duidelijk antwoord gevonden. Dus mag dat ?

nee,helaas je mag er GEEN één slaan,er moet een veld achter de geslagen schijf zijn ,
aangezien beide aaneengesloten zijn ,kan je beide niet slaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
Rekerman
BerichtGeplaatst: Za Nov 14, 2009 1:02    Onderwerp: Re: Meerslag met een Dam Reageer met quote

Groeneveld schreef:
Rekerman schreef:

nee,helaas je mag er GEEN één slaan,er moet een veld achter de geslagen schijf zijn ,

Bedankt voor het zeer snelle antwoord. Dat weten we dan ook weer. Very Happy
Naar boven
HaagseDammerOffline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 764
Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Zuidholland
BerichtGeplaatst: Za Nov 14, 2009 1:29    Onderwerp: Re: Meerslag met een Dam Reageer met quote

Rekerman schreef:
Groeneveld schreef:
Rekerman schreef:

Bedankt voor het zeer snelle antwoord. Dat weten we dan ook weer. Very Happy

Als je (in het voorbeeld) de schijf op 22 weg kunt halen door hem een schijf van jou te laten slaan, kan je wel beide schijven slaan (en wellicht nog meer) Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger 
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: