Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rekerman
BerichtGeplaatst: Za Nov 14, 2009 0:46    Onderwerp: Meerslag met een Dam Reageer met quote

Geachte dammers, ik heb een vraag over meerslag met een Dam. Als je dam (bijvoorbeeld) op veld 4 staat en er staan 2 stukken van de tegenpartij op veld 18 en 22, aaneengesloten dus, mag je ze dan in 1 x slaan ? Ik heb diverse spelregel-sites bekeken, maar nog geen duidelijk antwoord gevonden. Dus mag dat ?
Naar boven
GroeneveldOffline
Vip
Vip
Avatar

Geregistreerd op: 3-6-2003
Totaal berichten: 3352
Leeftijd: 58
Geslacht: Man
Solomon_islands
BerichtGeplaatst: Za Nov 14, 2009 0:51    Onderwerp: Re: Meerslag met een Dam Reageer met quote

Rekerman schreef:
Geachte dammers, ik heb een vraag over meerslag met een Dam. Als je dam (bijvoorbeeld) op veld 4 staat en er staan 2 stukken van de tegenpartij op veld 18 en 22, aaneengesloten dus, mag je ze dan in 1 x slaan ? Ik heb diverse spelregel-sites bekeken, maar nog geen duidelijk antwoord gevonden. Dus mag dat ?


nee,helaas je mag er GEEN één slaan,er moet een veld achter de geslagen schijf zijn ,
aangezien beide aaneengesloten zijn ,kan je beide niet slaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
Rekerman
BerichtGeplaatst: Za Nov 14, 2009 1:02    Onderwerp: Re: Meerslag met een Dam Reageer met quote

Groeneveld schreef:
Rekerman schreef:
Geachte dammers, ik heb een vraag over meerslag met een Dam. Als je dam (bijvoorbeeld) op veld 4 staat en er staan 2 stukken van de tegenpartij op veld 18 en 22, aaneengesloten dus, mag je ze dan in 1 x slaan ? Ik heb diverse spelregel-sites bekeken, maar nog geen duidelijk antwoord gevonden. Dus mag dat ?


nee,helaas je mag er GEEN één slaan,er moet een veld achter de geslagen schijf zijn ,
aangezien beide aaneengesloten zijn ,kan je beide niet slaan


Bedankt voor het zeer snelle antwoord. Dat weten we dan ook weer. Very Happy
Naar boven
HaagseDammerOffline
Supervip
Supervip
Avatar

Geregistreerd op: 26-5-2003
Totaal berichten: 764
Woonplaats: Den Haag
Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Zuidholland
BerichtGeplaatst: Za Nov 14, 2009 1:29    Onderwerp: Re: Meerslag met een Dam Reageer met quote

Rekerman schreef:
Groeneveld schreef:
Rekerman schreef:
Geachte dammers, ik heb een vraag over meerslag met een Dam. Als je dam (bijvoorbeeld) op veld 4 staat en er staan 2 stukken van de tegenpartij op veld 18 en 22, aaneengesloten dus, mag je ze dan in 1 x slaan ? Ik heb diverse spelregel-sites bekeken, maar nog geen duidelijk antwoord gevonden. Dus mag dat ?


nee,helaas je mag er GEEN één slaan,er moet een veld achter de geslagen schijf zijn ,
aangezien beide aaneengesloten zijn ,kan je beide niet slaan


Bedankt voor het zeer snelle antwoord. Dat weten we dan ook weer. Very Happy


Als je (in het voorbeeld) de schijf op 22 weg kunt halen door hem een schijf van jou te laten slaan, kan je wel beide schijven slaan (en wellicht nog meer) Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger 
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group