Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
blackhawk
BerichtGeplaatst: Di Sep 22, 2009 15:58    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij is dit een discussiepunt waar nooit een eind aan komt. Je zult overal snelle en langzame spelers houden. Je kiest er natuurlijk zelf voor om aan een toernooi mee te doen terwijl je kunt zien wie er mee doen. Schrijf je gewoon niet in op moment dat je ziet dat er langzame spelers meedoen. Terwijl wij ons hier druk om maken, lachen deze mannen het hardst. Exclamation En om nog even terug te komen op het opgeven tegen zulke spelers. Ik vind inderdaad dat je niet je zuur verdiende punten op die manier maar weg moet geven. Wij moeten er moeite voor doen dus een ander ook! Wink
Naar boven
AnneVeltman
BerichtGeplaatst: Di Sep 22, 2009 16:26    Onderwerp: Reageer met quote

Ook ik denk dat het idee van een sneltoernooi tot op zekere hoogte wel geslaagd is. Je hebt veel spelers gezien die snel klaar waren met hun spellen en daarbij ook veel spelers die veel zetten.

Het is nu om de rotte appels eruit te filteren. Misschien ligt het ook aan mijn speelstijl dat ik juist nog bezig ben tegen 2 mensen, ik weet het niet.

Overigens heb ik theassist nu wel vastgezet, dus dat kost hooguit nog 2 zetten alvorens het potje is afgelopen. Nu nog eens kijken of Allu tot sneller zetten/opgeven is aan te sporen.
Naar boven
allu
BerichtGeplaatst: Wo Sep 30, 2009 17:51    Onderwerp: Reageer met quote

AnneVeltman schreef:

Het is nu om de rotte appels eruit te filteren. Misschien ligt het ook aan mijn speelstijl dat ik juist nog bezig ben tegen 2 mensen, ik weet het niet.

Ok, ik heb het wat drukker gehad de laatste tijd, maar dit had ik niet verwacht. Blijkbaar ben je nu al een rotte appel als je gewoon zet en elke partij wil afmaken. Het moet niet gekker worden.

En ja, als langzaam zetten een misdrijf is, moet we heen en weer schuiven daar dan ook maar bij scharen? Zie bijvoorbeeld 5 opeenvolgende zetten uit onze partij van jouw kant 10. f6-e6 11. e6-f6 12. d6-e6 13. g6-h6 14. h6-g6

Het is je gelukt, weer 1 speler minder bij strategie.

groet allu
Naar boven
AnneVeltman
BerichtGeplaatst: Wo Sep 30, 2009 18:00    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk dat je juist één stukje quote en niet kijkt naar mijn eerdere reactie.

Overigens was dit toernooi wel een TopSpeed-toernooi, waarbij de insteek is dat er snel wordt doorgezet. Zoals je mogelijk kan zien is dat niet iets wat je nou heel vaak hebt gedaan. Toch?
Naar boven
AnneVeltman
BerichtGeplaatst: Wo Sep 30, 2009 18:04    Onderwerp: Reageer met quote

allu schreef:

En ja, als langzaam zetten een misdrijf is, moet we heen en weer schuiven daar dan ook maar bij scharen? Zie bijvoorbeeld 5 opeenvolgende zetten uit onze partij van jouw kant 10. f6-e6 11. e6-f6 12. d6-e6 13. g6-h6 14. h6-g6

Overigens is de stelling bij elke zet die je hierboven beschrijft inhoudelijk veranderd... Je opmerking snijdt dus mijns inziens op geen enkele manier hout.
Naar boven
Royalkasanova
BerichtGeplaatst: Wo Sep 30, 2009 18:36    Onderwerp: Reageer met quote

Het probleem op dit soort forums is dat sommige mensen alleen lezen wat ze willen lezen om vervolgens een hele verkeerde draai te geven aan de hele interpretatie.

In ieder geval ben ik best blij met dit 'speed tournament' om het zo maar even te noemen. De snelle spelers komen zo toch aan hun trekken en de langzame spelers zijn niet verplicht om mee te doen (en zullen eerst moeten bewijzen snel te kunnen spelen om mee te mogen doen).

Overigens vind ik het niet erg als een speler een aantal zetten lang heen en weer schuift. Uit strategisch oogpunt kan dit best goed zijn.
Het gaat er meer om dat sommige spelers die dag en nacht online zijn niet doorzetten... dat zijn in dit geval 'de rotte appels' zoals AnneVeltman ze noemt.

Lees in het vervolg alle teksten zou ik zeggen en probeer niet alleen het negatieve te 'highlighten'.
Naar boven
blackhawk
BerichtGeplaatst: Wo Sep 30, 2009 18:49    Onderwerp: Reageer met quote

ik sluit me aan bij Royal wat dit verhaal betreft. Maar ik vind de term rotte appels misschien ook net iets te ver gaan. Ieder heeft zijn eigen spel en tempo en dat moeten wij als snelle spelers ook respecteren. Alleen als er dan een top speed toernooi wordt georganiseerd, schrijf je dan niet in als je al weet dat je te weinig zetten kunt doen.
Naar boven
AnneVeltman
BerichtGeplaatst: Wo Sep 30, 2009 22:56    Onderwerp: Reageer met quote

Nou ja, rotte appels is een gewone term, ik vind dat het wat uit zijn verband wordt getrokken.
De personen in kwestie zijn niet snel (of waren dit iig dit toernooi niet) en horen daarom niet in een TopSpeed-toernooi thuis.

Uiteindelijk zorgt dit topic wel ervoor dat we verder kunnen, want allu heeft opgegeven!

Eens kijken wat de indeling brengt! Succes aan de andere 7!
Naar boven
Tycho73Offline
Totaal berichten: 216
Leeftijd: 47
Geslacht: Man
BerichtGeplaatst: Do Okt 01, 2009 10:45    Onderwerp: Reageer met quote

Zo kan het dus ook, de langzame spelers ontmoedigen en het kost geen rating Laughing

Iedereen succes in de KF en ik wacht op het volgende TOP speed toernooi Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 9978
Leeftijd: 52
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Do Okt 01, 2009 16:21    Onderwerp: Reageer met quote

Dit topic gaat op slot, ik vind dat jullie te ver gaan met betrekking tot de langzame spelers. Termen als rotte appels horen niet thuis in een discussie.
Berichten van afgelopen:   
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Pagina 7 van 7

Ga naar: