FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
dinand
BerichtGeplaatst: Ma Sep 14, 2009 16:31    Onderwerp: Gelijkspel! Reageer met quote

ik heb een gewonnen partij tegen E1dan! spelnummer 9493475

maar als ik het spel bekijk dan zie ik dat E1dan ook een volledige keten heeft (waarschijnlijk ook de reden geweest van zijn laatste zet C7-D6)!
in eerste overzicht leek het mij gelijkspel ik heb dan ook pas gezet nadat het analyse aplet zei dat ik gewonnen had anders was ik verder gaan zoeken....

maar nu vroeg ik me af of het wel mogelijk is om gelijkspel te krijgen bij lines of actions!

ik wil een paint afbeelding invoegen... hoe doe ik dat?[/img]

-------------------------------------------------------------------------------------
It's just a Ride!
Naar boven
hoeksmarp
BerichtGeplaatst: Ma Sep 14, 2009 17:07    Onderwerp: Reageer met quote

Uit de spelregels:

Als een zet tegelijkertijd zowel een compleet verbonden groep met alle stenen voor wit als voor zwart oplevert, dan wint de speler die die zet op dat moment doet.
Naar boven
dinand
BerichtGeplaatst: Ma Sep 14, 2009 17:19    Onderwerp: Reageer met quote

Embarassed ik lees bijna nooit de regels

bedankt voor je snelle antwoord

-------------------------------------------------------------------------------------
It's just a Ride!
Naar boven
Edje_Kadetje
BerichtGeplaatst: Ma Sep 14, 2009 23:40    Onderwerp: Reageer met quote

De spelregel die hoeksmarp noemt, is een keuze geweest van de beheerders van jijbent. Ik ken een andere site waar dezelfde situatie remise geeft.

Het is trouwens best mogelijke om een zetherhaling te krijgen, waardoor het gelijkspel wordt. Het makkelijkste vooreeld hiervan is één steen van wit die langs drie stenen van zwart moet. Dan wordt het een soort pong, maar dan anders.
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 9891
Leeftijd: 50
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Sep 15, 2009 8:11    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is niet onze keuze geweest, maar die van de spelauteur.

In the original 1969 edition of A Gamut of Games, simultaneous connection was described as a draw. In the second edition, the rules were changed to declare this a win for the player moving. Here is Sid Sackson's note in the preface to the second edition:

"Claude Soucie and I are all that remains of N.Y.G.A. At his request, I have corrected an error in the rules for LINES OF ACTION, eliminating possible draws."
Edje_Kadetje
BerichtGeplaatst: Di Sep 15, 2009 9:44    Onderwerp: Reageer met quote

bram schreef:

In the original 1969 edition of A Gamut of Games, simultaneous connection was described as a draw. In the second edition, the rules were changed to declare this a win for the player moving. Here is Sid Sackson's note in the preface to the second edition:

"Claude Soucie and I are all that remains of N.Y.G.A. At his request, I have corrected an error in the rules for LINES OF ACTION, eliminating possible draws."

Oh, dat wist ik niet Smile Dan is het een keuze van die andere site geweest Wink
Naar boven
GroeneveldOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 3346
Leeftijd: 57
Solomon_islands
BerichtGeplaatst: Do Apr 11, 2013 22:23    Onderwerp: Reageer met quote

toch is dit niet eerlijk

zie deze partij als voorbeeld

http://www.jijbent.nl/lines+of+action/show.php?gamenumber=16020295&turnnumber=32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
de-ik--ki-edOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 399
Netherlands
BerichtGeplaatst: Do Apr 11, 2013 23:01    Onderwerp: Reageer met quote

En wat is er niet eerlijk aan dan?

Trouwens, kon Mitch ook H7-C7 doen. Waarna, je de volgende zet had verloren, zonder dat je zelf een keten had. Wink
Naar boven
GroeneveldOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 3346
Leeftijd: 57
Solomon_islands
BerichtGeplaatst: Vr Apr 12, 2013 8:47    Onderwerp: Reageer met quote

de-ik--ki-ed schreef:
En wat is er niet eerlijk aan dan?

Trouwens, kon Mitch ook H7-C7 doen. Waarna, je de volgende zet had verloren, zonder dat je zelf een keten had. Wink

oneerlijk is dat als beide spelers een lijn maken,wat het doel
van het spel is,dat een van beide toch verliest

dat vind ik niet eerlijk

verder maakt dit niet uit inderdaad
Naar boven
carlaevelien
BerichtGeplaatst: Ma Apr 15, 2013 18:11    Onderwerp: Reageer met quote

Er is wel een uitzondering, in zekere zin:

"Als een speler geslagen wordt en daarna nog maar 1 stuk overheeft, dan wint de geslagen speler."

Als je nog maar 1 stuk over hebt, is dat eigenlijk ook een lijn, toch? Ik heb trouwens de spelregels kennelijk nooit goed bekeken. Ik dacht nl dat, wanneer een zet voor beide spelers een lijn oplevert, de speler die niet zet wint. Dat heeft me al een paar keer ervan weerhouden om zo'n zet te doen. Confused Toch maar wat beter lezen dus Wink .
Naar boven
anymous
BerichtGeplaatst: Vr Nov 15, 2013 17:51    Onderwerp: Reageer met quote

om dit topic even nieuw leven in te blazen! Cool

als ik de regels goed gelezen heb is gelijkspel niet mogelijk nu was ik toevallig yemmy's historie aan het bekijken en zie ik een gelijkspel staan tussen yemmy en luxlux.

is dit mogelijk? en wat voor stelling zouden ze gehad hebben?

mvg Anymous
Naar boven
de-ik--ki-edOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 399
Netherlands
BerichtGeplaatst: Vr Nov 15, 2013 18:18    Onderwerp: Reageer met quote

Gelijkspel komt praktisch nooit voor. Wellicht dat het theoretisch mogelijk is dat spelers om elkaar heen draaien met de stenen en als iemand daarvan afwijkt, die persoon verliest, maar persoonlijk heb ik dat nog nooit meegemaakt. Wel biedt JijBent nog de mogelijkheid remise aan te bieden bij LOA. Dat is ook gebeurt in het spel waar jij naar verwijst. De enige reden waarom dit gedaan zou worden is omdat een gelijkspel ten minste voor een van beide spelers heel nuttig is. In dit geval kwam dat ene puntje Luxlux wel heel goed uit (met 8 punten had hij op tpr uit het toernooi gelegen) en dus heeft het er alle schijn van dat hij de 400 punten hoger gerate Yemmy gevraagd heeft of ze remise konden doen en heeft Yemmy vervolgens gedacht laat ik een vriendendienstje doen. Mocht deze analyse correct zijn, dan is er sprake van ernstige competitievervalsing en zouden de spelers er eigenlijk voor gestraft moeten worden
Naar boven
anymous
BerichtGeplaatst: Za Nov 16, 2013 4:36    Onderwerp: Reageer met quote

de-ik--ki-ed schreef:
Gelijkspel komt praktisch nooit voor. Wellicht dat het theoretisch mogelijk is dat spelers om elkaar heen draaien met de stenen en als iemand daarvan afwijkt, die persoon verliest, maar persoonlijk heb ik dat nog nooit meegemaakt.

Wel biedt JijBent nog de mogelijkheid remise aan te bieden bij LOA. Dat is ook gebeurt in het spel waar jij naar verwijst. De enige reden waarom dit gedaan zou worden is omdat een gelijkspel ten minste voor een van beide spelers heel nuttig is. In dit geval kwam dat ene puntje Luxlux wel heel goed uit (met 8 punten had hij op tpr uit het toernooi gelegen) en dus heeft het er alle schijn van dat hij de 400 punten hoger gerate Yemmy gevraagd heeft of ze remise konden doen en heeft Yemmy vervolgens gedacht laat ik een vriendendienstje doen.

Mocht deze analyse correct zijn, dan is er sprake van ernstige competitievervalsing en zouden de spelers er eigenlijk voor gestraft moeten worden

allereerst ik heb de tekst van de-ik--ki-ed opgedeelt in alinea's dit om de tekst te verduidelijken en ook omdat ik per alinea een opmerking heb.

alinea 1: als je zegt dat het in theorie mogelijk is wanneer de spelers om elkaar heen draaien dan stel ik me een klont van stenen voor met daarom heen 2 stenen van zwart en wit die elke keer een vast patroon van zetten volgt tenzij er 1 afwijkt... zelf in deze beeldgedachte kom ik tot de uitkomst dat er altijd een winnaar is, hm ik ga dit eens in een paint knutselen.

alinea 2: zover heb ik nog niet gekeken naar mogelijke redenen van gelijkspel, maar waarom biedt jijbent bij dit spel een remise optie aan als het spel in theorie nooit in remise kan eindigen om bram even te quoten.
Quote:

want ik mag aannemen dat de spelauteur dit goed uit heeft gezocht hoe hij de gelijkspellen eruit kan krijgen.

alinea 3: ik denk dat je de "mogelijk competitievervalsing" pas kunt uitzoeken als je het spel kunt nabootsen met een zettenlijst van luxlux en yemmy en jijbent kan misschien door middel van een backup het hele spel terugkijken!

maar ondanks dit betoog, vraag ik mij toch af of het mogelijk is om een gelijkspel te krijgen bij LOA Question

mvg anymous
Naar boven
tangramOffline
Totaal berichten: 20
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Vr Jan 24, 2014 15:01    Onderwerp: Gelijkspel Reageer met quote

In het wereldkampioenschap loa ( meestal in London) is het wel mogelijk gelijkspel te halen bij een gelijktijdige verbinding. Ik heb 7x meegespeeld, maar kan mij niet herinneren dat er ooit een dergelijke remise is gespeeld.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: