FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
JurreOffline
Totaal berichten: 1132
Geslacht: Man
BerichtGeplaatst: Ma Jun 29, 2009 21:33    Onderwerp: Gewonnen en toch rating omlaag Reageer met quote

Ik heb net een spelletje gewonnen en toch gaat mijn rating omlaag? Hoe kan dat?

Heeft dat soms te maken met het feit dat ik nog niet in de definitieve ratinglijst sta?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
RAKokOffline
Megavip
Megavip
Totaal berichten: 768
Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Jun 29, 2009 21:49    Onderwerp: Re: Gewonnen en toch rating omlaag Reageer met quote

Jurre schreef:

Heeft dat soms te maken met het feit dat ik nog niet in de definitieve ratinglijst sta?

Daar heeft het alles mee te maken. Pas wanneer je een definitieve rating hebt verlies je geen ratingpunten meer als je wint. Very Happy

De link is: http://www.jijbent.nl/team.php?id=42
Naar boven
JurreOffline
Totaal berichten: 1132
BerichtGeplaatst: Ma Jun 29, 2009 22:19    Onderwerp: Re: Gewonnen en toch rating omlaag Reageer met quote

RAKok schreef:
Jurre schreef:

Daar heeft het alles mee te maken. Pas wanneer je een definitieve rating hebt verlies je geen ratingpunten meer als je wint. Very Happy

Wat is de redenering daarachter?
Naar boven
buffalo147
BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2009 1:48    Onderwerp: Reageer met quote

De ratingformule gaat ook rekening houden met de gemiddelde rating van je tegenstanders (enkel als je minder dan 15 spellen hebt gespeeld).
Dit om te vermijden dat je in je eerste partijen enkel spelers met lage rating gaat uitkiezen. En men moet zich ergens op baseren om je werkelijke sterkte aan af te meten.
Het blijft altijd moeilijk om je precieze sterkte in te schatten natuurlijk, en deze formule heeft ook het nadeel dat je, indien je tegen veel sterkere (hogere)spelers gaat spelen, je zelfs kunt stijgen als je een partij verliest.
Iets waar dan ook veelvuldig misbruik van wordt gemaakt.

Maar over het algemeen bekeken zul je uiteindelijk wel uitkomen op je reële sterkte na 15 partijen.
Dobbelspel is dan nog een puur geluksspel, en dus zou je denken dat het voor dit spel niet opgaat dat je een voordeel hebt om tegen zwakkere spelers te spelen.
Maar de formule is nu eenmaal hetzelfde voor alle spellen.
Naar boven
Brewsky

Leeftijd: 44
Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2009 1:56    Onderwerp: Reageer met quote

Zo spannend is je rating daarom ook niet gedurende je eerste 15 potjes. Speel eerst die 15 potjes en daarna weet je op voorhand wat er gaat gebeuren met je rating als je een spelletje speelt. Voorlopige rating stelt in principe ook geen drol voor. Pas als je een serieus aantal spellen hebt gespeeld wordt je rating belangrijk. Ik heb nl. ooit precies deze vraag gesteld. Achteraf kan ik zeggen dat het inderdaad niet boeiend was tot aan de 15e pot Wink Succes met spelen Exclamation

Laatst aangepast door Brewsky op Di Jun 30, 2009 2:09, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
DrHookOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 366
BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2009 2:03    Onderwerp: Reageer met quote

Brewsky schreef:
Zo spannend is je TPR daarom ook niet gedurende je eerste 15 potjes.

Vergissing om TPR te noemen, maar dat weet je denk ik zelf ook wel. En je hebt het hersteld intussen.. Wink Applause

Laatst aangepast door DrHook op Di Jun 30, 2009 10:20, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Brewsky

Leeftijd: 44
Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2009 2:06    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad. Je weet wat ik bedoel Wink
HolbewonerOffline
Totaal berichten: 1843
Leeftijd: 40
Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2009 22:36    Onderwerp: Reageer met quote

Is het geen idee om de rating de eerste 15 potjes onzichtbaar te maken? Dan vermijd je dit soort wederkerende vragen en vermijd je ook dat mensen per se op rating beginnen te spelen. Als in het begin de rating toch niet zoveel zegt, kun je hem net zo goed niet laten zien. Bovendien kan het juist spannend zijn om pas na 15 potjes te weten waarop je uitkomt.
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: