Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
glenne
BerichtGeplaatst: Do Mei 27, 2004 20:33    Onderwerp: langdradig Reageer met quote

ik ben een spelletje molenspel (zeer leuk spel overigens) aan het spelen tegen ingrid18, nu wil ik even zeggen dat dit spel nog jaren kan aanslepen, zou die regel van om het even naar waar te plaatsen als je er nog 3 hebt, iets aangepast kunnen worden???
Naar boven
vosje
BerichtGeplaatst: Do Mei 27, 2004 21:10    Onderwerp: Reageer met quote

heb ik ook...volgens mij kan dat spel idd nog jaren duren Razz
Naar boven
Wibi
BerichtGeplaatst: Do Mei 27, 2004 21:58    Onderwerp: Re: langdradig Reageer met quote

glenne schreef:
ik ben een spelletje molenspel (zeer leuk spel overigens) aan het spelen tegen ingrid18, nu wil ik even zeggen dat dit spel nog jaren kan aanslepen, zou die regel van om het even naar waar te plaatsen als je er nog 3 hebt, iets aangepast kunnen worden???

Dan heb je het ergens toch fout gedaan of het spel was gewoon remise. Hoe dan ook, die regel hoort bij het spel, die kun je niet zomaar veranderen omdat je toevallig een remise stand hebt, door die regel. Tenminste dat is mijn mening. Om in de toekomst zulke remises te voorkomen zal je toch je tegenstander vast moeten zetten wanneer hij nog 4 stenen heeft of je moet 2 dreigingen klaar hebben staan om een molen te maken; daar kan hij er immers maar 1 van verdedigen.
Naar boven
Vinnie
BerichtGeplaatst: Do Mei 27, 2004 22:21    Onderwerp: Reageer met quote

Uit de Molenspel spelregels op jijbent:

Code:
Remise regels
Sommige partijen eindigen onbeslist: remise. Dan kunnen beide spelers niet meer winnen, tenzij de tegenstander een fout maakt, maar het is niet toegestaan om daarop te wachten door eindeloos door te spelen. Officieel is het remise als:
*beide spelers het overeenkomen.
*als 3 keer dezelfde stelling voorkomt. 
*als er bij 50 opeenvolgende zetten geen molen wordt gevormd. 

De laatste 2 moet je claimen (worden niet automatisch gedetecteerd, maar als het voorkomt en je tegenstander neemt geen remise aan kun je die bij bram aanvragen)

Het spelletje is dan dus na hooguit 50 zetten remise (en waarschijnlijk eerder) Wink
Naar boven
Casartelli
BerichtGeplaatst: Vr Mei 28, 2004 12:24    Onderwerp: Reageer met quote

3 tegen 6-of-minder is toch (behoudens enkele uitzonderingen) bij goed spel altijd remise?
Naar boven
Mr.RoflOffline

Totaal berichten: 1807
Geslacht: Onbekend
Netherlands
BerichtGeplaatst: Vr Mei 28, 2004 13:00    Onderwerp: Reageer met quote

Casartelli schreef:
3 tegen 6-of-minder is toch (behoudens enkele uitzonderingen) bij goed spel altijd remise?

Klopt, in de meeste gevallen draait dat uit op remise.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Verstuur mail 
Diadem
BerichtGeplaatst: Vr Mei 28, 2004 15:17    Onderwerp: Reageer met quote

Sterker nog de partij die er 3 heeft wint in mijn ervaring meestal Smile

Maar het hangt van de stand af, er zijn stellingen van 6-3 die remise zijn, maar er zijn er ook genoeg waar de partij met 6 wint.

En tsja, als je niet kunt winnen is het remise. Natuurlijk kun je oneindig lang doorspelen zonder dat je allebij er remise van maakt, maar tsja, das geen probleem van de spelregels, meer van de spelers.
Naar boven
glenne
BerichtGeplaatst: Vr Mei 28, 2004 21:29    Onderwerp: Reageer met quote

Vinnie schreef:
Uit de Molenspel spelregels op jijbent:

Code:
Remise regels
Sommige partijen eindigen onbeslist: remise. Dan kunnen beide spelers niet meer winnen, tenzij de tegenstander een fout maakt, maar het is niet toegestaan om daarop te wachten door eindeloos door te spelen. Officieel is het remise als:
*beide spelers het overeenkomen.
*als 3 keer dezelfde stelling voorkomt. 
*als er bij 50 opeenvolgende zetten geen molen wordt gevormd. 

De laatste 2 moet je claimen (worden niet automatisch gedetecteerd, maar als het voorkomt en je tegenstander neemt geen remise aan kun je die bij bram aanvragen)

Het spelletje is dan dus na hooguit 50 zetten remise (en waarschijnlijk eerder) Wink

en als je tegenstander geen remise wil???
toch bedankt voor de reactie
Naar boven
Mr.RoflOffline

Totaal berichten: 1807
Geslacht: Onbekend
Netherlands
BerichtGeplaatst: Vr Mei 28, 2004 22:12    Onderwerp: Reageer met quote

glenne schreef:

en als je tegenstander geen remise wil???
toch bedankt voor de reactie

Als de genoemde regels overtreden worden kun je contact opnemen met de admins algemeen via het contact formulier, maar je kunt ook een pb of mailtje naar mij sturen dan zorg ik dat er iets aan gedaan word. Gaarne wel even je tegenstander vermelden en het spelnummer.

groetjes

Jos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Verstuur mail 
nathalie
BerichtGeplaatst: Di Jun 01, 2004 23:16    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb nu al twee keer remise gehad met molenspel, het gemiddelde van remise ligt bij molenspel wel veel hoger als bij de andere spellen!

groetjes nathalie Wink
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: