Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jasperov
BerichtGeplaatst: Ma Jul 14, 2008 10:55    Onderwerp: Reageer met quote

bram schreef:
Tot op dit moment is er nog niemand geweest die remise heeft geclaimd. Dus zo groot is het probleem kennelijk (nog) niet. Ik wil even afwachten welke remiseclaims ik krijg.

Da's meer omdat ik met mijn zetten wacht totdat de regel wordt afgeschaft Wink
Oh, en ik heb inderdaad maar 2 spellen, maar dit komt ook omdat ik sinds de invoering van de 50zettenregel met finchy maar meteen al mn spellen remise heb afgesproken, omdat we beiden inzien dat er toch niet meer te winnen is als de tegenstander het spel een beetje snapt.

Laatst aangepast door Gast op Ma Jul 14, 2008 11:01, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Jasperov
BerichtGeplaatst: Ma Jul 14, 2008 10:58    Onderwerp: Reageer met quote

finchy schreef:
Is het niet mogelijk dezelfde 50-zettenregel als bij strategie te laten gelden?

Quote:
Verder geldt er een mogelijkheid om de partij tot remise te laten verklaren door een admin als er na 50 wederzijdse zetten zonder dat er een stuk geslagen er geen ontwikkeling in de partij zit. De admin in kwestie zal de stelling en de afgelopen zetten beoordelen en bepalen of de partij tot remise wordt verklaard.

Dan voorkom je dat partijen heel lang gerekt worden waarbij je geen winstplan hebt en kunnen technisch gewonnen partijen gewoon gewonnen worden. Je krijgt dan wel weer de situatie dat admins moeten beoordelen of er een winstplan is, maar dat geldt bij strategie ook.
Het lijkt me in ieder geval onlogisch dat stellingen waarbij het langer duurt dan 50 zetten om ze te winnen tot remise worden verklaard.

Daar wordt het een compleet anders spel van. Met die regel heb je aan 1 sterke aanvaller al genoeg om te winnen.
Het zou zo kunnen dat de remisemarge nog groter wordt, omdat niemand meer met een springstuk (6 of 7) door het midden zal lopen, omdat de tegenstander dan meteen wint.
Maar goed, misschien kunnen we het eens uitproberen, kijken of het het spel leuker maakt.
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 9996
Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Jul 14, 2008 11:27    Onderwerp: Reageer met quote

ik haal de remise regel er uit en vervang die door 3x dezelfde stelling. Is dat beter?
Jasperov
BerichtGeplaatst: Ma Jul 14, 2008 13:44    Onderwerp: Reageer met quote

Beter dan de huidige situatie.
Alle stellingen die voorheen pas na 50 zetten remise zijn, zijn het nu al na 3.
Maar de remisemarge blijft stukken hoger dan bij het officiele jungle
Naar boven
finchy
BerichtGeplaatst: Ma Jul 14, 2008 18:18    Onderwerp: Reageer met quote

Jasperov schreef:
finchy schreef:

Quote:
Verder geldt er een mogelijkheid om de partij tot remise te laten verklaren door een admin als er na 50 wederzijdse zetten zonder dat er een stuk geslagen er geen ontwikkeling in de partij zit. De admin in kwestie zal de stelling en de afgelopen zetten beoordelen en bepalen of de partij tot remise wordt verklaard.

Dan voorkom je dat partijen heel lang gerekt worden waarbij je geen winstplan hebt en kunnen technisch gewonnen partijen gewoon gewonnen worden. Je krijgt dan wel weer de situatie dat admins moeten beoordelen of er een winstplan is, maar dat geldt bij strategie ook.
Het lijkt me in ieder geval onlogisch dat stellingen waarbij het langer duurt dan 50 zetten om ze te winnen tot remise worden verklaard.

Daar wordt het een compleet anders spel van. Met die regel heb je aan 1 sterke aanvaller al genoeg om te winnen.
Het zou zo kunnen dat de remisemarge nog groter wordt, omdat niemand meer met een springstuk (6 of 7) door het midden zal lopen, omdat de tegenstander dan meteen wint.
Maar goed, misschien kunnen we het eens uitproberen, kijken of het het spel leuker maakt.

Hoezo? Mijn voorstel was dus om de 50-zetten regel die er was alleen nog te laten gelden als er geen ontwikkeling in de stelling is. Dan kan je remise claimen als je tegenstander maar wat heen en weer schuift, maar niet als je je verlies langer dan 50 zetten uit weet te stellen. Ik zie niet in waarom dat tot een ander spel zou leiden.

Bram schreef:
ik haal de remise regel er uit en vervang die door 3x dezelfde stelling. Is dat beter?

Dit lijkt me wel een goede, al kan je dan nog steeds niet claimen als je tegenstander weinig onderneemt en ook de stelling niet herhaalt.
Naar boven
Jasperov
BerichtGeplaatst: Ma Jul 14, 2008 21:35    Onderwerp: Reageer met quote

Pff, sorry, op een een of andere manier las het helemaal verkeerd. Uiteraard ben ik het met je eens. T is eigenlijk precies mijn voorstel Very Happy

finchy schreef:
Jasperov schreef:
finchy schreef:

Quote:

Hoezo? Mijn voorstel was dus om de 50-zetten regel die er was alleen nog te laten gelden als er geen ontwikkeling in de stelling is. Dan kan je remise claimen als je tegenstander maar wat heen en weer schuift, maar niet als je je verlies langer dan 50 zetten uit weet te stellen. Ik zie niet in waarom dat tot een ander spel zou leiden.

Bram schreef:

Dit lijkt me wel een goede, al kan je dan nog steeds niet claimen als je tegenstander weinig onderneemt en ook de stelling niet herhaalt.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: