Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
cornie
BerichtGeplaatst: Ma Nov 05, 2007 19:37    Onderwerp: welke kaarten Reageer met quote

ik heb een vraagje,

is er een overzicht hoeveel kaarten er van welke soort zijn, mogelijk voor bij de spelregels, dat lijkt me handig om te weten
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 9941
Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Nov 05, 2007 19:51    Onderwerp: Re: welke kaarten Reageer met quote

cornie schreef:
ik heb een vraagje,

is er een overzicht hoeveel kaarten er van welke soort zijn, mogelijk voor bij de spelregels, dat lijkt me handig om te weten

2 van elk eiland, 24 kaarten in totaal. Ik ga het verwerken in de spelregels. Goede opmerking.
rorororoOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 366
Leeftijd: 55
BerichtGeplaatst: Do Apr 24, 2008 19:52    Onderwerp: Re: welke kaarten Reageer met quote

bram schreef:
cornie schreef:
ik heb een vraagje,

2 van elk eiland, 24 kaarten in totaal. Ik ga het verwerken in de spelregels. Goede opmerking.

Bij de eerste ronde zijn er inderdaad 24 kaarten in het spel, van elk eiland 2.
De tweede ronde lijkt echter slechts 18 kaarten in het spel te brengen, van de derde ronde heb ik nog geen idee.
Tel ik misschien verkeerd? Is er sprake van een bug? Of levert de tweede ronde eenvoudigweg 18 kaarten en zijn derhalve de spelregels nog niet volledig? Think
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
cornie
BerichtGeplaatst: Do Apr 24, 2008 20:04    Onderwerp: Re: welke kaarten Reageer met quote

rorororo schreef:

Bij de eerste ronde zijn er inderdaad 24 kaarten in het spel, van elk eiland 2.
De tweede ronde lijkt echter slechts 18 kaarten in het spel te brengen, van de derde ronde heb ik nog geen idee.
Tel ik misschien verkeerd? Is er sprake van een bug? Of levert de tweede ronde eenvoudigweg 18 kaarten en zijn derhalve de spelregels nog niet volledig? Think

ik heb zelf even in een spel gekeken, en het lijkt inderdaad zo te zijn als je zegt, maar dan niet 18 kaarten, maar het aantal kaarten, min de kaarten die jij en je tegenspeler in de hand hebben. dit geld voor de 2e en de 3e ronde.

dit is ook wel logisch, want als je begint met 24 kaarten, en die zijn allemaal gepakt, worden de kaarten die gespeeld zijn of afgelegd zijn opnieuw geschud, maar de kaarten die nog in de hand zijn niet.

mogelijk dat een van de admins kan kijken of dit klopt, en zo ja in de spelregels vermelden
Naar boven
rorororoOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 366
Leeftijd: 55
BerichtGeplaatst: Do Apr 24, 2008 20:29    Onderwerp: Re: welke kaarten Reageer met quote

Klopt wat je zegt. Ik heb net hetzelfde wiel uitgevonden: de stapel wordt gewoon aangevuld tot 24 en dat staat niet als zodanig in de spelregels.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 9941
Leeftijd: 51
Netherlands
BerichtGeplaatst: Do Apr 24, 2008 22:03    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Vervolgens worden de eilandkaarten geschud en komen er weer 3 kaarten open te liggen. De spelers houden de kaarten in de hand.

Dit staat er in de spelregels. Dat lijkt me vrij logisch dat als je je kaarten in de hand hebt dat die kaarten niet geschud kunnen worden Smile
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: