FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mehor
BerichtGeplaatst: Do Jan 10, 2008 14:43    Onderwerp: Mogelijke plekken in eindvlak Reageer met quote

Hallo,

Ik speel momenteel een spel, waarbij het voor wit mogelijk is om maximaal 5 subulata's binnen te brengen en voor zwart 6 subulata's. Ik heb nu nog alle 7 subulata's en breng er misschien dus meer dan vijf naar de overkant. Wat gebeurt er als ik de 5 maximaal te bezetten plekken in het eindvak heb bezet en nog een of meer subulata's buiten het eindvak heb zonder dat ik deze ooit binnen kan brengen??
Naar boven
MarianneOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 82524
Leeftijd: 64
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: Do Jan 10, 2008 14:51    Onderwerp: Re: Mogelijke plekken in eindvlak Reageer met quote

mehor schreef:
Hallo,

Ik speel momenteel een spel, waarbij het voor wit mogelijk is om maximaal 5 subulata's binnen te brengen en voor zwart 6 subulata's. Ik heb nu nog alle 7 subulata's en breng er misschien dus meer dan vijf naar de overkant. Wat gebeurt er als ik de 5 maximaal te bezetten plekken in het eindvak heb bezet en nog een of meer subulata's buiten het eindvak heb zonder dat ik deze ooit binnen kan brengen??

http://www.jijbent.nl/spelregels/subulata.php
In principe kun je alle 7 subulata's in het eindvak krijgen.
Ook de lege vakken kunnen bezet worden.
#
Einde van het spel
Het spel eindigt direct zodra:
# een speler alleen Subulata's op de eind-tegel of geen stukken meer op het bord heeft, of zodra
# een speler een zet moet doen maar geen enkele Subulata kan bewegen.
mehor
BerichtGeplaatst: Do Jan 10, 2008 15:07    Onderwerp: Reageer met quote

Ik snap dat alle negen vakken in principe bezet kunnen worden, maar in dit spel kan je maar op 5 punten op het eindvak binnenkomen en is doorschuiven onmogelijk. (tenzij je vanaf een blad opeens twee vakken vooruit mag of vanaf een bloem maar 1 of vanaf het water twee vlakken verder kunt)

Ik zal dus moeten proberen om enkele subulata's te laten slaan anders heb ik straks het maximaal haalbare aantal van 5 subulata's binnen en moet ik die anderen zo zien te plaatsen dat ze geen zet meer kunnen doen.

Perssonlijk lijkt me dit een bug in het spel.
Naar boven
Sabotage
BerichtGeplaatst: Do Jan 10, 2008 15:32    Onderwerp: Reageer met quote

Doordat de tegels (van 3 bij 3) willekeurig worden neergelegd kan het inderdaad voorkomen dat je niet alle plekken kunt bereiken. Dat lijkt me geen bug, maar inherent aan het spel. Daar zul je dus rekening mee moeten houden en je 1 en 2 voor andere doeleinden moeten gebruiken....verdedigen van je eigen vak bijvoorbeeld.
Ik kan me trouwens ook zo gauw geen potje voor de geest halen waarbij ik of mijn tegenstander alle 7 subulata's naar de overkant bracht.....
Naar boven
costa123Offline
Totaal berichten: 452
Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Noordbrabant
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 05, 2008 0:48    Onderwerp: Reageer met quote

je kunt er altijd 7 binnen brengen al lijkt dat niet zo , als je je tegen stander(achter uit) slaat dan kom je op een ander vak te staan en van daar uit kom je binnen op een leeg vak
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: