FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
awa72
BerichtGeplaatst: Vr Nov 16, 2007 13:30    Onderwerp: bord vol spel door Reageer met quote

waarom moet je als het bord vol is
toch de hele stapel door spelen
volgens mij verander er niks meer dan in de situatie
graag een verklaring
Naar boven
carlaevelienOffline
Totaal berichten: 259
Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: Vr Nov 16, 2007 13:40    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ken het spel nog niet zo goed, maar volgens mij kun je dan nog streepjes van je tegenstander weghalen.
TheAxe
BerichtGeplaatst: Vr Nov 16, 2007 14:19    Onderwerp: Reageer met quote

copy-paste uit spelregels:

3. Het verwijderen van Kahuna-staafjes
# Speelt je twee eilandkaarten tegelijk, dan mag je ook een weg (Kahuna-staafje) van je tegenstander verwijderen. Op de beide kaarten moet echter de naam van de door het staafje verbonden eilanden staan. Voorbeeld: de verbinding tussen HUNA en ELAI kan door middel van het spelen van één van de volgende paar kaarten verwijderd worden. HUNA-ELAI, HUNA -HUNA, ELAI-ELAI. Je doet dit in het spel door eerst 2 kaarten te selecteren (klikken op een kaart) en dan op de weg te klikken die je wilt verwijderen.
# Wanneer de speler door het verder uitspelen van een eigen eilandkaart (in het voorbeeld HUNA of ELAI) het verwijderde staafje door een eigen Kahuna-staafje kan vervangen kan dit vergaande gevolgen hebben.
Naar boven
awa72
BerichtGeplaatst: Vr Nov 16, 2007 14:26    Onderwerp: Reageer met quote

TheAxe schreef:
copy-paste uit spelregels:

3. Het verwijderen van Kahuna-staafjes
# Speelt je twee eilandkaarten tegelijk, dan mag je ook een weg (Kahuna-staafje) van je tegenstander verwijderen. Op de beide kaarten moet echter de naam van de door het staafje verbonden eilanden staan. Voorbeeld: de verbinding tussen HUNA en ELAI kan door middel van het spelen van één van de volgende paar kaarten verwijderd worden. HUNA-ELAI, HUNA -HUNA, ELAI-ELAI. Je doet dit in het spel door eerst 2 kaarten te selecteren (klikken op een kaart) en dan op de weg te klikken die je wilt verwijderen.
# Wanneer de speler door het verder uitspelen van een eigen eilandkaart (in het voorbeeld HUNA of ELAI) het verwijderde staafje door een eigen Kahuna-staafje kan vervangen kan dit vergaande gevolgen hebben.

dus als ik het goed begrijpt
als de kaart volgelegt is en je heb 2 kaarten in hand die verbinding maakt met 1 eiland mogen ze weg gehaalt worden
ook al is het helebord al vol gelegt met staafjes
Naar boven
Vinnie
BerichtGeplaatst: Vr Nov 16, 2007 14:27    Onderwerp: Reageer met quote

ja, dat mag trouwens ook als het bord nog niet vol ligt
Naar boven
awa72
BerichtGeplaatst: Vr Nov 16, 2007 14:30    Onderwerp: Reageer met quote

bedankt voor de uitleg
Naar boven
Sabotage
BerichtGeplaatst: Za Nov 17, 2007 1:19    Onderwerp: Reageer met quote

Ik snap niet zo goed dat mensen de spelregels niet fatsoenlijk lezen voor of tijdens het spelen van een nieuw spel..... Ik heb al erg vaak tegenstanders gehad die me halverwege de 2e ronde feliciteerden, omdat op dat moment het bord vol raakte en ik een voorsprong had en dachten dat het daardoor over was....
Naar boven
awa72
BerichtGeplaatst: Za Nov 17, 2007 15:07    Onderwerp: Reageer met quote

ik zelf lees de spelregels nagenoeg nooit
omdat ik er dan nog niks van snapt
als ik het speelt leer ik het veel beter
(dit is personelijk dus)
Naar boven
carlaevelienOffline
Totaal berichten: 259
Leeftijd: 50
Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Nov 17, 2007 19:48    Onderwerp: Reageer met quote

Sabotage schreef:
Ik snap niet zo goed dat mensen de spelregels niet fatsoenlijk lezen voor of tijdens het spelen van een nieuw spel..... Ik heb al erg vaak tegenstanders gehad die me halverwege de 2e ronde feliciteerden, omdat op dat moment het bord vol raakte en ik een voorsprong had en dachten dat het daardoor over was....

Dit was de enige spelregel van Kahuna die ik begrepen heb voordat ik het spel ging spelen. Wink
VipbitchOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 835
Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Dec 03, 2007 12:26    Onderwerp: Reageer met quote

@ Lintje, er bestaan mensen die dyslexie hebben, veel oudere mensen konden vroeger niet naar school en dan zijn er nog bepaalde handicaps (al dan niet tijdelijk) die met een foute spelling te maken hebben. Wees dus een beetje voorzichtig met het beoordelen van iemand op zijn spelling. Hij geeft zelf ook al aan dat het persoonlijk is dus zal er ongetwijfeld een goede reden voor zijn.

En de spelregels zijn in een aantal gevallen ook niet echt duidelijk, je bent dan een beetje afhankelijk of je tegenspeler misschien iets uit wil leggen. Wat vaak wel gebeurt. Voor die mensen: Toppie! yes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
Sabotage
BerichtGeplaatst: Di Dec 04, 2007 2:09    Onderwerp: Reageer met quote

Is er ergens een post weggehaald?, want anders kan ik de reactie van Vipbitch niet helemaal plaatsen.
Naar boven
VipbitchOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 835
Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Dec 04, 2007 9:23    Onderwerp: Reageer met quote

Hahaha, ik zie het!

Is inderdaad weg gehaald. Ze had misschien in de gaten dat die opmerking niet erg aardig was.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 9816
Leeftijd: 48
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Dec 04, 2007 10:08    Onderwerp: Reageer met quote

er is idd een post weggehaald, we vonden de opmerking niet passend.
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: