FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sabotage
BerichtGeplaatst: Zo Feb 18, 2007 21:40    Onderwerp: Reageer met quote

Poll621 schreef:
Maar dan is het nog geen eiland! Dat heet een schiereiland...

Het lijkt erop dat je me niet helemaal begrijpt.....
Ik gebruik in sommige gevallen de reeds ontstane eilanden om ergens anders op het bord niet te hoeven zetten waar dat ongunstig voor me is.
Naar boven
ThorAvaTahr
BerichtGeplaatst: Ma Feb 19, 2007 13:10    Onderwerp: Reageer met quote

bram schreef:
omdat het bord is opgeslagen als een 2-d array. en je
1. eerst alle pinguins moet berekenen (dat valt nog al mee)
2 voor elke pinguin moet bepalen of die een andere pinguin kan bereiken via een geldige zet. Dat moet recursief gebeuren en php is daar niet goed in Smile Kost veel overhead en veel geheugen en duurt gewoon lang. Veel langer dan het berekenen van een geldige zet in schaken.

Aha, volgens mij is je uitgangspunt hier verkeerd! Het lijkt mij of je het bekijkt vanuit het oogpunt van een pinguin, echter mijn bedoeling is dat je het bekijkt vanuit de tegels. Dus kijk na elke zet of er een afgesloten set aan tegels is ontstaan (ik ben de exacte wiskundige benaming hiervoor even vergeten). Vervolgens bekijk je of zo'n set bevolkt is door 0, 1 of 2 kleuren pinguins. Een boomalgoritme is volgens mij in kwadratische tijd of zelfs nog sneller implementeerbaar. Tevens is het zo dat elke recursie kan worden omgeschreven naar een loop, dus als overhead het probleem is kan dit worden omzeild.

Wink
Naar boven
ThorAvaTahr
BerichtGeplaatst: Ma Feb 19, 2007 13:14    Onderwerp: Reageer met quote

Sabotage schreef:
Hoewel ik hierboven aangeef dat ik een voorstander ben van het snel afwerken van geďsoleerde eilanden wil ik daar eigenlijk een beetje op terug komen.
Er ontstaan namelijk regelmatig situaties waarbij er door 2 pinguins gestreden wordt om een bepaald gebied, waarbij degene die als eerste gaat zetten (ga ik linksom of ga ik rechtsom?) het kleinste gebied te pakken krijgt. Ik gebruik in zulke gevallen altijd mijn reeds veroverde gebieden om niet in het nog te bevechten gebied te moeten zetten en zo de tegenstander te dwingen een keuze te maken.
Als de geďsoleerde gebieden snel aan de veroveraar worden toegewezen verdwijnt deze tactische mogelijkheid.......

Sterk punt, ik gebruik dit ook regelmatig in mijn partijen. Uiteraard kan hier een oplossing voor gevonden worden (ik denk bijvoorbeeld aan het bij houden van de benodigde zetten voor het eiland, en die speler een evenredig aantal "passen" geven). Of dit effect kan worden genegeerd, waardoor het spelverloop licht wordt beinvloed, maar het effect is voor allebei de spelers hetzelfde.
Naar boven
Dansgek
BerichtGeplaatst: Ma Feb 19, 2007 15:09    Onderwerp: Reageer met quote

Enige wat daadwerkelijk zou kunnen is als 1 van beide 51 punten heeft dat het dan is afgelopen. Maar meestal is de ander dan al klaar dus scheelt het weinig qua zetten.
Naar boven
golfje
BerichtGeplaatst: Ma Feb 19, 2007 17:55    Onderwerp: Reageer met quote

het is gewoon jammer dat de verliezer niet zo sportief is om het spel op te geven, ik heb het al veel gedaan,,...het spel was toch al verloren!!
kan iemand mij vertellen of er een nadeel zit aan het opgeven dan????
Naar boven
Poll621
BerichtGeplaatst: Ma Feb 19, 2007 18:38    Onderwerp: Reageer met quote

Sabotage schreef:
Poll621 schreef:
Maar dan is het nog geen eiland! Dat heet een schiereiland...

Het lijkt erop dat je me niet helemaal begrijpt.....
Ik gebruik in sommige gevallen de reeds ontstane eilanden om ergens anders op het bord niet te hoeven zetten waar dat ongunstig voor me is.

Ok, ik begreep je verkeerd (niet goed gelezen)! Maar dat is inderdaad een sterk punt.

Laatst aangepast door Gast op Ma Feb 19, 2007 18:44, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Poll621
BerichtGeplaatst: Ma Feb 19, 2007 18:41    Onderwerp: Reageer met quote

golfje schreef:
het is gewoon jammer dat de verliezer niet zo sportief is om het spel op te geven, ik heb het al veel gedaan,,...het spel was toch al verloren!!
kan iemand mij vertellen of er een nadeel zit aan het opgeven dan????

Nee, volgens mij is er geen nadeel. Alleen maar voordelen...
Je moet er alleen zeker van zijn dat je gaat verliezen. Wink
Naar boven
HolbewonerOffline
Totaal berichten: 1843
Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Feb 19, 2007 19:51    Onderwerp: Reageer met quote

Waarmee je dus al een nadeel aangeeft, want zeker weet je het nooit.
Bekijk gebruikers profiel 
mrynders
BerichtGeplaatst: Zo Jul 22, 2007 18:12    Onderwerp: Pinguin eidnspel Reageer met quote

Ik vind dat een eiland niet automatisch toegekend moet worden. Er zijn namelijk wel eens eilanden (vooral lange, dunne eilanden) waar je echt moet oppassen HOE je het afmaakt. Soms MOET je over schotsen heenspringen om ervoor tezorgen dat je nog een weg terug hebt, bijvoorbeeld. Ik vind dat nog steeds onderdeel van het spel. Ik heb al eens meegemaakt dat de tegenstander door niet uit te kijken zich een aantal visjes onzegde (hij maakte zelf 2 schotsen van zijn eiland ontoegankelijk) en dat ik daardooor won, ook al had ik geen toegang meer tot het eiland. Hij kon de visjes van die 2 schotsen gewoon niet meer innen. ------------- Dat aspect van het spel mag toch niet verdwijnen, vind ik.
Naar boven
Poll621
BerichtGeplaatst: Zo Jul 22, 2007 18:28    Onderwerp: Re: Pinguin eidnspel Reageer met quote

mrynders schreef:
Ik vind dat een eiland niet automatisch toegekend moet worden. Er zijn namelijk wel eens eilanden (vooral lange, dunne eilanden) waar je echt moet oppassen HOE je het afmaakt. Soms MOET je over schotsen heenspringen om ervoor tezorgen dat je nog een weg terug hebt, bijvoorbeeld. Ik vind dat nog steeds onderdeel van het spel. Ik heb al eens meegemaakt dat de tegenstander door niet uit te kijken zich een aantal visjes onzegde (hij maakte zelf 2 schotsen van zijn eiland ontoegankelijk) en dat ik daardooor won, ook al had ik geen toegang meer tot het eiland. Hij kon de visjes van die 2 schotsen gewoon niet meer innen. ------------- Dat aspect van het spel mag toch niet verdwijnen, vind ik.

Mee eens Wink
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: