Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
karinfe
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 31, 2004 13:11    Onderwerp: Ingewikkeld!!!!!!! Reageer met quote

Ik ben,net zoals vrienden van mij hier,aan het molenspel gewonnen maar begrijp er weinig van ondanks dat ik de gebruiksaanwijzing(Smile) heb gelezen.
Je zet de negen stenen op,en daarna moet je verplaatsen of slaan volgens mij als ik het goed gelezen heb,maar zit dan uren te puzzelen waar ik heen moet/mag.
Ik snap er echt helemaal niks van en ik blijk niet de enige te zijn,wie is er zo lief hier om het op een simpele manier aan ons uit te leggen?

Bedankt van mensen die waarschijnlijk dom over komen maar het beslist niet zijn,
Naar boven
kierownik
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 31, 2004 13:17    Onderwerp: Reageer met quote

je moet 3 op een rij maken en dan mag je een steen van je tegenstander wegdoen
Naar boven
Vinnie
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 31, 2004 13:26    Onderwerp: Reageer met quote

ja, en verbindingen zijn alleen over de lijnen, dus niet naar alle aangrenzende punten.
Eerst zet je er een voor een 9 neer, en daarna komt de fase waarin je neergezette stenen mag schuiven. 3 op een rij krijgen betekent dat je een steen van de tegenstander mag kiezen die de prullenbak in gaat. Je kan een 3 op een rij daarna weer onderbreken en hem de volgende keer opnieuw maken als je tegenstander dat toestaat. Dan kan je weer een steen van hem wegdoen.
Dat doe je net zo lang tot ie er nog maar 2 over heeft.

Enige is nog dat als ie er nog maar 3 over heeft zijn stenen kunnen vliegen (naar ieder leeg veld) en dus makkelijker je molens kunnen blokkeren of zelf een molen maken.
Naar boven
Casartelli
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 31, 2004 14:13    Onderwerp: Reageer met quote

Ik proef uit de topics min of meer dat er tijdens het opzetten van de 9 stenen nog geen stenen uitgehaald mogen worden? (zoals in de oefen-applet wel mag...)
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 9940
Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 31, 2004 14:27    Onderwerp: Reageer met quote

Ja hoor... mag ook ook bij het plaatsen van de stenen mag je als je 3 op een rij hebt, een steen van je tegenstander verwijderen.
Mr.RoflOffline

Totaal berichten: 1807
Geslacht: Onbekend
Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 31, 2004 20:35    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb dit stukkie ook al een aantal keer in het chat-schermpje geplaatst. Misschien is het redelijk duidelijk voor beginnelingen.

Doel is alle stenen van je tegenstander afpakken door een of meer molens te maken. Een molen is 3 op een rij over de lijntjes. Je begint met 9 stenen om beurten op het bord te zetten. als je tijdens het opzetten al een molen weet te maken mag je meteen een steen van je tegenstander van het bord halen. Na negen zetten mag je met je stenen lopen over de lijntjes. Nu moet je weer proberen een molen te maken. Net zo lang totdat er een winnaar is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Verstuur mail 
donald
BerichtGeplaatst: Ma Apr 12, 2004 14:20    Onderwerp: Reageer met quote

et begint al wat te dagen Think
Naar boven
frankterharmsel
BerichtGeplaatst: Ma Apr 12, 2004 15:34    Onderwerp: Reageer met quote

1 ding is noch niet vermeld. Je wint ook als de ander geen zet meer kan doen! als je een voorbeeld van zo'n stlling wil moet je even in de gebruikerslijst mij opzoeken en daar staat wel een partij bij.
Naar boven
stefanvdwoning
BerichtGeplaatst: Do Apr 22, 2004 15:16    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had vandaag ook zo'n spel!
dat alles vaststond van mijn tegenstander (vriendin, nog leuker Wink )

Groet!
Stefan
Naar boven
Kakenau
BerichtGeplaatst: Za Mei 01, 2004 14:27    Onderwerp: Reageer met quote

nou, inderdaad ingewikkeld. Speel nu mijn eerste potjes, waarvan 1 tegen waar ik nu pas achter kom organisator van een olenspel toernooi! dat ga ik dus nooit winnen! Maar ja als hij mij de fijne kneepjes kan leren, ben ik ook al blij!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: