FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ludanto
BerichtGeplaatst: Wo Nov 01, 2006 1:40    Onderwerp: Waarom verlies ik hier ? Reageer met quote

hoe komt dat ik in deze partij verlies ?

http://www.jijbent.nl/stad+en+land/play.php?rijmove=1&kolommove=5&rijto=1&kolomto=6&gamenumber=3990222#doezet

ik heb 1 zet nog kunnen doen, heb 5 kastelen met elkaar verbonden en dan nog 3 anderen. En mijn tegenstander slechts 5..
Naar boven
go-herminatorOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 238
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Wo Nov 01, 2006 1:48    Onderwerp: Reageer met quote

Je verliest door de verbinding c1-f2.

Jullie hebben allebei een netwerk van 5 steden, waardoor het in de grootste steden b6 c5 en e6 gelijk staat. Dus wordt er gekeken wat daarna de grootse steden zijn, en dat zijn c1 en f2. Juist omdat jij daar een pakhuis in hebt zijn ze groter dan a2 en b1, waar jij heel sterk staat. Voelt misschien lullig om met meer verbindingen toch te verliezen, maar zo zijn de regels.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
Vinnie
BerichtGeplaatst: Wo Nov 01, 2006 1:49    Onderwerp: Reageer met quote

das toch volstrekt volgens de regels? Doordat jij die 3 andere hebt worden zijn pakhuizen belangrijker (maar heeft hij er daar nog steeds het meest)
Naar boven
Ludanto
BerichtGeplaatst: Wo Nov 01, 2006 22:08    Onderwerp: Reageer met quote

mss volgens de regels, maar tegen de logica in..
Naar boven
florrat
BerichtGeplaatst: Do Nov 02, 2006 16:24    Onderwerp: Reageer met quote

Ludanto schreef:
mss volgens de regels, maar tegen de logica in..
Tja, het zijn de regels van het spel, je kan het ook heel onlogisch vinden dat als er bij ganzenborden bovenaan de dobbelsteen toevallig 5 puntjes staan je 5 stapjes met een houten blokje vooruit kan gaan... Rolling Eyes
Naar boven
d_heudeOffline

Totaal berichten: 4
Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Vr Dec 29, 2006 14:40    Onderwerp: waarom verlies ik hier? Reageer met quote

http://www.jijbent.nl/stad+en+land/show.php?gamenumber=4310438

in de stad met 7 huizen van mij heeft de tegenstander maar 5 huizen
in zijn stad met 7 huizen heb ik 6 huizen. Mijn stad met 7 huizen heeft een 6 en 1 verbinding, die van hem een 5 en 2. Verder zijn al mijn steden (op 1 na) met 6 huizen bevolkt en die van mijn tegenstander maximaal 5.... :?
Naar boven
hoodie
BerichtGeplaatst: Vr Dec 29, 2006 14:45    Onderwerp: Re: waarom verlies ik hier? Reageer met quote

d_heude schreef:
http://www.jijbent.nl/stad+en+land/show.php?gamenumber=4310438

in de stad met 7 huizen van mij heeft de tegenstander maar 5 huizen
in zijn stad met 7 huizen heb ik 6 huizen. Mijn stad met 7 huizen heeft een 6 en 1 verbinding, die van hem een 5 en 2. Verder zijn al mijn steden (op 1 na) met 6 huizen bevolkt en die van mijn tegenstander maximaal 5.... :?

het gaat alleen om het drukstbevolkte huisje Wink en 7+6 = 13 op 1 huis. voor de rest staat er niets met 13 op 1 huis Wink
Naar boven
d_heudeOffline

Netherlands
BerichtGeplaatst: Vr Dec 29, 2006 17:11    Onderwerp: Reageer met quote

de term huis en stad worden hier mogelijk door elkaar gehaald maar ik heb in ieder geval de meeste van de vakjes in die met 13 dus die theorie gaat niet op
Naar boven
florrat
BerichtGeplaatst: Vr Dec 29, 2006 17:31    Onderwerp: Reageer met quote

d_heude schreef:
de term huis en stad worden hier mogelijk door elkaar gehaald maar ik heb in ieder geval de meeste van de vakjes in die met 13 dus die theorie gaat niet op
Je kijkt naar de stad met het meeste pakhuizen. In een van de steden staan 13 pakhuizen, en in de anderen minder, dus alleen de stad met 13 pakhuizen is belangrijk. Daar staan 7 pakhuizen in van wit, en 6 pakhuizen van zwart, wit het er dus meer en wint dus...
Zie ook spelregels: (onderaan)
Quote:
Er wordt nu gekeken welke stad de meeste pakhuizen heeft. In geval van meerdere steden met de meeste pakhuizen, tellen al deze steden. De speler met de meeste pakhuizen in deze stad/steden wint. Is dit gelijk, dan wordt er gekeken naar de één-na-belangrijkste stad/steden, enzovoorts. De hoofsteden zijn te herkennen aan de kroon in de stad.
Naar boven
d_heudeOffline

Netherlands
BerichtGeplaatst: Vr Dec 29, 2006 18:03    Onderwerp: Reageer met quote

aha, is ook zo, bedankt! Razz
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur