FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
thorgal
BerichtGeplaatst: Vr Aug 25, 2006 14:41    Onderwerp: Reageer met quote

ik zie er toch niks mis mee Question
Naar boven
GJ85
BerichtGeplaatst: Vr Aug 25, 2006 14:43    Onderwerp: Reageer met quote

puntentelling klopt

belangrijkste stad staat op e2
Naar boven
thorgal
BerichtGeplaatst: Vr Aug 25, 2006 14:46    Onderwerp: Reageer met quote

GJ85 schreef:
puntentelling klopt

belangrijkste stad staat op e2

hé wat zit jij hier te reageren, je moet zetten tegen mij Laughing Razz
Naar boven
Ludanto
BerichtGeplaatst: Vr Aug 25, 2006 15:11    Onderwerp: Reageer met quote

mja, dacht gewoon dat ik veel meer steden met elkaar had verbonden
terwijl hij er bij 2 niet aankon..
Naar boven
frankterharmsel
BerichtGeplaatst: Vr Aug 25, 2006 16:00    Onderwerp: Reageer met quote

Ludanto schreef:
mja, dacht gewoon dat ik veel meer steden met elkaar had verbonden
terwijl hij er bij 2 niet aankon..

Maar het gaat om de stad met de meeste pakhuizen en die stond op e2!
Naar boven
AMeijerOffline

Totaal berichten: 186
Leeftijd: 34
Geslacht: Man
BerichtGeplaatst: Vr Sep 08, 2006 18:14    Onderwerp: Ik snap er werkelijk geen bal van! Reageer met quote

Mooi, leg me het spel eens uit, want ik snap er niets van! Je moet het kasteel vinden met de meeste pakhuizen? En dan? Dan is het geluk hoevele daar in zitten van wit en zwart en dan heeft diegene gewonnen? Ik snap echt waar de ballen van de puntentelling van dit spel en wat je in godsnaam kunt doen om dit spel te winnen en/of te verliezen! Waarom moet je die kastelen aan elkaar maken als je toch geen enkele invloed hebt op hoeveel paketten er in een kasteel zitten?

*een wanhopige speler*
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage MSN Messenger 
florrat
BerichtGeplaatst: Vr Sep 08, 2006 18:24    Onderwerp: Re: Ik snap er werkelijk geen bal van! Reageer met quote

AMeijer schreef:
Mooi, leg me het spel eens uit, want ik snap er niets van! Je moet het kasteel vinden met de meeste pakhuizen? En dan? Dan is het geluk hoevele daar in zitten van wit en zwart en dan heeft diegene gewonnen? Ik snap echt waar de ballen van de puntentelling van dit spel en wat je in godsnaam kunt doen om dit spel te winnen en/of te verliezen! Waarom moet je die kastelen aan elkaar maken als je toch geen enkele invloed hebt op hoeveel paketten er in een kasteel zitten?

*een wanhopige speler*
Zeker wel!
Het aantal pakhuizen in een stad betekent met hoeveel steden deze stad is verbonden (met zichzelf verbinden of 2x met een andere stad verbinden heeft geen zin).
Als een speler op geen manier er meer pakhuizen bij kan krijgen eindigt het spel.
Dan wordt er gekeken naar de stad/steden met het meeste aantal pakhuizen (witte en zwarte worden bij elkaar opgeteld). Dat is/zijn de belangrijkste stad/steden.
Dan wordt er in de belangrijkste stad/steden gekeken naar het aantal witte pakhuizen en het aantal zwarte pakhuizen. Degene met het meeste aantal pakhuizen in die steden wint. Bij gelijkspel wordt er naar de een-na-belangrijkste steden gekeken, enzovoort...

Snap je het nu een beetje?

EDIT: voorbeeld:
Er zijn 2 steden die het hoogst aantal pakhuizen hebben, namelijk 10 pakhuizen in elke stad. In de ene stad hebben beide spelers 5 pakhuizen, en in de andere stad heeft de en er 4, en de andere 6. Dan heeft de ene speler 5+4=9 punten, en de andere 5+6=11 punten.

Laatst aangepast door Gast op Vr Sep 08, 2006 18:29, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
florrat
BerichtGeplaatst: Vr Sep 08, 2006 18:33    Onderwerp: Re: Ik snap er werkelijk geen bal van! Reageer met quote

MaCoPi schreef:
Wat je daar zegt klopt niet helemaal, want je kan bijvoorbeeld best bij een stad 6 pakhuizen hebben, waar de tegenstander niet meer overheen lan komen, maar dan is het spel nog niet afgelopen, want het spel is pas afgelopen als 1 van beide spelers, maakt niet uit of hij aan de beurt is, geen 1 stad meer met een andere stad/route kan verbinden
Dat is precies wat ik zeg, alleen dan iets anders Wink yes Als een speler op geen enkele manier ergens meer een pakhuis kan krijgen (zoals ik zei, voor de duidelijkheid: dat moet voor elke stad zo zijn!), dan kan die speler dus niet meer 2 steden met elkaar verbinden (die nog niet met elkaar verbonden zijn, zoals jij zei)

EDIT: owh, je hebt je berichtje al verwijderd Smile
Naar boven
AMeijerOffline

Totaal berichten: 186
Leeftijd: 34
Geslacht: Man
BerichtGeplaatst: Vr Sep 08, 2006 19:31    Onderwerp: Re: Ik snap er werkelijk geen bal van! Reageer met quote

florrat schreef:
Zeker wel!
Het aantal pakhuizen in een stad betekent met hoeveel steden deze stad is verbonden (met zichzelf verbinden of 2x met een andere stad verbinden heeft geen zin).
Als een speler op geen manier er meer pakhuizen bij kan krijgen eindigt het spel.
Dan wordt er gekeken naar de stad/steden met het meeste aantal pakhuizen (witte en zwarte worden bij elkaar opgeteld). Dat is/zijn de belangrijkste stad/steden.
Dan wordt er in de belangrijkste stad/steden gekeken naar het aantal witte pakhuizen en het aantal zwarte pakhuizen. Degene met het meeste aantal pakhuizen in die steden wint. Bij gelijkspel wordt er naar de een-na-belangrijkste steden gekeken, enzovoort...

Snap je het nu een beetje?

EDIT: voorbeeld:
Er zijn 2 steden die het hoogst aantal pakhuizen hebben, namelijk 10 pakhuizen in elke stad. In de ene stad hebben beide spelers 5 pakhuizen, en in de andere stad heeft de en er 4, en de andere 6. Dan heeft de ene speler 5+4=9 punten, en de andere 5+6=11 punten.

Kijk! Nu snap ik het eindelijk! Het aantal pakhuizen in een stad betekent met hoeveel steden deze stad is verbonden heb ik nooit duidelijk gehad Smile Het gaat er dus om een stad te maken waarin de tegenstander veel steden verbonden heeft, maar jij nog eentje meer! Nu snap ik ook meteen de tactiek ervan dus Very Happy

Harrrrrrrtelijk dank florrat Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage MSN Messenger 
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

Ga naar: