Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BalladeerOffline
Megavip
Megavip
Totaal berichten: 154
Geslacht: Onbekend
Netherlands
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 19, 2006 21:23    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou in de variant niet 5 spelen maar 1 verder naar beneden, waarna je, na een zwarte zet aan de bovenrand meteen op 9 in dat diagram kan spelen. Dat is inderdaad wel nahand, maar levert wel vrij veel punten op, en je kan daarna een zet richting de shimari linksonder spelen, waardoor je behoorlijk wat punten aan de linkerrand krijgt... Maar ik geef toe dat dit allemaal wat ingewikkeld wordt Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
davos
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 19, 2006 22:16    Onderwerp: Reageer met quote

Antwoordt wit dan niet met een tweepuntssprong aan de linkerrand als als je zet 5 een punt verder naar onder speelt? Dan wil je op het vitale punt spelen van de tijgerbek, neem ik aan? Dan zal wit aan de buitenkant van die zet plakken om naar de bovenrand te ontsnappen. Wit krijgt dan een laag gebiedje aan de bovenrand, maar de bovenrand wordt dan voor een deel wit gebied (en veel dame-punten) en de linkerrand is gedeeltelijk ontwikkeld. Zwart heeft in ruil een stevige groep gekregen. Deze combineert volgens mij niet zo goed met de andere zwarte stenen, maar we zouden hem eventueel wel kunnen gebruiken om nog een keer te invaderen aan de linkerrand (tussen wits shimari en de tweepuntssprong die hij dan heeft gespeeld na jouw zet 5).

Maar dit is allemaal nogal speculatief, dus een weerlegging van d15 mag ik het zeker niet noemen. Ik blijf zelf echter bij k16 of anders d14.

Hoe dan ook zouden meer mensen moeten zeggen welke zet ze het meest zien zitten, want er is nog niet genoeg steun voor welke zet dan ook en we moeten een knoop doorhakken (dinsdag moeten we zetten).

tussenstand:
d15 (3)
k16 (2)
c14 (1)
d14 (1)
c10 (1)
Naar boven
judywOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 118
Geslacht: Vrouw
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 20, 2006 14:35    Onderwerp: Reageer met quote

k17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel MSN Messenger 
go-herminatorOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 238
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Di Mrt 21, 2006 16:24    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben ook wel voor d15 Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
judywOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 118
Geslacht: Vrouw
BerichtGeplaatst: Di Mrt 21, 2006 17:39    Onderwerp: Reageer met quote

ok, dan stem ik ook voor d15 mrgreen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel MSN Messenger 
blaat_kwadraat
BerichtGeplaatst: Di Mrt 21, 2006 18:18    Onderwerp: Reageer met quote

hmm ik kan niet zeggen dat ik na d15 - c13 veel plezier beleef aan e14. Dat ziet er nogal traag uit. Ik zou liever c17 spelen dan, ook al is het ingewikkelder. Maar goed, zo ver zijn we natuurlijk nog niet. Op dit moment hou ik het nog op d15.
Naar boven
davos
BerichtGeplaatst: Di Mrt 21, 2006 20:56    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi, toch nog voldoende steun om een zet te doen. Smile
D15 is het dus geworden.
Tot ziens bij zet 6!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

Ga naar: