Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lejon
BerichtGeplaatst: Do Jul 07, 2005 10:40    Onderwerp: Hoezo niet gewonnen? Reageer met quote

Hoi,
Ik heb in spel 1612597 (lejon-technosphere11) de witte koning aan 2 kanten ingesloten met zwarte pionnen en aan 1 kant een troon en aan de andere kant de zijkant. Dit was niet echt nodig, want stond sowieso stuk of 3 pionnen voor en had vroeg of laat wel gewonnen, maar om het wat sneller af te maken, dacht ik het zo af te kunnen maken. Voor de zekerheid had ik dit nog gecheckt met de Analyse-applet en die gaf idd aan dat ik gewonnen had, maar jijbent.nl zelf dacht daar anders over en liet technosphere11 nog zijn koning in de hoek zetten.
Ook in de regels staat niet heel duidelijk of dit winst oplevert. Kunnen jullie uitsluitsel geven over waar de fout zit en deze vervolgens aanpassen. Het is natuurlijk in sommige gevallen pijnlijk dat de analyse-applet en het spel niet overeenkomen.

Groeten Léon
Naar boven
paulan
BerichtGeplaatst: Do Jul 07, 2005 10:43    Onderwerp: Reageer met quote

Zie het nieuwsbericht: Spelregelwijziging Tablut, het is waarschijnlijk (nog) niet geïmplementeerd in de analyse-applets.
Naar boven
allu
BerichtGeplaatst: Zo Aug 21, 2005 9:58    Onderwerp: Reageer met quote

Een variatie op de bovenstaande vraag:

in 1748421 staat de koning ingesloten door 3 pionnen en de troon maar verdwijnt niet. Moet je de regel

Verder mag het ook door het aan 3 kanten in te sluiten en dat de vierde kant de troon (midden van het bord) of een zijkant van het bord is

interpreteren als insluiten na een zet van de pion en niet van de koning? In genoemde partij ging de koning van de troon naar vakje ernaast en kwam in de ingesloten positie te staan

allu
Naar boven
GlorfindelOffline

Totaal berichten: 2297
Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Zo Aug 21, 2005 10:26    Onderwerp: Reageer met quote

Net zoals een pion niet verdwijnt als-ie midden tussen twee vijandige pionnen gaat staan, geldt dat ook voor de koning.
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: