FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Milene
BerichtGeplaatst: Zo Sep 26, 2004 18:27    Onderwerp: schaakborden en/of damborden Reageer met quote

Hallo allemaal,

Sinds kort sta ik weer voor de klas (groep 8 ). Bij mij op school zijn er helaas helemaal geen schaak- en/of damborden. Ik vind het echter heel leuk om deze spellen met de kinderen in competitie vorm te spelen.
Scholen hebben helaas niet een al te hoog budget, dus nu ben ik op zoek naar, bijvoorkeur, gebruikte schaak en dam spelen, tegen niet al te hoge kosten.
Wie helpt me verder?

Alvast bedankt. Milène
Naar boven
WishmasterOffline
Admin
Admin

Totaal berichten: 2264
Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Ireland
BerichtGeplaatst: Zo Sep 26, 2004 19:59    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb wel een aantal borden waarvan ik er best een paar kwijt kan. Heb er echter geen damschijven of schaakstukken bij, maar die zijn niet zo heel duur.
Maar als je interesse hebt in een paar borden stuur je me maar even een pb.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger 

jwchess
Superadmin
Superadmin

Netherlands
BerichtGeplaatst: Zo Sep 26, 2004 20:30    Onderwerp: Reageer met quote

Neem anders contact op met de plaatselijke dam en schaakclubs.
Sommige clubs hebben nog wel oude borden en stukken over die ze misschien wel weg willen geven als je geluk hebt.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
frederik.pruis
BerichtGeplaatst: Di Sep 28, 2004 19:30    Onderwerp: Schaak en damspelen Reageer met quote

Misschien kun je de schaakbond eens even vragen voor oudere afgedankte spullen. Als je doorgeeft dat het voor een school is en gebruikt gaat worden voor schaaklessen heb je misschien een kansje.

Succes
Naar boven
GroeneveldOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 3348
Leeftijd: 57
Solomon_islands
BerichtGeplaatst: Di Sep 28, 2004 23:26    Onderwerp: Re: Schaak en damspelen Reageer met quote

frederik.pruis schreef:
Misschien kun je de schaakbond eens even vragen voor oudere afgedankte spullen. Als je doorgeeft dat het voor een school is en gebruikt gaat worden voor schaaklessen heb je misschien een kansje.

Succes

ik denk dat als je benadrukt dat het voor school is,en dat door deze opzet er misschien wel nieuwe dam spelers aan zitten te komen,dan denk ik dat de KNDB wel iets meer belangstelling zal tonen, Wink
maar of ze je kunnen helpen is een 2e...

waar woon je eigenlijk, Milene

misschien,heel misschien kan ik eens op de club vragen,

Groeneveld
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
Nelufer
BerichtGeplaatst: Do Sep 30, 2004 8:05    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien kan je in de les knutselen samen met de kinderen zelf damborden / schaakborden maken? Zo verschrikkelijk moeilijk is dat niet en ik denk dat de kosten daar ook niet hoog voor gaan oplopen.

Een dunne trplix plaat, of eventueel stevig karton zelfs ... wat afplaktape .. eerst alles wit verven - afplaktape en dan de vakjes zwart verven en eventueel afwerken met een laagje of twee vernis ...

Damstukken kan je bv maken van en in schijfjes gesneden borstelsteel.

Kijk misschien ook eens op http://bj.canon.co.jp/download/papercraft/toy/chess_e_a4.pdf
http://meme.essortment.com/buildingchessc_rkrv.htm

Misschien dat de kinderen dan eens zo gemotiveerd gaan spelen want ze hebben het zelf gemaakt.
Naar boven
Arnoniem
BerichtGeplaatst: Za Mei 21, 2005 22:25    Onderwerp: Reageer met quote

borden van karton zijn ook niet zo duur, je zou eens bij kndb of schaakbond kunnen informeren
Naar boven
frederik.pruis
BerichtGeplaatst: Zo Mei 22, 2005 12:03    Onderwerp: schaakbord en danbord Reageer met quote

Nelufer schreef:
Misschien kan je in de les knutselen samen met de kinderen zelf damborden / schaakborden maken? Zo verschrikkelijk moeilijk is dat niet en ik denk dat de kosten daar ook niet hoog voor gaan oplopen.

Een dunne trplix plaat, of eventueel stevig karton zelfs ... wat afplaktape .. eerst alles wit verven - afplaktape en dan de vakjes zwart verven en eventueel afwerken met een laagje of twee vernis ...

Damstukken kan je bv maken van en in schijfjes gesneden borstelsteel.

Kijk misschien ook eens op http://bj.canon.co.jp/download/papercraft/toy/chess_e_a4.pdf
http://meme.essortment.com/buildingchessc_rkrv.htm

Misschien dat de kinderen dan eens zo gemotiveerd gaan spelen want ze hebben het zelf gemaakt.

als bord kun je mischien ook een restantje van een stuk (keuken) zeil gebruiken, die heb je ook in verschillend formaat. Dan alleen nog een paar stukken.
Naar boven
tornado4
BerichtGeplaatst: Zo Mei 22, 2005 12:18    Onderwerp: Reageer met quote

Is het misschien geen optie met een dichtbijzijnde dam/schaakvereniging in gesprek te gaan over het lenen van dam/schaakspullen.
Naar boven
jordyladder
BerichtGeplaatst: Di Jun 21, 2005 14:43    Onderwerp: Reageer met quote

zoals tornado al zegt zo gebeurt het bij ons in De Lier (zuid-Holland) ook spullen van de vereniging op school gebruiken

jordyladder
Naar boven
dammersgirl
BerichtGeplaatst: Wo Jul 27, 2005 18:44    Onderwerp: Reageer met quote

Bijna iedere damclub heeft wel oefenmateriaal staan zoals kartonnen borden....
En die zijn ook niet heel duur, aangezien de arme kinderen bij ons op de club zo een bord kunnen kopen als ze geen echt bord kunnen kopen. Zo kunnen ze ook thuis oefenen. Dus misschien ook een optie voor een school.....
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: