Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
frankterharmsel |
|
Naar boven |
|
 |
 |
RAKok  Megavip Geregistreerd op: 25-5-2006 Totaal berichten: 783 Geslacht: Man |
|
Ik heb geen idee. Hij geeft bij iedere zet percentages weer zonder aan te geven waar ze voor staan. Ook wanneer je ernaar vraagt geeft hij daar geen reactie op. Het kan gewoon de kans zijn die hij gevoelsmatig nog heeft.
Hij is overigens wel goed in het spelletje. Dus chapeau met je winst. _________________ Zoek je een leuk team, kijk dan eens bij Chaturanga. Wij verwelkomen ieder lid met open armen.
De link is: http://www.jijbent.nl/team.php?id=42 |
|
Naar boven |
|
 |
 |
WicK-eD |
|
Misschien houdt hij rekening met alle mogelijke zetten. Dus ook degene dat jij met een van je egels opzij gaat. |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Anemoonvisje |
|
RAKok schreef: |
Ik heb geen idee. Hij geeft bij iedere zet percentages weer zonder aan te geven waar ze voor staan. Ook wanneer je ernaar vraagt geeft hij daar geen reactie op. Het kan gewoon de kans zijn die hij gevoelsmatig nog heeft.
Hij is overigens wel goed in het spelletje. Dus chapeau met je winst. |
Egelreacebot is een bot, een programma dus. Hoe de berekeningen precies worden gemaakt weet ik niet, maar ik zal Frank vragen of hij op dit topic wil reageren. |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Anemoonvisje |
|
Frank schreef: | Nein die Berechnungen sind nicht korrekt. Es sind Schätzungen eines Programmes, die mehr oder minder nahe an dem wahren Wert liegen. Wenn die Schätzungen korrekt wären, würde das Programm besser spielen
Die Details sind etwas komplexer. Ein wenig was steht auf http://frank.spieleck.de/egelracebot/egelracebot.html
Auf Englisch und Deutsch kann ich auch Fragen beantworten ... |
Vertaling voor wie geen Duits begrijpen: De berekeningen zijn niet correct. Het is een schatting van een programma, die ongeveer in de buurt van de werkelijkheid komt. Wanneer de schattingen correct waren, zou het programma beter spelen.
De details zijn wat gecompliceerder. Je kunt hier meer over vinden op: http://frank.spieleck.de/egelracebot/egelracebot.html
In het Engels en Duits kan ik ook vragen beantwoorden.... |
|
Naar boven |
|
 |
 |
RAKok  Megavip Geregistreerd op: 25-5-2006 Totaal berichten: 783 Geslacht: Man |
|
Anemoonvisje schreef: | RAKok schreef: |
Hij is overigens wel goed in het spelletje. Dus chapeau met je winst. |
Egelreacebot is een bot, een programma dus. Hoe de berekeningen precies worden gemaakt weet ik niet, maar ik zal Frank vragen of hij op dit topic wil reageren. |
Het is geen natuurlijke speler die achter deze gebruiksnaam schuil gaat dan? _________________ Zoek je een leuk team, kijk dan eens bij Chaturanga. Wij verwelkomen ieder lid met open armen.
De link is: http://www.jijbent.nl/team.php?id=42 |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Vipbitch
|
Nope, puur een stukje software  |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Anemoonvisje |
|
Vipbitch schreef: | Nope, puur een stukje software  |
inderdaad. Gemaakt door de bedenker van egelrace. Als ik het me goed herinner is het ooit online geplaatst om het spel verder te testen en er evt. verbeteringen op te maken. |
|
Naar boven |
|
 |
 |
rolan001 Geregistreerd op: 23-6-2008 Totaal berichten: 93 Woonplaats: De lier (westland) Leeftijd: 32 Geslacht: Man |
|
maar das toch niet eerlijk dan voor andere mensen, een bot is toch niet toegestaan op jijbent.nl ?? weet nie wat in de regelmenten staan? _________________ 8
19
34  |
|
Naar boven |
|
 |
 |
bram  Superadmin
Geregistreerd op: 7-5-2003 Totaal berichten: 9997 Woonplaats: Vianen Leeftijd: 53 Geslacht: Man |
|
rolan001 schreef: | maar das toch niet eerlijk dan voor andere mensen, een bot is toch niet toegestaan op jijbent.nl ?? weet nie wat in de regelmenten staan? |
Dit hebben we toegestaan omdat het duidelijk om een bot gaat en dat er geen toernooien en kampioenschappen worden gespeeld. _________________ www.jijbent.nl |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Vipbitch
|
Misschien moet je dit anders zien. Het is geen persoon die gebruik maakt van een computerprogramma, maar het is het programma zelf.
Je kunt er best veel van leren en die mogelijkheid is er dus voor elke gebruiker van jijbent ongeacht de willekeur van je tegenspeler of kennis van dat soort progjes.
Zou zeggen speel er eens tegen, probeer hem uit en kijk en leer  |
|
Naar boven |
|
 |
 |
rolan001 Geregistreerd op: 23-6-2008 Totaal berichten: 93 Woonplaats: De lier (westland) Leeftijd: 32 Geslacht: Man |
|
lol vipbitch, waarom dan alleen voor egelrace, kan je beter voor elk spel een bot doen, _________________ 8
19
34  |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Hoofdpijn  Supervip
Geregistreerd op: 6-11-2003 Totaal berichten: 1401 Leeftijd: 62 Geslacht: Man |
|
rolan001 schreef: | lol vipbitch, waarom dan alleen voor egelrace, kan je beter voor elk spel een bot doen, |
Goed idee, rolan001. Bij deze ben jij aangewezen om er een voor seasim te maken  |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Vipbitch
|
Hoofdpijn schreef: |
Goed idee, rolan001. Bij deze ben jij aangewezen om er een voor seasim te maken  |
Mijn zegen heb je ook
Egelracebot werkt beter dan dat oefenen wat je kunt op de homepage, en voor een aantal programma's is er zelfs die optie nog niet. Dus als je toch bezig gaat?  |
|
Naar boven |
|
 |
 |
buffalo147 |
|
Leuk om weten dat het echt een stukje software is, twijfelde nog of dat 'bot' niet enkel sloeg op de winstpercentages die die doorgaf.
En egelracebot speelt idd erg goed, en ik heb er al wat meer tactieken mee opgedaan door tegen hem te spelen. Zijn altijd heel spannende racejes en je moet zelf ook echt altijd de beste zetten doen om enige kans te maken.
Maar als je dat doet, dan is de kans 50/50 voor winst, want ook de bot is afhankelijk van wat er gegooid wordt met de dobbelsteen.
Mensen die liever niet tegen zo'n bot spelen, die halen 'm dan toch niet uit de wachtkamer ? Ik blijf alvast regelmatig eens tegen 'm spelen, kan ik alleen maar beter van worden.  |
|
Naar boven |
|
 |
 |
|