Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
aars17  Vip
Geregistreerd op: 4-3-2004 Totaal berichten: 183 Woonplaats: 's-Hertogenbosch Leeftijd: 43 Geslacht: Man |
|
Ik vind de spelregels hier niet echt duidelijk in....
Het is de bedoeling om 1 van je eigen stukken naar de "Den" van je tegenstander te verplaatsen. De "Den" is omgeven door 3 "Traps". Dit is allemaal duidelijk.
Als je met 1 van je eigen stukken op een "Trap" van je tegenstander komt. Kun je dan "gewoon" doorlopen naar de "Den" of sta je dan vast?
Alvast bedankt voor het antwoorden!
Groeten aars17 _________________
19x BG, DB, PI, BE, MV
21x BG, DB, BE, UR, PI
48x ZE, BG, DB, PI, UR |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Vipbitch
|
Als je niet geslagen wordt, kun je met de volgende zet je stuk in de Den plaatsen.
De "Trap" heet zo omdat je daar door elk willekeurig stuk van je tegenstander geslagen kunt worden, dus ook door de lagere stukken |
|
Naar boven |
|
 |
 |
thorgal |
|
dit mag er wel eens duidelijker in de spelregels gezet worden  |
|
Naar boven |
|
 |
 |
TheAxe |
|
De regels over lopen en slaan zijn wat mij betreft gewoon duidelijk omschreven hoor.
Hier heet een veld naast de den een trap en in de regels staat wat er geldt voor zo'n trap. het lijkt me onzinnig om toe te voegen welke regels er niet zijn, want dan blijf je bezig.
Bij schaken staan er ook geen regels of je een stuk ook in een toren mag verbergen of dat een loper niet op een paard kan gaan zitten. |
|
Naar boven |
|
 |
 |
thorgal |
|
TheAxe schreef: | De regels over lopen en slaan zijn wat mij betreft gewoon duidelijk omschreven hoor.
Hier heet een veld naast de den een trap en in de regels staat wat er geldt voor zo'n trap. het lijkt me onzinnig om toe te voegen welke regels er niet zijn, want dan blijf je bezig.
Bij schaken staan er ook geen regels of je een stuk ook in een toren mag verbergen of dat een loper niet op een paard kan gaan zitten. |
Inderdaad het staat erin, moet er paar keer gewoon overheen gelezen hebben  |
|
Naar boven |
|
 |
 |
hermanb  Vip Geregistreerd op: 10-7-2012 Totaal berichten: 10 Geslacht: Onbekend |
|
Ik ben blij met de antwoorden dir in het forum gegeven werden.
Ik begin pas met het jungle spelen en begreep niets van de trap regels.
In vergelijking met schaken is jungle toch een veel minder bekend spel. Iets duidelijker de regels rond de traps aangeven is m.i.geen overbodige luxe.
Hermanb |
|
Naar boven |
|
 |
 |
|