Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
loenatiek |
|
kan iemand mij vertellen waar ik kan vinden in welk stuk de speelstukken veranderen bij promotie?? |
|
Naar boven |
|
 |
 |
bram  Superadmin
Geregistreerd op: 7-5-2003 Totaal berichten: 9996 Woonplaats: Vianen Leeftijd: 53 Geslacht: Man |
|
loenatiek schreef: | kan iemand mij vertellen waar ik kan vinden in welk stuk de speelstukken veranderen bij promotie?? |
in de spelregels staat welke mogelijkheden een gepromoveerd stuk heeft. Gepromoveerde stukken hebben een cirkel om de letter van het stuk. _________________ www.jijbent.nl |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Dinand |
|
ik ben ook aan het kijken in het oefenprogramma in welke vorm de stukken promoveren.
zeggen dat je een gepromoveerd stuk kunt herkennen aan de cirkel om de letter van het stuk. dat is niet echt duidelijk maken welke bewegingen het stuk mag maken.
nu kom je pas tijdens het promoveren in het spel er pas achter wat het gepromoveerde stuk allemaal mag zetten
ik mis in de spelregels beetje de afbeelding was de legale bewegingen van een gepromoveerd speelstuk.
dus naast de afbeelding van de bestaande stukken ook een een afbeelding neerzetten van legale bewegingen van het gepromoveerde stuk.
verder heb ik zelf nog de vraag of een Gouden Generaal nog bijzondere talenten krijgt als hij de promotiezone bereikt? |
|
Naar boven |
|
 |
 |
pombeest  Admin
Geregistreerd op: 5-4-2005 Totaal berichten: 371 Leeftijd: 50 Geslacht: Man |
|
Ik begrijp eerlijk gezegd de vraag niet. In de spelregels wordt toch heel uitgebreid uitgelegd hoe stukken kunnen bewegen? En als daar staat dat een gepromoveerde pion beweegt als een gouden generaal, dan kijk je toch bij hoe een gouden generaal beweegt en dan weet je het toch?
Antwoord op je tweede vraag: Een gouden generaal promoveert niet. Dat blijft een gouden generaal. |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Dinand |
|
ja zo ver was ik wel, maar niet iedereen leest dat zo makkelijk. ikzelf heb een paar keer moeten lezen voordat ik de samenhang binnen de spelregel uitleg beetje helder had.
het is gewoon makkelijker voor het begrip om een voorbeeld plaatje ernaast te hebben |
|
Naar boven |
|
 |
 |
|