|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
| ArjenT |
|
Ik maak soms, als ik in een goeie bui ben, damcomposities. Hieronder zie je er één van, het moeilijke is echter altijd om een scherp probleem, ook nog in een mooie partijstand te stoppen. Deze keer is het goed gelukt!! Zoals altijd: wit speelt en wint!
Arjen Timmer, 2005
(Dit probleem is eerder al gepubliceerd in het Gelders d*** en De Problemist (orgaan v/d Kring voor Damproblematiek)) |
|
| Naar boven |
|
 |
 |
|
|
| ArjenT |
|
Mensen.. los eens op  |
|
| Naar boven |
|
 |
 |
BigBrother Geregistreerd op: 6-5-2005 Totaal berichten: 2 Geslacht: Onbekend |
|
| 33-28 (22x33*) 49-43 (13x22) 42-37 (33x31) 40-34 etc., met nog een instructief eindspelletje achterop ook. Erg mooi, erg scherp, erg leuk! De hele setting doet erg origineel aan... |
|
| Naar boven |
|
 |
 |
| ArjenT |
|
Wederom wit speelt en wint! En weer een probleempje van mijzelf!
Eerder geplubiceerd in De Problemist, februari 2006. |
|
| Naar boven |
|
 |
 |
Wibi
|
33-28 (14-19) 39-33 (19*39) 28*19 (39*37) 47-42 enz.
Een fraaie combi Arjen. |
|
| Naar boven |
|
 |
 |
Wishmaster  Admin
Geregistreerd op: 2-2-2004 Totaal berichten: 2012 Woonplaats: Belfast Leeftijd: 35 Geslacht: Man |
|
Leuke probleempjes, maar bij de stand bovenaan deze pagina heb ik toch m'n twijfels bij de betiteling "mooie" partijstand. Het is geen hele wilde stand zoals je soms ziet (wat ik overigens voor een mooie afwikkeling helemaal niet erg vindt), maar ik heb toch ook m'n twijfels over het niveau van de spelers als zo'n stand in een partij zou voorkomen. Desondanks is het een leuke vondst. _________________ More about me
Winnaar checkers kampioenschap 2007 & 2008
 |
|
| Naar boven |
|
 |
 |
| ArjenT |
|
Nu eentje die iets lastiger is voor het voorstellingsvermogen. Graag de slotstand vermelden!
 |
|
| Naar boven |
|
 |
 |
| ArjenT |
|
Wishmaster heeft em alweer opgelost Dat was dus nog niet moeilijk genoeg Deze dan: iets meer 'gemaakte' stand, maar wel een veel moeilijkere voor het voorstellingsvermogen.
P.S.: Als je het bord erbij pakt, kom dan niet aan de stenen, maar probeer het zo te zien. Des te leuker...
Iedere keer als jullie hem oplossen, gooi ik er een nieuwe combinatie op beetje uitdaging, kan nooit kwaad. (nou ja.. uitdaging?? ) |
|
| Naar boven |
|
 |
 |
Wishmaster  Admin
Geregistreerd op: 2-2-2004 Totaal berichten: 2012 Woonplaats: Belfast Leeftijd: 35 Geslacht: Man |
|
| ArjenT schreef: | Wishmaster heeft em alweer opgelost Dat was dus nog niet moeilijk genoeg Deze dan: iets meer 'gemaakte' stand, maar wel een veel moeilijkere voor het voorstellingsvermogen.
P.S.: Als je het bord erbij pakt, kom dan niet aan de stenen, maar probeer het zo te zien. Des te leuker...
Iedere keer als jullie hem oplossen, gooi ik er een nieuwe combinatie op beetje uitdaging, kan nooit kwaad. (nou ja.. uitdaging?? ) |
Deze heb ik denk ik ook, dam op 1, onafhankelijk van hoe zwart slaat Als zwart eerst met 23 slaat gaat de dam er nog wel af, maar wordt de schijf op 6 direct een nieuwe dam en wint het vrij makkelijk.
Ik geef hier niet de volledige oplossing zodat anderen ook nog even kunnen kijken. _________________ More about me
 |
|
| Naar boven |
|
 |
 |
| ArjenT |
|
Aangezien niemand reageert...
De volgende:
Copyright by Arjen Timmer, 2006  |
|
| Naar boven |
|
 |
 |
| ArjenT |
|
| Naar boven |
|
 |
 |
Wishmaster  Admin
|
37-31, 47-41, 32-27, 23x03, 29x09, 34-30, 03x24 en het eindspel is simpel doch onscherp _________________ More about me
 |
|
| Naar boven |
|
 |
 |
| ArjenT |
|
| dat weet ik ook... maar het is dan ook een partijcombinatie die niet zomaar even scherp te maken is |
|
| Naar boven |
|
 |
 |
Wishmaster  Admin
|
| | | 1 | | 2 | | 3 | | 4 | | 5 | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 5 | | 6 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 15 | | 16 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 25 | | 26 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 35 | | 36 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 45 | | 46 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | | | 46 | | 47 | | 48 | | 49 | | 50 | |
Een wel leuk geintje wat ik van de week in een partij had...
Zwart aan zet, waar haal je dam en waarom? _________________ More about me
 |
|
| Naar boven |
|
 |
 |
| Wirtov |
|
| Ik zie geen weerlegging op 41-47, en dam 2.2 trouwens ook niet met 1 minuut per zet. Op 41-46 zie ik trouwens ook geen weerlegging maar ik neem aan dat 41-47 wel zal worden bedoeld. |
|
| Naar boven |
|
 |
 |
|
|
|
|