| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Aardappelpuree Geregistreerd op: 12-3-2009 Totaal berichten: 9 Geslacht: Onbekend |
|
Kan het sterk opkomende killerdam hier ook een spel worden op den duur? Het enige verschil met het gewone dammen is het volgende:
In een situatie waarin een dam een andere dam slaat en dit is het laatste stuk dat geslagen kan worden, dan dient de dam direct na die dam te stoppen. Op deze manier zijn 2-om-1's en 3-om-1's gewonnen. |
|
| Naar boven |
|
 |
 |
|
|
Groeneveld  Supervip
Geregistreerd op: 3-6-2003 Totaal berichten: 2929 Leeftijd: 47 Geslacht: Man |
|
| Aardappelpuree schreef: | Kan het sterk opkomende killerdam hier ook een spel worden op den duur? Het enige verschil met het gewone dammen is het volgende:
In een situatie waarin een dam een andere dam slaat en dit is het laatste stuk dat geslagen kan worden, dan dient de dam direct na die dam te stoppen. Op deze manier zijn 2-om-1's en 3-om-1's gewonnen. |
het is een leuk idee,maar ik denk dat dit te weinig verschilt
van het gewone dammen,om ingevoerd te worden
 |
|
| Naar boven |
|
 |
 |
Aardappelpuree Geregistreerd op: 12-3-2009 Totaal berichten: 9 Geslacht: Onbekend |
|
| Groeneveld schreef: | het is een leuk idee,maar ik denk dat dit te weinig verschilt
van het gewone dammen,om ingevoerd te worden
 |
Dacht het al wel Het verschil is inderdaad wel heel erg klein.. Ik geloof ook niet dat er op jijbent teveel remises vallen in het normale dammen  |
|
| Naar boven |
|
 |
 |
kapebo  Supervip
Geregistreerd op: 13-7-2006 Totaal berichten: 123 Woonplaats: Assen Leeftijd: 36 Geslacht: Man |
|
| Is misschien wel een oplossing voor het remiseprobleem onder grootmeesters. Ik ken killerdammen in de variant dat als er enkel en alleen dammen op het bord staat, de dam direct na het laatst geslagen stuk dient te eindigen. |
|
| Naar boven |
|
 |
 |
|
| kapebo schreef: | | Is misschien wel een oplossing voor het remiseprobleem onder grootmeesters. Ik ken killerdammen in de variant dat als er enkel en alleen dammen op het bord staat, de dam direct na het laatst geslagen stuk dient te eindigen. |
Nou.. er mogen ook gerust schijven op het bord staan volgens mij. Zodra de dam als laatste stuk een dam kan slaan dient de dam direct het veld na de geslagen dam te eindigen. Als de dam over een dam heen kan slaan en in de normale regels de dam daarna zijn weg dient te vervolgen over een andere schijf geldt de Killerregel niet en moet de dam gewoon de gehele route maken. |
|
| Naar boven |
|
 |
 |
winterklaas  Vip
Geregistreerd op: 21-4-2005 Totaal berichten: 84 Woonplaats: Lelytown Leeftijd: 30 Geslacht: Man |
|
om remises te verminderen zou dameo voor deze site een veel geschiktere oplossing zijn dan killerdam, tenminste dat is mijn mening.
spelregels van dameo vallen wel te googlen  |
|
| Naar boven |
|
 |
 |
Groeneveld  Supervip
Geregistreerd op: 3-6-2003 Totaal berichten: 2929 Leeftijd: 47 Geslacht: Man |
|
@Winterklaas
is lastiger dan je denkt
heb je zin ,om op een andere site
via een of meerdere spelletjes
mij de regels,en tactische tips
uit te leggen??
mail me maar even via een PB tje |
|
| Naar boven |
|
 |
 |
fijnevent  Megavip
Geregistreerd op: 5-7-2004 Totaal berichten: 69 Woonplaats: 's gravenzande Leeftijd: 30 Geslacht: Man |
|
| Naar boven |
|
 |
 |
|